וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעסקים עם הבוס

14.3.2013 / 10:11

ב"הסתדרות הנוער העובד והלומד" זועמים על התכנית "בוס בהסוואה" וטוענים כי עודדה הפרת זכויות של צעירים בעבודה. כעת הם דורשים לפתוח בחקירה נגד החברה, ומרשת - הבהרה

לקראת הפרק האחרון של "בוס בהסוואה" שישודר הערב, ב"הסתדרות הנוער העובד והלומד" זועמים על התכנית וטוענים כי בפרק שבו השתתף מנכ"ל חברת "פיצה-האט" היא עודדה הפרת זכויות של צעירים בעבודה. כעת הם דורשים ממשרד התמ"ת לפתוח בחקירה פלילית נגד החברה בעקבות השידור, ומהזכיינית רשת להכניס בתוכנית סיום העונה שקופית הבהרה וחרטה על כך שעודדה עבירות על החוק.

ההסתדרות שלחה מכתב חריף למנהל הסדרה ואכיפה במשרד התמ"ת ובו פירטה הפרות של חוקי עבודה בחוק עבודת נוער שבוצעו במסגרת התכנית בהשתפות "פיצה-האט", ששודרה לפני שלושה שבועות. כך למשל הם מציינים כי בתכנית סיפרה אחת העובדות הצעירות כי היא מועסקת 17 שעות ברציפות בסופי השבוע, וזאת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה - והדבר זכה להערכה מצד מנכ"ל הרשת. ההתסתדרות טוענת כי בתכנית צריכה הייתה להופיע הבהרה כי היקף העסקה כזה מנוגד לחוק.

דוגמא נוספת שהכעיסה את ההסתדרות באותו פרק הייתה כאשר אחת הנערות רוצה לעזוב את העבודה בשעה מאוחרת, אולם מנהל הסניף מונע ממנה וזוכה על כך להערכה מצד המנכ"ל. בהסתדרות מציניים כי חל איסור להעסיק בני נוער אחרי שעה 23:00.

בהסתדרות מנו ארבע הפרות של החוק ששודרו באותו פרק. "סביר ואלו אינם היחידים שהופרו לכאורה אלא רק אלו ש"זכו" להיות משודרים. מאוד יתכן, ככל שהוצג הדבר בתוכנית הטלוויזיה, כי ברשת הפיצות מתקיימות עבירות נוספות אותם צריך לחקור". בהסתדרות רוצים לקדם דרישה מהזכיינית לשדר בתוכנית האחרונה של העונה הערב שקופית אשר תבהיר לקהל הצופים כי הוא חזה בהפרות תנאי תעסוקה וכי 'רשת' אינה נותנת במה ויד לפגיעות אלו.

יעקב אביד, מ"הסתדרות הנוער העובד והלומד": יש להכיר בעובדה הכאובה כי בישראל 2013 ניתנה במה מרכזית לפגיעה בתנאי העסקה של צעירים ונוער ב"זמן צפיית שיא" בערוץ 2. אנו בטוחים כי 'רשת' עצמה מגנה כל פגיעה בזכויות העובדים ובוודאי שאינה רוצה לרפות את ידם של הצעירים ובני הנוער הרבים הצופים בתכניותיה ונאבקים מידי יום בעוולות תעסוקתיות על ידי בעלי חברות ועסקים. אנו סמוכים ובטוחים כי 'רשת' יענו לבקשתנו ויסייעו להעביר את המסר לפיו הפרת זכויות עובדים אינה לגיטימית, וודאי שלא בעידוד התקשורת".

מרשת נמסר בתגובה: "התוכנית "בוס בהסוואה" הנה תכנית תעודה וככזו הנה משקפת מציאות ולא יוצרת או מעודדת אותה. לגופו של עניין, הטענות אינן נכונות מאחר ולפחות אחת מהמתועדות הנה מעל גיל 18". תגובת "פיצה האט" לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully