וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת נגד ערוץ 1: "מוטב שיתמקדו בהבראת המוסד בו הם עובדים, ולא בערוצים אחרים"

30.10.2013 / 14:35

סוער בלילה: פאנל בתוכנית "פוליטיקה" אמש שעסק בקמפיין שמנהלת מערכת "חי בלילה" לביטול אגרת הטלוויזיה, הוביל היום להאשמות קשות מצד קשת נגד רשות השידור וההיפך

יח"צ - חד פעמי

חי בלילה, ועוד איך: גורמים בקשת מאשימים היום (רביעי) את עודד שחר והתוכנית "פוליטיקה" אותה הוא מגיש, בחוסר תום לב ובניהול דיון לא מאוזן, זאת על רקע פאנל שעסק בתוכנית "חי בלילה" אשר מקדמת מעין קמפיין ציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה. "חי בלילה" בהנחיית נדב בורנשטיין הוצגה בדיון כפועלת בשליחות הזכיינית, אשר לה אינטרס ישיר בסגירת רשות השידור, שכן היא מתחרה שלה.

בתוכנית ששודרה אמש פתח עודד שחר את הדיון והכריז כי "בשבועיים האחרונים פתחה קשת בקמפיין אגרסיבי בערוץ 2 ובאתר מאקו הקורא למרי אזרחי נגד תשלום האגרה. בקשת שכחו מהו דיווח ניטרלי או סיקור אירועים והחליטו לייצר את החדשות בעצמם. אבל בקשת לא תמימים הם יודעים שהיוזמה שהם מובילים לביטול מס האגרה תוביל לסגירת רשות השידור". בהמשך הוסיף שחר: "יש כאן מהלך מסודר, אלימות של מתחרים ישירים".

בפאנל השתתף הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים עו"ד דרור שטרום, שהסכים עם הקביעה של שחר ואמר: "זה בא ממקום מאוד פשוט של ניסיון לחסל מתחרה בצורה מתוחכמת מאוד ע"י שיגור מסר פופוליסטי לציבור למה לכם לשלם את האגרה?".

עו"ד אמנון זכרוני, משתתף נוסף, הוסיף: "מדוע הם עושים את זה מדוע הם מסיתים? יש פה מניעים מסחריים לחסל את רשות השידור! יש הסתה מכוונת. אני בעד רשות השידור. אני בעד איילה, אני בעד גאולה אני בעד עודד. ואני לא מתחנף לעודד!". ההיסטוריון החברתי, פרופסור דני גוטווין תקף את הקריאה לביטול האגרה: "חובה שיהיו ערוצים ציבוריים, אפילו עדיף שיהיה עוד ערוץ, כי הערוצים המסחריים מטבעם משתקים את השיח הדמוקרטי. האגרה היא מס הדמוקרטיה". תהילה שוורץ מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, הסכימה עם חבריה, ואמרה: "הקריאה לביטול האגרה היא מהלך תמוה. ערוצי התקשורת יורים לעצמם ברגל, הם הרי לא רוצים מעורבות פוליטית בשידורים - ומטרת האגרה היא לנתק את השידור מהפוליטיקה".

"אין ולא היה שום מניע נסתר מאחורי הסיקור"

בקשת, כצפוי, זועמים. גורם בכיר בזכיינית אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "מערכת 'חי בלילה' מסקרת את המאבק באופן אקטיבי כי הוא אחד המסעירים ברשת, ממש כמו תוכניות אחרות בערוץ 2 ובערוץ 10. אין ולא היה שום מניע נסתר מאחורי הסיקור ולראיה: בכל תוכנית בורנשטיין מדגיש שהמטרה של המאבק היא לא לסגור את השידור הציבורי, שהוא נחוץ במדינת ישראל - ושהמטרה היא רק להפחית את המס". הגורם אף הוסיף כי במשך שבועות הם "מתחננים בפני בכירים ברשות השידור להתראיין בנושא אצלם, כולל עודד שחר, ונתקלים בסירוב גורף. המינימום שהוא יכל לעשות היה לתת גילוי נאות בנושא", הוסיף.

גורם אחר אמר: "מי שעושה משהו שלא יעשה הם אנשי רשות השידור שהפקיעו 20 דקות מזמן המסך שלהם, למתקפה על תוכנית שמשודרת בערוץ המתחרה, בפאנל מוזמן שהכיל רק מרואיינים שתואמים לאג'נדה של רשות השידור. בימים שבהם חברי מליאה מתפטרים, ומתבצע ניסיון פוטש במליאה - מוטב שיתמקדו בהבראת המוסד שבו הם עובדים, ולא יתעסקו בערוצים אחרים".

אולם בקשת, לא מסתפקים בכך. לטענתם, הדיון עצמו היה אינו מאוזן ולא עמד בכללים מינימליים של אתיקה מקצועית, כאשר בדיון לא היה נציג אחד של ערוץ מסחרי, לא כל שכן של קשת, אשר עליה נאמר כי היא מנסה לסגור את הערוץ הראשון מטעמים מסחריים. על פי גורם בזכיינית "זה שהערוץ הראשון עושה מין דיון מטעם של 20 דקות, הוא בדיוק החטא בו הם מאשימים אותנו". על פי הגורם, לקשת פנו רק בערב סמוך מדי לשידור עצמו, לקבלת תגובה, ולא הסכימו להגיד מי המרואיינים שישתתפו בפאנל. לדבריו, "זו בדיוק ההוכחה לתחלואי רשות השידור. זו לא עיתונות זו טלוויזיה מטעם".

"טענות קשת מצוצות מהאצבע"

מנגד, ברשות השידור הודפים היום את הטענות. גורם בערוץ 1 אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "טענות קשת מצוצות מהאצבע". לדבריו, בזכיינית פנו אליהם מספר פעמים אך עודד שחר מעולם לא קיבל הצעה להתראיין בשום תוכנית. אותו גורם אף הוסיף כי "מעניין מה היה קורה אם היו מציעים להחיל פרסומות בערוץ 1. האם גם אז קשת היו עושים קמפיין לביטול האגרה?".

מהפקת "חי בלילה" נמסר בתגובה: "מערכת 'חי בלילה' מסקרת את המאבק נגד תשלום האגרה וחוזרת מדגישה בכל תכנית שהיא אינה נגד סגירת השידור הציבורי. למרות זאת בחרו ב'פוליטיקה' להתעלם מהמציאות ולהציג את התכנית כמי שקוראת לסגור את השידור הציבורי ממניעים כלכליים ופוליטיים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור סומכת על שיקול דעתם של הצופים, כמו כן הרשות הגישה תלונה רשמית למנכ"ל הרשות השנייה מר שי באב"ד, על שימוש לא נאות בזמן האוויר, הסתה ומרד כנגד תשלום מיסים ובעקיפין אי ציות לחוק ולריבון. באם יינתן אישור להתנהלות כזו הדרך לערעור שלטון החוק וחוסנו של הריבון קצרה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully