וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא העיתונאיות למנכ"ל ערוץ 10: "הפסק עבודתו של עמנואל רוזן עד בירור החשדות"

26.4.2013 / 17:18

לאחר שתיקה ארוכה מצד כלי התקשורת בנושא, שמו של רוזן נחשף היום ב"הארץ" בכתבה אליה התראיינו נשים שטענו שבמשך השנים הטריד אותן לכאורה. אף אחת מהן לא התלוננה במשטרה

יומיים לאחר שיצא בקריאה לנשים לצאת ולהתלונן על אותו "בכיר בתקשורת" שלפיהן הטריד במשך השנים למעלה מ-40 נשים, דורש היום תא העיתונאיות מהנהלת ערוץ 10 להשעות את הפרשן המדיני של הערוץ עמנואל רוזן זאת עד לבירור החשדות נגדו. הדרישה, תוצאה של תחקיר שקיים "הארץ" בו ראיין כעשר נשים אשר העידו, שלא לייחוס, כי רוזן הטריד אותן במשך השנים.

כך לדוגמא, אחת הנשים, המכונה בתחקיר א', מספרת כי "לא ידעתי איך להגיב לזה. הוא רצה כל הזמן להיפגש. ערב אחד נעתרתי לחיזוריו העקשניים והזמנתי אותו אלי. עוד גרתי בבית של אמא שלי והיא לא היתה. הוא חתר כל הזמן למגע ושוב ושוב אמרתי לו שאני לא רוצה". מתלוננות אחרות תיארו "חיזור אגרסיבי ואובססיבי ברמה יומיומית שהולכת ומתגברת".

יצוין כי מכל הנשים איתן שוחחה כתבת "הארץ" שרון שפורר אף אחת לא התלוננה עד היום במשטרה נגד רוזן. שפורר מסבירה בכתבה כי "הנשים, רובן עיתונאיות, חלקן בכירות ומוכרות, לא רצו לפגוע במעמדן ולעמוד במרכזה של סערה מתוקשרת. רובן היו צעירות בעת המפגש עמו, וחשו כי הן אשמות בכך שלא סירבו מספיק בתקיפות לחיזורים הבעייתיים במקום העבודה. הן לא ידעו מה היקף התופעה והאם הן היחידות שנתקלו בה".

"קושי יסודי ועמוק עמו מתמודדות נשים בכלל ובתקשורת בפרט"

"תא העיתונאיות, אשר שם לעצמו לקדם את מעמדן של הנשים בעולם התקשורת ובכלל זה הבטחת מרחב וסביבת עבודה בטוחה מוגנת לנשים, עמל בשבועות האחרונים על גביית עדויות מנשים אשר חוו הטרדות מיניות", כתבו היום העיתונאיות למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת. "אנו מבקשות להדגיש כי מעבר לחשדות במקרה הספציפי, מדובר בקושי יסודי ועמוק עמו מתמודדות נשים בכלל ובתקשורת בפרט. החוק אינו נותן מענה לכלל המקרים הקיימים כולל במצב של אי הגשת תלונה במשטרה, אשר גובה לעתים מחיר נפשי רב מהמוטרדות".

"התא ימשיך לפעול לטובת שיפור מעמדן של נשים בתקשורת והבטחת מרחב בטוח עבורן. כמו כן ימשיך לקדם ולעסוק במגוון הנושאים שעל סדר יומו אשר יבטיחו שיוון מגדרי מלא לנשים הן מבחינת הייצוג, מעמדן ותנאי העסקתן בתקשורת".

מחדשות 10 נמסר היום בתגובה לדברים: "חדשות 10 מגנה בחריפות ורואה בחומרה רבה כל מקרה של הטרדה מינית. מנכ"ל חדשות 10, והממונה על פי חוק על טיפול בהטרדות מיניות בחברה, מטפלים לאלתר, בלא שיהוי ובמלוא התקיפות בכל עדות או תלונה שמונחת על שולחנם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully