וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "דמדומים" ממשיך לככב

25.11.2012 / 14:35

הסרט האחרון בסדרת "דמדומים", "סקייפול" ו"לינקולן" של סטיבן ספילברג ממשיכים להוביל את הטבלה, בשבוע קופתי במיוחד שבו כמעט כולם הרוויחו

imdb

הטבלה משקרת. לפי רשימת הסרטים ומיקומיהם בלבד, אפשר היה לקבל את הרושם שהסופ"ש החגיגי הזה – שמגיע בעקבות חג ההודיה האמריקאי – היה מאכזב: בשלושת המקומות הראשונים לא חל שום שינוי. שוב "דמדומים: שחר מפציע חלק שני" במקום הראשון, שוב "סקייפול" במקום השני, ושוב "לינקולן" במקום השלישי. סרטים חדשים נתקעו במקום הרביעי ומטה. אבל הסולם לבדו מטעה: עם חמישה סרטים שונים שמכניסים מעל 20 מיליון דולר כל אחד, זה היה שבוע שבו כולם – כמעט – הרוויחו.

במקום הראשון, כאמור, נמצא "דמדומים". המסלול שעושים כל סרטי הסדרה הוא קבוע, והסרט האחרון לא שבר את המסורת: פתיחה ענקית (141 מיליון דולר), ומיד אחריה צלילה חדה (ירידה של כ-70%). גם אחרי הנפילה הזאת, "דמדומים" האחרון הכניס סכום שהשאיר אותו בקלות במקום הראשון – 45 מיליון דולר. אחריו, עם 35 מיליון, נמצא "סקייפול" – שבהזדמנות זו חוצה את קו 200 מיליון הדולר בהכנסות כוללות, והופך רשמית לסרט ג'יימס בונד המכניס ביותר בתולדות הסדרה. "לינקולן" ההיסטורי של ספילברג, גם אם נותר במקום השלישי, הוא למעשה הזוכה הגדול: הוא עשה את מה שסרטים מעטים מאוד עושים בימינו, ובמקום לצנוח משבוע לשבוע, עלה. בסוף השבוע שעבר הכניס "לינקולן" כ-21 מיליון דולר; השבוע הוא הכניס 26 מיליון. עלייה כזאת מסמנת אהדה ציבורית גדולה לסרט, ותירשם לזכותו בקרב על האוסקר.

בשלושת המקומות הבאים בטבלה נמצאים סרטים חדשים. במקום הרביעי, "שומרי האגדות" הוא דווקא אכזבה קטנה: סרט האנימציה של דרימוורקס מאגד כמה גיבורים מיתולוגיים ידועים – סנטה קלאוס, ארנב הפסחא, פיית השיניים ואיש החול – למין גרסת אגדות ילדים של "הנוקמים". הסרט צפוי להכניס לאורך סוף השבוע 23 מיליון דולר, אחת הפתיחות הפחות טובות בתולדות דרימוורקס, שרגילים למספרים כמו של "מדגסקר 3" (60 מיליון דולר) או לכל הפחות "החתול של שרק" (34 מיליון דולר).

לינקולן.
מחמם מנועים לקראת האוסקר. דניאל דיי לואיס, מתוך "לינקולן"

במקום החמישי, עם סכום דומה, נמצא "חיי פיי", סרטו של אנג לי על פי ספרו של יאן מרטל – אלא שבמקרה הזה הסכום דווקא מרשים מאוד. העיבוד הקולנועי לספר שנחשב עד כה בלתי ניתן להסרטה מקבל המון שבחים, במיוחד על יופיו הוויזואלי, ולהבדיל מסרט האנימציה עמוס הדמויות המוכרות של דרימוורקס, "חיי פיי" מתרחש בחלקו הגדול על גבי סירת הצלה בהשתתפות שחקן אנושי אחד בלבד. לכן, בעוד ל"שומרי האגדות" 23 מיליון דולר זו אכזבה, עבור "חיי פיי" 22 מיליון דולר הם הישג.

במקום השישי נמצא "שחר אדום", רימייק לסרט ריגול משנות השמונים. הרימייק צולם כבר לפני שלוש שנים, אבל הפצתו עוכבה בעקבות פשיטת הרגל של אולפני MGM. עד שהגיע לאקרנים, הוא עבר כמה שינויי עריכה קיצוניים: הצבא הפולש בסרט, שבמקור היה אמור להיות סיני, הפך לצפון-קוריאני כדי שלא לפגוע בעסקי הסרט בסין. זה לא עזר: הסרט קיבל ביקורות קטלניות והכניס בקופות 13 מיליון דולר בלבד.

מה חשבתם על "דמדומים: שחר מפציע חלק שני"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully