וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לו פוליטיקה עכשיו?

ליטל שמש

6.2.2014 / 14:38

מגיש "ציפורי לילה" בגלי צה"ל הודיע כי לא ישמיע משיריו של אהוד בנאי אחרי שהאחרון הופיע בהתנחלות. ליטל שמש מזכירה לשדר, שהתחנה ממומנת מכספי ציבור בעל דעות שונות

נחרדנו למשמע התגברות החרמות מבחוץ, אבל נראה שדווקא מחריבינו ומהרסנו מתוכנו מגיעים. יובל בן עמי, מגיש בגלי צה"ל ובנו של דובר צה"ל לשעבר ומגיש הטלוויזיה עודד בן עמי, כתב בעמוד הפייסבוק שלו בשבוע שעבר כי אינו משמיע את שיריו של אהוד בנאי בגלי צה"ל כי זה מופיע בהתנחלויות. הדברים נאמרו במהלך דיון שהתקיים על החרמת טקס פרסי אקו"ם על ידי הזמרת אחינועם ניני על רקע זכייתו של אריאל זילבר בפרס מפעל חיים.

יובל בן עמי מסביר בוואלה! מדוע החרים את אהוד בנאי

"אני תמיד שמח להשמיע את זילבר בתוכניותיי בגל"צ, ואילו כשהעורכת הציעה להשמיע שיר של אהוד בנאי מיד אחרי הופעתו בסוסיא, הודעתי לה 'לא בבית ספרנו'", כתב בן עמי, "הרבה יותר נוח לי עם זילבר, שלא מופיע במעטפת של מיינסטרים. כולם יודעים שהוא התחלק על השכל". בן עמי לא היסס להשוות את זילבר לפעילים נאצים: "זילבר מזכיר את לואי פרדיננד סלין או היידיגר, שהיו גאונים אבל נאצים, נאצים אבל גאונים", הוא ממשיך, "אנשים שמקדמים כיבוש והתעללות בקטע 'סבבה', ושאצלם קבלת הסטטוס-קוו החולה היא חלק מיום יום בנאלי, כמו עידן רייכל, שמרבה מאוד להופיע בהתנחלויות בלי להביע שום עמדה פוליטת מפורשת, מפריעים לי הרבה יותר".

אל תחליט למי להאזין ברדיו

אינני יודעת איך הגיע בן עמי למעמדו הרם בגלי צה"ל, אך אני כן יודעת שהוא עושה דבר פסול. אם הנך מעוניין להחרים אמנים על סמך דעותיך הפוליטיות, אתה מוזמן לעשות זאת בתחנת רדיו פרטית שתקים יחד עם קומץ מחבריך במדינת תל אביב. בפעם האחרונה שבדקתי, גלי צה"ל הוא רדיו של צבא ההגנה לישראל, ומטרתו לשרת את החיילים ששומרים עליך ועליי ועל כל אזרחי מדינת ישראל, גם בשטחי יהודה ושומרון - אותם שטחים בהם חיו אבות אבותיי ואבותייך.

כל עוד אני משלמת על תחנת הרדיו הממלכתית שאתה משדר בה, אל תחליט בעבורי את מי עלי לשמוע ואת מי אסור לי לשמוע על פי במבחן דעותיך הפוליטיות הסהרוריות. מה השלב הבא? לא למסור ד"שים בתכנית לחיילים שמשרתים או אולי גרים מעבר לקו הירוק? לא לתת להם לבחור את השירים בתכניות שמוקדשות לחיילים?

יש סיכוי שאם הדבר היה נתון בידיך, היית חותם על הסכם שלום שתוחם את מדינת היהודים בקו הבימה בואכה שדרות נורדאו, אבל אנא השאר את עמדותיך לעצמך ואל תתערב בפלייליסט של הרדיו ממנו נהנים רבים, ובטח שלא בזמרים שבוחרים לבדר את כל אזרחי המדינה ולא לשנוא את בני עמם שבניגוד אליך, לא מוכרים את מדינתם בעבור נזיד עדשים.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully