וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אייל גולן העלים הכנסות בסך 2.5 מיליון שקל

גלעד גרוסמן

20.10.2013 / 14:38

רשות המסים הגישה כתב אישום נגד גולן וחברת ההפקות שבבעלותו "ליאם הפקות בע"מ" בטענה שהוא ומנהלים בחברה העלימו הכנסות מהופעות פרטיות והגישו חשבוניות פיקטיביות

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד הזמר אייל גולן וחברת ההפקות שבבעלותו "ליאם הפקות בע"מ". מכתב האישום עולה כי גולן ומנהלים בכירים בחברתו העלימו הכנסות מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש בסך כ-2.5 מיליון שקלים, הגישו חשבוניות פיקטיביות בסך כ-2.3 מיליון שקלים על מנת להקטין את תשלום המע"מ שהם חייבים על עסקאות שלא התקיימו בפועל, וכן הגישו דוחות כוזבים לרשות המסים.

אייל גולן בצילומי קליפ ליורו 2013. דרור פיקלני
גולן/דרור פיקלני

גולן, יחד עם מנהלים נוספים בחברה, גולן שרעבי ואריק בני משה, נעצרו בינואר 2011 בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, בחשד שפעלו יחד להעלים הכנסות מהופעותיו של גולן ולתעתע ברשויות המס. בתום חקירה, שוחררו בערבות.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2007-2010 השמיטו הנאשמים מהדיווחים לרשויות המס הכנסות מהופעותיו של גולן בספינת נופש המפליגות מחוץ לגבולות הארץ, וכן הכנסות שהתקבלו מאירועים פרטיים, כאשר בגין חלק מההכנסות לא הוצאו חשבוניות מס כלל ולא דווח עליהן לרשויות, ובמקרים אחרים, חשבוניות המס שהוצאו לא שיקפו את התמורה המלאה שהתקבלה בפועל. סך ההכנסות שלא דווחו עומד על 2,652,038 שקלים.

בנוסף, הואשמו גולן והאחרים בכך שבשנים 2008-2010 רכשו מעוסקים שונים חשבוניות פיקטיביות, תמורת עמלה, שבאמצעותן דיווחו על הוצאות בסך של 2,317,983 שקלים וניכו מס תשומות, מבלי שעמדה מאחוריהם כל עסקה ממשית. השלושה נאשמים בין היתר בעבירות של ניהול חשבונות כוזבים, מסירת ידיעה כוזבת, השמטת הכנסה ושימוש במרמה, בעורמה ובתחבולה.

מ"ליאם הפקות" נמסר בתגובה: "אנו משוכנעים בצדקתו של אייל גולן ובטוחים כי נוכיח זאת בבית המשפט" .

עוד בנושא:
ב-2011 אייל גולן נעצר בחשד להעלמת הכנסות
הזמר אייל גולן נחקר ברשות המסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully