וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Your Show: נועה תשבי עושה תוכנית בידור מהפייסבוק שלכם

27.2.2013 / 10:20

הסטארט-אפ החדש Your Show לוקח את הפיד שלכם ועושה ממנו תוכנית נוסח גיא פינס, בכיכובה של נועה תשבי. "זו פשוט חוויה אחרת לגמרי", אומרת המגישה

להפוך את הפיד שלכם בפייסבוק לתוכנית בידור, עם מגישה מפורסמת שמציגה לכם בקטעי המעבר את הסטטוסים שיצרו הכי הרבה עניין בקרב חבריכם – זו הבשורה שמציעה אפליקציית "יור שואו" (Your Show), מעין שירות "סיכום היום" בפייסבוק בפורמט דמוי גיא פינס.

נתחיל מהסוף: אם ההנאה שלכם מפייסבוק היא השיטוט העצמאי בפיד, ודליית פוסטים שמגניבים אתכם בעצמכם (ובעזרת האלגוריתמים של פייסבוק, אבל לא יותר מזה) – "יור שואו", אפליקציית הפייסבוק החדשה שהשיקה באחרונה חברת סושיאל סטודיוס היא לא בשבילכם. אבל אתם דווקא נהנים מהמחשבה שנועה תשבי תגיש לכם את הסרטונים שהכי הלהיבו את החברים שלכם ותהפוך את הפיד שלכם לתוכנית בידור - כדאי לכם לבחון אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נועה תשבי מגישה לכם את הסרטונים שהכי הלהיבו את הפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיא פינס, גרסת הפייסבוק

האפליקציה מציגה מעין תוכנית יומית של הנעשה בספירה הפייסבוקית של המשתמש, ובה קריינות בווידאו של תשבי על רקע אולפן בעל דמיון בולט לזה של "ערב טוב עם גיא פינס". ההגשה מתיימרת להציג בפני הגולש את המיטב מהפיד שלו: שלושת סרטוני הווידאו ה"חמים" ביותר, ימי ההולדת של חבריכם (כמו גם של סלבריטאים) שחלים באותו יום ואלה שצפויים להתקיים בימים הבאים, סרטונים אחרונים שהופצו על-ידי הדפים שאתם עוקבים אחריהם ברשת החברתית, הסטטוסים המובילים מבין אלה שפורסמו על-ידי חבריכם ומבחר מהתמונות שפורסמו על-ידם. אלה נבחרים באמצעות אלגוריתמים של סושיאל סטודיוס ועל-פי מדדים כמו מספר הלייקים והשיתופים שקיבלו.

בינתיים הושקה האפליקציה בגרסת בטא ותואמת לדפדפן כרום בלבד. מבחינה טכנולוגית, היא מוגבלת עדיין גם מבחינות נוספות: ניתן להריץ קדימה ואחורה בין הקטגוריות השונות או בין הפריטים הנבחרים במסגרת כל קטגוריה באמצעות החיצים, אך הרצה חופשית על-ידי העכבר בטיימליין של האפליקציה, כפי שמאפשר כל נגן וידאו, אינה אפשרית.

קצת חנפני, קצת מלאכותי - אבל כיף

"מפגש בין 'אינטרטיינמנט טונייט' ופייסבוק", מגדירה ענת עמיבר, מנכ"לית סושיאל סטודיוס, את האפליקציה החדשה. ולשם בדיוק היא מכוונת: הצגת הפריטים שמעניינים אתכם בפיד על-ידי מגישה חיננית ומפורסמת, כמו מהדורה יומית של תוכנית בידור. "יור שואו" היא תולדה של ההבנה שפיד החדשות בפייסבוק שולט במידע שרבים מהגולשים צורכים בעולם המקוון, ושפייסבוק עצמה מהווה שער עבורם לתכנים ברשת.

בתחילת כל מהדורה מצוין שם המשתמש והתאריך, כאילו כדי לומר: "זה העולם שלכם". בסופה ניתנים קרדיטים אקראיים לחבריכם על משימות כמו בימוי וצילום, בחירה שנועדה לשרת את אותה מטרה - מה שאולי מעביר מסר חנפני במקצת, נוסח "התוכן שראיתם כאן – הוא בזכותכם".

בנוסף, יש משהו מעט מלאכותי בדירוג של "סטטוסים מובילים". כן, זה עשוי להיות קיצור דרך נחמד להיילייטס של הפיד שלכם, אבל אם ברשימת חבריכם נמצאים אושיות פייסבוק שאוכלות 80 לייקים בדקה – יש להניח שלא תופתעו למצוא אותן ברשימת כותבי הסטטוסים הפופולריים ביותר. יחד עם זאת, יש לומר שכן, היא מספקת הנאה נלווית לשימוש התכוף ממילא בפייסבוק. מלאכת הסיכום היומי שלה עדיין לא מיטבית, אבל את מה שהיא מבקשת לעשות – לאגד נתונים סמי-סטטיסטיים על התנהגות החברים שלכם בפייסבוק ולהגיש לכם את ההיילייטים של היום תחת עטיפה נוצצת של תוכנית על שואו-ביזנס – היא עושה לא רע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש משהו מעט מלאכותי בדירוג של "סטטוסים מובילים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נועה תשבי: "לא מכורה לפייסבוק, מכירה בחשיבותה"

נועה תשבי היא כבר מזמן לא רק שחקנית ישראלית בהוליווד שמסתפקת בתפקיד גופה ב-CSI, וגם לא הביצ'ית מ"רמת אביב ג'" משנות ה-90. בשנים האחרונות מיצבה עצמה תשבי כאשת עסקים בתחום הבידור, ובחברת סושיאל סטודיוס היא משמשת גם כיועצת. "אני עדיין מחפשת את הטכנולוגיות שמשיקות לנושא הבידור, שזה מה שאני מבינה בו", היא אומרת בשיחה עם וואלה! Tech ממקום מושבה בלוס אנג'לס. "כשמציעים לי כל מיני פלטפורמות ואפליקציות שהן לא בהכרח קשורות לנושא הזה - אני לא חושבת שיש לי משהו לתרום".

תשבי הצטרפה לחברה כשעוד הייתה בחיתוליה, ומספרת שצולמו מספר מכובד של גרסאות בווידאו בהגשתה, על-מנת שהמשתמש באפליקציה לא יחוש במיחזור. "זה בהחלט משהו שאנחנו מתכוונים לעדכן פעם בכמה זמן בהתאם לצרכים ולאירועים תקשורתיים, חדשותיים ובידוריים שקורים".

מבחינת הפונקציונליות שלה, האפליקציה מתבססת על מידע נגיש יחסית, כמו מספר הצפיות שהיו לסרטונים ביוטיוב. ישנן גם אפליקציות שונות שמודדות כמה לייקים קיבל כל סטטוס בפייסבוק ומציעות לגולש דירוג בתמונה. לא בטוח שהאפליקציה הזו מביאה בשורה של חדשנות לשימוש שעושים הגולשים בפייסבוק. לטענת תשבי, מה שמבדיל אותה משירותים אחרים שמציעים פיצ'רים דומים הוא ש"זה הרבה יותר כיף. היום בעולם שאנחנו כל כך נהנים לראות לייקים, ושמדברים אלינו באופן אישי, חווית המשתמש הרבה יותר כיפית, נעימה ונגישה. והיא קצרה – במקום שתבזבז את הזמן לראות את הפיד שלך, אתה מקבל את הכל בתמצות מוגש לך באופן אישי. זו פשוט חוויה אחרת לגמרי", היא אומרת.

ולמרות שהאפליקציה יונקת מהנעשה בפייסבוק, תשבי – שמגדירה את עצמה "ארלי אדופטר" של טכנולוגיות חדשות – שייכת לזן שהתמכר בכלל לטוויטר, שם היא מעדכנת ציוצים שזכו למגוון התייחסויות, בעוד בפייסבוק היא מסתפקת בתחזוק דף מקצועי. "אבל אין ספק שפייסבוק היא הפלטפורמה, שהיא שינתה את העולם בצורה קיצונית – אני אומרת פה משהו שהוא לא חדשות", היא מוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully