וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים לזכייניות: המפיקים לא עומדים בהסכמי השכר

20.2.2013 / 11:21

בשח"ם מבקשים ממנכ"לי הזכייניות להתערב בנושא חברות ההפקה, אשר לטענתם מסרבות למלא את ההסכם עליו שנחתם בינם לבין איגוד המפיקים ולעדכן את תעריפי המינימום לשחקנים

חברי הוועד המנהל של ארגון השחקנים בישראל (שח"ם) פנו למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת ולמנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת אבי צבי וביקשו מהם להתערב בתנאי עבודת השחקנים בשתי סדרות המופקות בימים אלה ומיועדות לשידור בהם - ולוודא כי הם מתוגמלים בלא פחות מתעריפי המינימום כפי שהוסכם בין הארגון לבין איגוד המפיקים.

מדובר בהפקת הסדרה "בני ערובה" בהפקת חברת "יצירה עברית" של חיים שריר עבור ערוץ 10, והפקת הסדרה החדשה של נאור ציון "עממיות" עבור רשת, באמצעות "טרנספקס הפקות". בשח"ם טוענים כי שתי חברות ההפקה של הסדרות מסרבות למלא את ההסכם עליו שנחתם בינם לבין איגוד המפיקים ולעדכן את תעריפי המינימום לשחקנים, תעריף שעודכן בעליית המדד בשנה הקודמת ותוספת של 2% ריבית.

במכתב כתבו למנכ"לים חברי הוועד המנהל, בהם השחקנים אוהד קנולר, יפתח קליין, משה איבגי ודביק בנדק, כי נדרשת התערבותם הדחופה בנושא, וכי הסכמי השכר בין הארגון לבין גופי השידור מהווה נספח בהסכמים שלהם מול חברות ההפקה שמפיקות בורם את הסדרות ולכן הם מחויבים לתעריפים הקבועים בו.

"כל עוד הם לא יעמדו בהסכם - לא יהיה הסכם, הם יודעים את זה ומיתממים"

הסכם תעריפי המינימום לשחקנים בקולנוע ובטלוויזיה נקבע מול ארגון המפיקים בשנת 2008 על רקע המצב הקשה של תעשיית הטלוויזיה והוחלט כי הוא יעודכן בהדרגה מדי שנה. כיום עומד התעריף המינימלי לשחקנים בטלוויזיה על 1,114 ש"ח לתכנית ראיונות או שעשועון, 2,353 ש"ח ליום צילום בתכנית טלוויזיה, ו-3,122 ש"ח ליום צילומים של שחקן ראשי. בארגון חברים כ-1,800 שחקנים ישראלים.

באיגוד המפיקים, מנגד, טוענים כי דווקא ארגון השחקנים הוא זה שלא ממלא אחר ההסכם. "יש לנו הסכם ששח"ם לא מכבדת, ולא קיבלנו את רשימת החברים של הארגון למרות בקשות חוזרות ונשנות", אומר לוואלה! ברנז'ה המפיק מרק רוזנבאום מ"טרנספרנט" המפיקה עבור רשת את "עממיות. הוא מוסיף כי ארגון השחקנים התחייב כי שחקנים שעובדים ביותר מעבודה אחת ימסרו המפיקים מראש תאריכים של הפקות נוספות - דבר שלא מתבצע ומקשה על חברות ההפקה. "המחירים עלו ביותר משישים אחוז במאז שנת 2006, אנחנו חושבים שהגיע הזמן לעצור את ההשתוללות", הוא אומר. "כל עוד הם לא יעמדו בהסכם - לא יהיה הסכם, הם יודעים את זה ומיתממים".

בארגון השחקנים מכחישים כי עניין פרסום רשימת החברים בארגון היה תנאי להעלאת התעריפים, וטוענים כי היא עלה רק לאחרונה. מנכ"ל הארגון שחר בוצר פנה בנושא ליו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר. "אם תבחרו לנקוט בדרך העימות ולהכריז על ביטול ההסכמים עמנו - נפעל לאכיפתם", כתב. "כל ההקלות שנתו לכם בעניניים אלו - יבוטלו לאלתר".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם איגוד שחקני המסך, אנו מקפידים לכבד את ההסכמים שחתמנו עם האיגוד ועומדים בכללי הרשות השנייה לטלווזיה ולרדיו לנאותות הפקה בתכניות דרמה".

טרם התקבלה תגובת רשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully