וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים למען בע"ח נגד הפרסומת לטוטו: ניצול סוסים - הפרה בוטה של כללי האתיקה

30.10.2013 / 15:04

בימים האחרונים מופיעים בערוצים 2 ו-10 פרסומות מטעם המועצה להסדר ההימורים בספורט שמטרתן לעודד הימורים על מרוצי סוסים בחו"ל. בעמותת "הכל חי" פנו לרשות השנייה בנושא

ארגונים למען בעלי חיים נגד הפרסומת החדשה לטוטו: עמותת "הכל חי" פנתה היום לרשות השנייה בדרישה להסיר מידית פרסומת המשודרת בימים האחרונים בערוצים המסחריים, המעודדת הימורים על מירוצי סוסים בחו"ל.

במכתב שששלחו ראשי העמותה ליו"ר מועצת הרשות השנייה אילן אבישר ומנכ"ל מועצת הרשות שי באב"ד, הם טוענים כי הפרסומת הנה "הפרה בוטה של כללי האתיקה בפרסומות".

עידוד ניצול או פרסומת לגיטימית? הפרסומת המדוברת

בעמותה טוענים כי הפועל היוצא של תשדירי הפרסומת, אשר מופקים מטעם המועצה להסדר ההימורים בספורט תחת הכותרת "עלה על הסוס ותתחיל להרוויח", הוא עידוד המהמרים להפר בצורה בוטה את חוק צער בעלי חיים. "מרוצי סוסים הם 'ענף ספורט' שמסב כאבים נוראיים ופציעות קשות בלתי הפיכות לסוסים המתחרים. זה לא משנה היכן מתקיים המירוץ, בארץ או בחו"ל, לסבל הסוסים אין גבול, תרתי משמע", אומרים בעמותה, ומוסיפים כי "מירוצי סוסים מונעים מאינטרס כלכלי בלבד – הימורים בהיקף נרחב. שיתוף פעולה עם האינטרס הזה מתעלם מכך שמדובר בתעשייה אכזרית ונצלנית, שמאפשרת התעללות בבעלי חיים עד כדי מוות בטרם עת".

בעמותה מתבססים גם על נתונים שהתפרסמו ב"ניו יורק טיימס", לפיהם מדי שבוע מסיימים את חייהם על המסלולים בארה"ב 25 סוסים – למעלה מ- 1200 סוסים בשנה.

"הקמפיין הפרסומי החדש של הטוטו מפר באורח בוטה את סעיף 15 בפרק 3 של מדריך האתיקה בפרסומת של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו: לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת המעודד התנהגות העלולה להזיק לבריאות, לפגוע בבטיחות, באיכות הסביבה או בבעלי חיים, לרבות עידוד לצריכה מוגזמת של מוצר או שירות באופן העלול לפגוע בבריאות או בבטיחות או לפעולה בניגוד להוראות כל דין", לשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully