וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשת הספוילרים בריאליטי: אילן ספקטור נידון לחצי שנת עבודות שירות וקנס

30.1.2013 / 14:49

ספקטור הואשם כי באמצעות אדם נוסף הוא יצר דף "פישינג" – טכניקה לגניבת מידע דיגיטלי באמצעות התחזות - ובכך הפיל בפח אנשי הפקה של "הישרדות" ו"האח הגדול"

פרשת הספוילרים ב"הישרדות" וב"אח הגדול": אילן ספקטור, אשר חשף שמות של מתמודדים שהגיעו לשלב הגמר של העונה הרביעית של "הישרדות" ואת תסריט פרק הגמר באמצעות הונאה של אנשי הפקה – נדון הבוקר (רביעי) לחצי שנת עבודות שירות וקנס של 18 אלף ש"ח לצד שנה מאסר על תנאי.

ספקטור הואשם כי באמצעות אדם נוסף, קטין, הוא יצר דף "פישינג" – טכניקה לגניבת מידע דיגיטלי באמצעות התחזות - ובכך הפיל בפח אנשי הפקה של "הישרדות", משתתפים לשעבר בתכנית, ואנשי הפקה של התכנית "האח הגדול" וכתבים ובלוגרים שמסקרים את תחום הבידור.

באמצעות הפרטים האישיים שסיפק לו דף הפישינג, חדר ספקטור לחשבונות הפייסבוק של קורבנות המזימה ואסף פרטים אישיים על אודותיהם ונחשף לשיחות פרטיות שערכו. הוא הניח שרבים מהם משתמשים באותה סיסמא גם לחשבונות הדואר שלהם, ולכן הצליח לחדור גם לחשבונות אלו. את המידע שהשיג במרמה מיותר מ-150 קורבנות פרסם באמצעות צעיר אחר ששמו אסור לפרסום באתר "תפוז" ובמקומות שונים ברחבי האינטרנט.

ספקטור שלח לקטין באמצעות האינטרנט תכנים שונים מתוך חשבונות הפייסבוק האישיים ומתוך תיבות הדוא"ל של הקורבנות. בכלל זה הועברו לרשותו של הקטין תוכנה של תכנית גמר העונה הרביעית של "הישרדות" אשר נכון לאותה עת טרם שודרה בטלוויזיה ותכנים הנוגעים לעונה החמישית של "הישרדות". כל התכנים הללו לא נועדו לפרסום, והם נשמרו בסוד בין שותפיו על פי הסכם מפורש ביניהם. הקטין, כך נטען , העבירם לכתבים ולעורכים של אתרי אינטרנט לצורך פרסום באתר. עורך דינו טען כי האחריות על הפרסום נופלת על אתר "תפוז".

בהרשעה התחשב השופט בגילו הצעיר של ספקטור בן ה-19 ובכך שהביע חרטה על מעשיו, אולם ציין כי "מדובר בהתנהגות נטולת רסן, כאשר ספקטור חוזר ופוגע בעשרות משתמשים באינטרנט וחושף באמצעות אחרים תכנים סודיים שעלולים להסב נזקים משמעותיים לנפגעים".

  • עוד באותו נושא:
  • קשת
  • רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully