וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: לפסול תשדיר 'בצלם' על המבצע בעזה

4.8.2014 / 13:38

היועמ"ש הגיש את חוות דעתו לבג"ץ בעתירת הארגון לבדוק חוקיות החלטת רשות השידור לאסור את התשדיר בו מוקראים שמותיהם של ילדים פלסטיניים שמתו במבצע: "מובנה החשש, כי בעל המאה יהפוך לבעל הדיעה"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, תומך בהחלטת רשות השידור שלא לאפשר את שידור תשדיר הפרסומת של ארגון 'בצלם' בו מוקראים שמותיהם של ילדים פלסטיניים אשר נהרגו בעזה במהלך מבצע "צוק איתן" - כך עולה מחוות הדעת שהגיש הבוקר (שני) לבג"ץ במסגרת העתירה שהגיש הארגון.

רשות השידור לבג"ץ על תשדיר "בצלם": "מסר כי ישראל אשמה במותם של הילדים"

במסגרת העתירה שהגיש 'בצלם' ביהמ"ש נדרש לבחון את חוקיות החלטת הרשות לפסול את התשדיר בנימוק כי מדובר בתשדיר בעניין השנוי במחלוקת פוליטית או אידיאולוגית בציבור, ולפיכך הוא אסור בשידור בהתאם לחוק רשות השידור ולכללים שנקבעו מכוחו. 'בצלם' טוענת כי יש לאשר את התשדיר בהתאם למבחן המרכיב הדומיננטי, כיוון שהוא מציג אך עובדות שאינן שנויות במחלוקת, ואינו משמיע עמדה במחלוקת. ויינשטיין כאמור, סבור כי דין העתירה להידחות.

על פי עמדתו, בתמצית, האיסור הקבוע בכללים והפסיקה מורים על שימת חיץ ומניעת כניסתם של ביטויים פוליטיים לתשדירי הפרסומת, וזאת דווקא להגנת הביטוי הפוליטי ושמירת האיזון בשיח בשידור הציבורי בכללותו. על פי חוות הדעת, "במת שידורי הפרסומת אינה מתאימה לביטויים פוליטיים, כיוון שלא ניתן לקיים בה את דוקטרינת ההוגנות ולהבטיח בה איזון כמתחייב בשידור הציבורי". עוד נטען בה כי "במת תשדירי הפרסומת נולדה לתכלית יצירת מקור תקציבי נוסף לגופי השידור. ברכישת זמן התשדירים בכסף מובנה החשש, כי בעל המאה יהפוך לבעל הדיעה, ובעלי ממון יקדמו עמדותיהם ויפרו את האיזון בשיח בשידור הציבורי. גם מאחורי הצגת עובדות 'יבשות' עומד, פעמים רבות, מסר פוליטי, טעון, והוא עשוי להישמע מן הטקסט היבש, מן ההקשר, העיתוי, הנסיבות, קהל היעד אליו מכוון התשדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully