וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב ההומור

24.7.2013 / 11:30

בתכנית ששודרה ביום שבת התבדחו חברי "מצב האומה" על שמותיהם של מחנות ריכוז והשמדה. היום, כך נודע לוואלה ברנז'ה, פותחת הרשות השנייה בהליך שבסופו עשויה רשת להיקנס

בדיחות השואה ב"מצב האומה" עלולות לעלות לזכיינית ערוץ 2 רשת בקנס שכן ברשות השנייה המפקחת על השידורים פתחו בהליך הפרה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לפי כללי הזיכיון הרשות יכולה להטיל סנקציה על זכייני הטלוויזיה אם היא סבורה שבשידורים הייתה "פגיעה בטעם הטוב, פגיעה בכבודו של אדם או ברגשות הציבור".

בתכנית ששודרה ביום שבת התבדחו חברי פאנל תכנית הסאטירה על שמותיהם של מחנות ריכוז והשמדה. כך למשל שאל מנחה התכנית ליאור שליין את אורנה בנאי "באיזה מדינות את מסתובבת באירופה?" והיא ענתה לו "אני בבירקנהאו". עינב גלילי אמרה כי מדובר ב"המדריך למשתמש: בירקן-האו".

ייתכן והתכנית הייתה עוברת בשקט אלמלא הועלתה הסוגיה לדיון על ידי מבקר המדינה שמצא לנכון להתבטא באופן פומבי ולגנות את צוות התכנית. "מה שקרה במוצאי שבת בתכנית חרה לי - לקחת את ההומור השחור של השואה ולעשות עליו סאטירה ישראלית זה ממש לא במקום", אמר שפירא. "לניצולי השואה הייתה מגיעה התחשבות בפן הזה, למרות שהייתה איזו התנצלות בתכנית. אני חושב שלא היה מקום לעשות בזה שימוש ציני כפי שנעשה".

במערכת התכנית, שזו עונתה השישית, הסבירו כי מדובר היה בסאטירה על ההבדל בין יהדות אשכנז ליהדות ספרד בהקשר של השואה ושהם עוסקים מעת לעת בנושאים כואבים אבל עושים זאת ברגישות ובאחריות.

מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נמסר בתגובה כי "השידור עומד בניגוד לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אשר קובעים כי לא ישדר בעל זיכיון משדר שיש בו משום פגיעה בטעם הטוב, פגיעה בכבודו של אדם או ברגשות הציבור. הרשות סבורה כי מן הראוי היה שטרם שידור קטעים אלה יופעל שיקול דעת ותילקח בחשבון תפיסת השואה כנושא רגיש במיוחד בקרב הציבור". בזכיינית רשת בחרו שלא להתייחס ומסרו: "מנהלים את ענייננו מול הרשות ולא בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully