וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעיו האחרונים של אריק: "אמר שכואב לו ונשכב"

27.11.2013 / 11:25

אביעד פוהורילס, עיתונאי מעריב שהיה בין האחרונים לפגוש את איינשטיין לפני מותו, סיפר: "הוא היה חיוני, בשלב מסוים הבנתי שכואב לו ושמוטב שנסיים". כעבור שעה הוא התמוטט

מערכת וואלה!

"אנשים כמוהו לא צריכים להילקח בחטף", כך אמר הבוקר (רביעי) עיתונאי "מעריב" אביעד פוהורילס, שהיה בין האחרונים לפגוש את אריק איינשטיין בביתו אתמול לפני מותו. פוהורילס הבחין במהלך הפגישה שהזמר לא חש בטוב והחליט לסיים אותה לפני הזמן. כשעה לאחר שהעיתונאי יצא מביתו של איינשטיין, הזמר הובהל לבית החולים במצב קשה.

"פגשתי אותו אתמול, הוא היה אמור לכתוב טור ל'מעריב' כל שבוע", אמר פוהורילס במשדר וואלה!. "מעבר לתחושת ההתעלות שחשנו, אני ככתב, אריק היה בסוג של אופוריה מזה שהוא מתחיל לכתוב. הוא לא איש של טכנולוגיה. נוצרה לו סוג של מוכנות והתעלות לכתיבה. לא התערבתי לו. הקלטתי אותו והעברתי את הדברים לכתב. הטור היה מוכן עוד משלשום. הוא צלצל אליי אתמול וביקש כמה תיקונים, אמרתי לו שהטור מושלם, הוא אמר לי 'בוא, בוא', וכשאריק אומר - אני מתייצב. הוא היה חיוני, שתה קפה שחור", סיפר.

אריק איינשטיין 1939-2013: סיקור מיוחד
פרידה מאריק איינשטיין ששיריו היו פסקול החיים שלנו
"ואז צלצל הטלפון: 'אהלן, זה אריק'"
יש בי אהבה והיא תנצח. אריק שאהב ספורט

LIVE
אריק איינשטיין. יח"צ,
"הוא אמר לי בוא בוא, וכשאריק אומר אני מתייצב". איינשטיין/יח"צ

"הקראתי לו את הטור, עשיתי תיקונים הורדתי כמה דברים והוספתי", אמר פוהורילס. אלא שאז הסתיים המפגש מוקדם מן הצפוי, לאחר שהעיתונאי הרגיש שאיינשטיין אינו בשיאו. "בשלב מסוים הוא ביקש לשכב. אמר שכואב לו הגב. שאלתי אם זה משהו מיוחד? הוא אמר 'לא, כואב לי'. לא הרגשתי תכונה של דחיפות כדי להזעיק את סימה לחדר. בשלב מסוים הוא קם ונשכב על הבטן. הוא היה ערני והגיב. הוא היה בעיניים עצומות, כך הוא היה מתרכז וחושב, ונהיה יותר צלול מבחינת המחשבה", אמר פוהורילס.

"בשלב מסוים הבנתי שכואב לו ושמוטב שנסיים. הוא אמר 'תודה יקירי'. הייתי אצלו ב-17:00. עשר דקות אחרי שעזבתי סימה אמרה לי שהוא לא מרגיש טוב ושהחליטו להזעיק מד"א", סיפר. "שעה אחרי זה, רגע לפני שאני שולח את הטור, אני רואה הודעה עם תמונה בטלוויזיה שהוא במצב קשה. הגעתי לבית החולים. היו שם אלו שליוו אותו, הילדים, האשה סימה וכל החברים, גם מוני מושונוב, אולי חברו הקרוב ביותר".

מתאבלים מחוץ לביתו של אריק איינשטיין, נובמבר 2013. יותם רונן
מעריצים מתאספים מחוץ לביתו של איינשטיין, הבוקר/יותם רונן

"כל בית החולים נרתם להציל את אריק. בקומה מינוס 2 כולנו היינו בשתיקה, פרט לכמה רגעים שמישהו מזכיר משהו מעברו. היינו שם עשרות בודדות, המשפחה החברים הקרובים", סיפר פוהורילס על ההתאספות בבית החולים. "אנשים כמוהו לא צריכים למות בגיל 74, להילקח בחטף, הוא היה בורח מרופאים ומתרופות".

אריק איינשטיין הלך לעולמו. 26 בנובמבר 2013. יותם רונן
אבלים מחוץ לבית החולים איכילוב בתל אביב/יותם רונן

איינשטיין הלך אמש לעולמו בגיל 74, בעקבות מפרצת באבי העורקים. מנהל בית החולים, גבי ברבש, אישר בשעה 23:06 את דבר מותו. "לפני 25 דקות הכרזנו על מותו של אריק איינשטיין", אמר. "אריק איינשטיין הגיע אלינו במצב שלה החייאה עוד מביתו ונפטר כתוצאה ממפרצת של אבי העורקים שדיממה למוות. ניסינו לנתח אותו, מנהל מחלקת ניתוחי לב ומנהל מחלקת כלי דם. הניסיונות לא צלחו. הוא הגיע במצב קשה מדי. אין מי שישיר לנו יותר". בשעה 13:00 יוצב ארונו בכיכר רבין בתל אביב, ובשעה 16:00 תתקיים ההלוויה בבית העלמין טרומפלדור בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully