וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בערוץ 10: רפי גינת מסיים את תפקידו

1.7.2014 / 13:13

(עדכון) גינת יסיים את תפקידו כמנכ”ל ערוץ 10 כשנה וחצי לאחר כניסתו. ”כלבוטק” בהגשתו תמשיך להיות משודרת בשלב זה בערוץ. העובדים: ”לחתור למודל כלכלי חדש שיאפשר את המשך שידורי הערוץ”

(עדכון אחרון: 15:13)

רפי גינת יסיים את תפקידו כמנכ"ל ערוץ 10 כשנה וחצי לאחר שנכנס לתפקיד - כך מודיע היום (שלישי) דירקטוריון ערוץ 10. בהודעת הדירקטוריון נמסר כי הוא התפטר מהתפקיד, והוא עצמו לא סיפק סיבה לעזיבה - אשר מועדה טרם נקבע. התכנית "כלבוטק" בהגשתו תמשיך להיות משודרת בשלב זה בערוץ.

גינת מונה לתפקיד בינואר 2013. בעבר היה העורך הראשי של העיתונים "ידיעות אחרונות" ו "העולם הזה" ומנהל מחלקת הבידור של ערוץ 1. "כלבוטק" שבבעלותו שודרה יותר משלושה עשורים.

בחודשים האחרונים פעל גינת יחד עם איש העסקים שלמה רודב למציאת משקיע לערוץ 10 שירכוש את המניות שלו ויבטיח לו אופק כלכלי - תנאי של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו על מנת להעניק לו רישיון שידורים. עזיבתו של גינת מעידה כל כשלון במציאת משקיע שכזה, ואיננה חדשות מעודדות לערוץ אשר הרשויות כבר נערכות לסגירה שלו בסוף השנה הנוכחית.

עלות שכר שנתית של 10.2 מיליון ש"ח

גינת ספג לאחרונה ביקורת על היקף התשלומים שקיבל מערוץ 10, הנתון בקשיים כלכליים. כבעלים של חברת הפקת "כלבוטק" הוא מקבל סכום של כ-440 עד 400 אלף שקל בגין כל תוכנית - כך לפי הערכת "דה מרקר". סכום זה נוסף למשכורתו, על גובהה הוחלט בתקופת השליטה הקודמת בערוץ, אשר עלותה מוערכת על פי הפרסומים בכ-10.2 מיליון ש"ח לשנה, בתקופה בה נאבק הערוץ על כל שקל ואף מאחר בתשלום דמי זיכיון.

גורמים בערוץ 10 הצביעו שוב ושוב על ניגוד העניניים בו מצוי לכאורה גינת כמנכ"ל הערוץ שהוא במקביל בעל אינטרס כ"ספק חיצוני", והביקורת על כך התגברה ככל שהערוץ שקע בקשיים. הדיון על עתיד "כלבוטק" הגיע עד לדירקטוריון.

גינת מסר היום בתגובה: "אני אוהב את הערוץ ואוהב את אנשיו. אני מאחל לערוץ הצלחה במאמציו ואעשה כל שביכולתי לסייע". לא היה ניתן להשיגו לקבלת דברים מעבר לכך. בעלי המניות מסרו באמצעות דוברות ערוץ 10: "אנו מודים לרפי על תרומתו בכל תקופת כהונתו ומעריכים את פועלו בהובלת הערוץ לצמיחה ברייטיג בתקופה לא פשוטה זו".

עובדי הערוץ: "להירתם לחיזוק הערוץ"

ועד עובדי ערוץ 10 הגיב אף הוא לדרמה בערוץ. בהודעה שהוציא, כתב כי "ערוץ 10 וחברת החדשות נשענו מאז ומתמיד על מאות עובדים מסורים וחדורי מוטיבציה. דווקא ברגע כזה חשוב לזכור כי אנחנו עמוד השדרה שעליו בנויה החברה, ובזכותנו היא תמשיך להגיע להישגים עיתונאיים מרשימים גם בעתיד".

"אנו בטוחים כי ביחד, נמשיך לבצר את עצמאות "חדשות 10" ולחתור למודל כלכלי חדש שיאפשר את המשך שידורי הערוץ – תוך התאמה מתבקשת של הוצאות הזכיינית להכנסותיה. אנו קוראים לכלל השחקנים בענף הטלוויזיה להירתם לחיזוק הערוץ, שאינו דרוש רק לשם הצלת פרנסתן של מאות משפחות אלא בעיקר לביצור הדמוקרטיה הישראלית. למרות התקופה הקשה שעברנו, אנו מאמינים כי עתידה של החברה עוד לפניה", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully