וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת עמנואל רוזן: המשטרה תבחן פתיחה בחקירה

אחרי הפנייה של תא העיתונאיות, החליטו במשטרה לבדוק את העדויות בדבר התנהלות בלתי הולמת של העיתונאי הבכיר. בתום הבדיקה יוחלט אם לפתוח בחקירה פלילית

בעקבות הפנייה של תא העיתונאיות והוראות מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הודיעה היום (שני) המשטרה כי החליטה לפתוח בבדיקת העדויות שפורסמו בתקשורת אודות התנהלותו הבלתי הולמת, לכאורה, של העיתונאי עמנואל רוזן כלפי נשים. הבדיקה תתנהל באגף החקירות והמודיעין של המשטרה בראשות ניצב יואב סגלוביץ'. בתום הבדיקה יוחלט אם לפתוח נגד רוזן בחקירה פלילית בחשד לביצוע עבירות מין.

עמנואל רוזן. נמרוד סונדרס
בתום הבדיקה יוחלט האם לפתוח בחקירה פלילית. רוזן/נמרוד סונדרס

ההחלטה הבשילה ככל הנראה נוכח הפנייה שהעבירה למשטרה היועצת המשפטית של תא העיתונאיות, עורכת דין טל מליק. היא דרשה כאמור לפתוח בחקירה משטרתית בפרשה. את הדרישה ביססו חברות התא על עדויות ממקור ראשון שפורסמו בכלי התקשורת השונים, ועל החקיקה המאפשרת למשטרה לפתוח בחקירה יזומה במידה שקיים חשש סביר לביצוע עבירה פלילית.

"הנך מתבקש לפעול על פי סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי נוסח משולב - התשמ"ב ולהורות מיד, על פתיחת חקירה פלילית נגד מר רוזן. ויודגש, סעיף 59, אינו מתנה את החובה לפתוח בחקירה רק על יסוד תלונה של קורבן העבירה, די בכך שעצם קיום העבירה נודע למשטרה, בכדי שהחובה לפתוח בחקירה תתקיים. לפיכך, הינך מתבקש לפתוח בחקירה לאלתר".

"אתה הזאב הרע, אפילו לא בלבוש כבשה"

עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף, שחשפה את הפרשה, העידה בימים האחרונים כי היא אוספת עליו עדויות ומטפלת בנושא מקרוב, אולם היום היא פנתה אליו באופן אישי במכתב גלוי ותקיף. "אתה הזאב הרע, אפילו לא בלבוש כבשה", כתבה שטייף בדף הפייסבוק שלה. "בתגובתך לכולנו אתה כותב שעשר שנים מציגים אדם דמיוני, שזה לא אתה, ואני אומרת שמה שהציגו עד כה עשה איתך חסד גדול". היא הוסיפה: "אני בקושי ישנה בימים האחרונים, וכמוני חברותיי האמיצות מפעילות תא העיתונאיות. שמרנו בתחילה ולא פרסמנו את שמך, עבדנו באחריות, אספנו עדויות. אני עצמי אוספת עדויות זה כמה חודשים. אבל הבוקר, זהו, נפל דבר".

"תקרא ותקרא היטב", המשיכה שטייף, "אני מדברת על נשים שסיפרו לי בקול רועד שאיימת עליהן, סחטת אותן מינית, איימת, פגעת בנפשן, חלקן כבר לא הצעירות המפוחדות שפגשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully