וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנבלום: "אאלץ לבנות את מעמדי בקרב הברנז'ה". השופטת: "תוכיח"

25.4.2013 / 11:47

פרשת תקיפת צלם גיא פינס: עידו רוזנבלום ייאלץ לחשוף בפני עורך NRG, עורך "מעריב" לשעבר וכתבת המגזין של "סופהשבוע" את מצבו הכלכלי ואת הכנסותיו, כדי להוכיח נזק כלכלי

עידו רוזנבלום ייאלץ לחשוף בפני עורך NRG אודי הירש, עורך "מעריב" לשעבר ניר חפץ וכתבת המגזין של "סופהשבוע" מיקי לוין את מצבו הכלכלי ואת הכנסותיו בשנתיים האחרונות - זאת כיוון שטען שהשלושה גרמו לו נזק כספי בידיעה שפורסמה לפני חצי שנה ב-NRG ובה נטען שתקף צלם של מערכת התכנית "ערב טוב עם גיא פינס".

רוזנבלום הגיש אז תביעה על סך 200 אלף שקלים בגין כתבתה של לוין, אז כתבת ב"מעריב", שפרסמה כי בזמן שהוא ואשתו מגישת החדשות יונית לוי צפו בהופעה של "רד הוט צ'ילי פפרס" ניסה הצלם לתעד אותם - ובתגובה רוזנבלום הכה אותו והותיר אותו עם חבלות. רוזנבלום טען כי הכתבה רצופה שקרים וכי לא היה כל מגע פיזי בינו לבין הצלם וכי בסך הכל ביקש ממנו שלא לכוון אליו ואל לוי את אור הצילום. מנגד, טענו אנשי "מעריב" כי דיברו אמת - ואף איימו כי ידרשו לזמן את יונית לוי עצמה להעיד בפני בית המשפט על שהתרחש. על פי גורם המעורה בפרטים, "איום זה, ככל הנראה, ידחוף את הצדדים להגיע להליך של גישור".

"על מנת שיוכל להוכיח טענה זו, יהא עליו לחשוף מסמכים"

כיוון שרוזנבלום טען שהכתבה של לוין גרמה לו נזק כלכלי וכי עתה ייאלץ "לבנות את מעמדו בקרב הברנז'ה הקטנה של התקשורת והבידור מחדש", כך לפי כתב התביעה - דרשו אנשי מעריב שבכדי להוכיח נזק כספי יהיה עליו להציג מאזנים כספיים. שופטת בית משפט השלום בתל אביב ריבה ניב הסכימה השבוע עם העמדה הזו. "בתביעתו כולל התובע רכיב של נזק כלכלי, אשר לכאורה נגרם כתוצאה מן הפרסום. על מנת שיוכל התובע להוכיח טענה זו בדבר נזק, יהא עליו לחשוף מסמכים המעידים על כך", כתבה בהחלטתה. השופטת הזהירה את אנשי מעריב שלא להעביר את המידע הרגיש של רוזנבלום לצד שלישי.

הסכסוך המשפטי בין רוזנבלום לבין אנשי מעריב חושף פרטים מעניינים על האופן שבו מגיעות ידיעות לתקשורת, ובכתב ההגנה מפורטת הכרונולוגיה של האייטם שבמרכז הסכסוך. "הידיעה מבוססת על פוסט שכתבה מפיקת התכנית 'ערב טוב עם גיא פינס' בחשבון הפייסבוק שלה (גלי בראון, ד.א.) לאחר ששוחחה עם הצלם החבול", נכתב בכתב ההגנה. בראון כתבה ליונית לוי בפייסבוק "התגובה האלימה של בעלך כלפי הצוות שלי אינה ראויה". מיקי לוין ראתה את אותו פוסט ושוחחה עם בראון ולאחר מכן התקשרה למאיר קוטלר הסוכן של רוזנבלום שאמר לה: "אין תגובה".

"לוין הכירה היטב את תגובותיו השונות ואת משמעותן"

במעריב טוענים כי סירובו של קוטלר להגיב "חיזק באופן ניכר את הטענות בדבר תקיפה, ולמעשה היוותה הודאה בדברים". הם מציינים כי לוין הרבתה לבקש תגובות ממנו במהלך תקופה ארוכה בנוגע לרוזנבלום ולמיוצגים אחרים שלו "ולפיכך הכירה היטב את תגובותיו השונות ואת משמעותן". בנוגע לקוטלר, טוענים בעיתון כי הוא היה נוהג להיאבק בלוין כאשר על הפרק היה פרסום שלא נשא חן בעיניו, לטעון כי הדברים אינם נכונים אינם מדויקים ואף "לאיים" בתביעות משפטיות במקרים כאלה - אבל לא עשה זאת במקרה הזה.

מיקי לוין סרבה להתייחס לידיעה. סוכנו של עידו רוזנבלום, מאיר קוטלר מסר: "גם במקרה זה - אין תגובה". אודי הירש בחר שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully