וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שתי בנות להקת "פוסי ריוט" נעצרו בסוצ'י

18.2.2014 / 12:24

נדז'דה טולוקוניקובה ומריה אליוכינה עוכבו למשך כמה שעות "בחשד שגנבו מבית המלון" בו שהו. לאחרונה השתיים קראו להפגין בכפר האולימפי נגד פוטין וינוקוביץ'

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

שתיים מבנות הלהקה "פוסי ריוט", נדז'דה טולוקוניקובה ומריה אליוכינה, נעצרו סמוך לכפר האולימפי בסוצ'י - כך דווח בצהריים (שלישי). הן שוחררו כעבור כמה שעות.

"עוכבנו לחקירה בחשד לעבירה פלילית", כתבה טולוקוניקובה בחשבון הטוויטר שלה. בחשבון פורסמו הודעות נוספות בלשון מבולבלת, בה טוענת טולוקוניקובה כי שירותי הביטחון (פס"ב) מעורבים בחקירתה. לדבריה, היא וחברתה באו לסוצ'י כדי לשיר את הפזמון "פוטין ילמד אותך לאהוב את המולדת".

תמונות שחברת "פוסי ריוט" נדז'דה טולוקוניקובה צילמה לאחר מעצרה בסוצ'י. טוויטר, צילום מסך
נדז'דה טולוקוניקובה/צילום מסך, טוויטר

עיתונאי רוסי בשם יבגניי פלדמן הוסיף כי השתיים חשודות בגניבה מבית המלון בו שהו בעיר. לדבריו, הן הובלו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר.

שתי הנשים שוחררו מהכלא לאחרונה אחרי 21 חודשי מאסר, שנגזרו עליהן בגין "ביזוי הכנסיה" במוסקבה, עונש שלמעשה נגזר עליהן בגין מחאתן נגד הנשיא ולדימיר פוטין.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

בתחילת החודש, השתיים באו לארה"ב וחידשו שם את מחאתן נגד הנשיא הרוסי. בסדרת ראיונות, הן הדגישו כי הן רואות בעיניהן "רוסיה טובה יותר, כזו שבה המנהיג אינו רוכב על סוס ללא חולצה".

בריאון ל"ניו יורק טיימס", השתיים הביעו הזדהות עם המחאה באוקראינה וקראו למתנגדי המשטר להפגין בכפר האולימפי בסוצ'י.

שחרורן של בנות "פוסי ריוט", כמו גם של אסירים רבים ובראשם האוליגרך לשעבר מיכאיל חודורקובסקי, נתפס כמחווה של הנשיא פוטין לאופוזיציה הרוסית לרגל אולימפיאדת החורף בסוצ'י.

טולוקוניקובה ואליוכינה היו אמורות לסיים לרצות את מאסרן בחודש מרץ 2014. חברת להקה נוספת, יקטרינה סמושביץ', שוחררה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully