וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרים נגד אמזון

TECH

27.7.2014 / 14:02

סטיבן קינג, ג'ון גרישם, נורה רוברטס, פול אוסטר ועוד אושיות ספרות רבות יוצאים נגד תאגיד מכירת הספרים הגדול בעולם, בטענה שהוא מחבל במכוון במכירות של אחת ההוצאות

סטיבן קינג. Peter Kramer, AP
סטיהן קינג/AP, Peter Kramer

קבוצה של 900 סופרים וכותבים חתמה על מכתב נגד אמזון, בשל "התנהלותה הבריונית" לדבריהם מול הוצאת הספרים, Hachette - ההוצאה הרביעית בגודלה בארה"ב.

המחאה החלה בחודש מאי האחרון. בעקבות סכסוך שהתגלע בין אמזון לבין ההוצאה סביב תנאי החוזה ביניהם, החלה אמזון "לחבל" במכירות הספרים של Hachette אצלה באתר ולהרחיק את הגולשים מרכישתם. כפתור ה"רכישה מוקדמת" למשל הוסר מעמודי הרכישה של ספרי Hachette ללא הסבר, ומשלוחי הספרים עוכבו. במקומות מסוימים האתר אף המליץ לגולש לוותר על רכישת ספר של Hachette ולבחור ספר זול יותר של הוצאה אחרת.

התגובה להתנהלותה של אמזון הייתה חסרת תקדים - מחאת סופרים רחבה עם שמות כבדים כמו סטיבן קינג, פול אוסטר, נורה רוברטס, ג'ון גרישם ועוד, שחתמו על מכתב נגד אמזון. חלקם סופרים שעובדים עם Hachette, חלקם באו לתמוך מהוצאות אחרות. "לסופרים נמאס", אמרה סופר ספרי המתח דאגלס פרסטון למגזין הגרדיאן, "אנחנו מרגישים נבגדים כי אנחנו עזרנו לאמזון להפוך לאחד התאגידים הגדולים בעולם. תמכנו בהם מההתחלה, כתבנו להם בחינם בלוגים וביקורות ומאמרים".

המחאה אינה מובנת מאליה - שוק הספרים תלוי לא מעט באתר כמו אמזון, ששולטת בשליש משוק עסקי הספרים בארה"ב ובחצי משוק הספרים האלקטרוניים. זה לא כל כך פשוט לצאת נגד פלטרפומת הפצה גדולה כל כך. מצד שני - גם אמזון תלויה בחברות ההוצאה, בסופרים שכותבים את רבי המכר ובדעת הקהל. "חשבנו שיש בינינו שותפות", אמר פרסטון, "אבל בשנים האחרונות ההתנהלות של אמזון פגעה בסופרים במקום לתמוך בהם".

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully