וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל לאן נעלמו הילדים

פרויקט מימון ההמון של דבורית שרגל מנסה לברר מה עלה בגורלם של גיבורי ספרי הילדים: נוריקו סאן הילדה מיפן ואלי קרי הילדה מלפלנד. טור מימון ההמון כבר לא ילד

הפרויקט "איפה אלה-קרי...?" באתר headstart של הבלוגרית המוערכת דבורית שרגל (ולווט אנדרגראונד) עומד בפני סיום ב-30 באוגוסט והיא קרובה אל היעד - 95,225 ש"ח מתוך 100 אלף.

עדכון (16:40): מזל טוב, הפרויקט מומן במלואו.

המטרה היא לממן סרט תיעודי שמברר מה עלה בגורלם של גיבורי הספרים מסדרת ילדי העמים: אלה-קרי הילדה מלפלנד, נוריקו-סאן הילדה מיפן, דירק הילד מהולנד ולילבס ילדת הקרקס שכתבה אסטריד לינדגרן השבדית בשנות ה-50 וה-60 וזכו להצלחה גדולה בישראל בתרגומה של לאה גולדברג.

שרגל עדכנה בעמוד הפרויקט ובפייסבוק שלה על תמיכה יוצאת דופן של 25,000 שקלים מאדם אחד. סכום שבלעדיו כמעט בוודאות לא היה לפרויקט הזה סיכוי להתקיים. רוב הסכום באתרי מימון נכנסים על פי רוב בשבוע הראשון והאחרון בחייו של פרויקט והמקרה הזה אינו יוצא דופן, אבל יש מקום לאופטימיות לגבי סיכויי ההצלחה שלה.

חפש בלפלנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלה קרי הילדה מלפנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אני מנסה לנתח מעט את הפרויקט של שרגל נראה שהוא מכיל הרבה רכיבים שמסייעים להצלחה של פרויקט:

* יש כאן סיפור עם מניע רגשי ונוסטלגי מוצלח. אני מודה שלא גדלתי על הספרים האלו (יאללה מי מרים פרויקט למציאת דני דין) אבל משהו בשם שלהם מהדהד מוכר והרעיון למצוא את את הסיפור מאחורי התמונות המאד חזקות של חנה ריבקין המלוות את הספרים הוא מסקרן. ב-2012 מחפשים את שוגרמן זכה באוסקר לסרט התיעודי ככה שיש פוטנציאל.

* שרגל מביאה את השם שלה לשולחן. היא דמות מספיק מוכרת, בוודאי ברשת, כדי שהיא תגיע לפרויקט הזה עם אפשרות להגיע לקהילה גדולה של אנשים שזה אולי הדבר הכי חשוב היום לפרויקט, וזיהוי השם שלה תורם לאמינות שתוכלו לשים את הכסף שלכם בידיים שכבר עשו משהו בחיים.

* הפרויקט משתמש נכון בכלים של האתר. במקום שהרבה פרויקטים מוצאים את עצמם במצב של "שגר ושכח" (כלומר מעלים פרויקט ללא תכנון עדכונים) העמוד של שרגל הקפיד לעדכן את התומכים במצב הפרויקט, לרכז חשיפה תקשורתית, ולהציע תשורות מגוונות ומעניינות לתומכים: 400 שקל עבור כרטיס זוגי לסרט + איור (מקסים) נשמע יקר מאד אבל האפשרות לקנות עותק נדיר של הספר "אלה-קרי, הילדה מלפלנד" שווה כל שקל.

צריך לזכור שזה עדיין פרויקט שרחוק מהמיינסטרים. 100 אלף שקל בישראל לסרט תיעודי במימון המון, גם אם זו לא הפעם הראשונה, זה יוצא דופן. כמובן שאי אפשר לשכוח שהייתה מלחמה באמצע, שאני רק יכול להניח שהשפיעה לרעה על הרבה פרויקטים, בוודאי על סיכויי החשיפה שלהם.

המקומות שבהן הפרויקט של שרגל יכל להשתפר לדעתי הם סרט טיפה מהודק יותר, קצת יותר הומור בפרויקט, עוד קצת מידע כללי במקום בולט בדף עצמו עבור אנשים כמוני שלא ממש זוכרים מי זאת נוריקו סאן (חיפוש בגוגל יעלה ספויילרים חלקיים) וקצת יותר הסבר למה הולך לשמש הכסף מאחר ונראה שלפחות חלק מהחומרים כבר צולמו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התבגרות

איפה אלה קרי. יוטיוב, צילום מסך
שרגל עם עותקי הספרים/צילום מסך, יוטיוב

מילת המפתח הוא התבגרות. פרויקט שמחפש איך התבגרו ילדים מסדרת ספרים ישנה, ושפונה קודם כל לקהל מבוגר יחסית, ובכל זאת מצליח לגייס את הסכום, מסמל גם את התבגרותם של אתרי המימון הישראלים.

אי אפשר לקחת סכום בודד ולהשליך אותו על הכלל (אני לא זוכר מקרה שבו התקבלו 25 אלף שקל ממקור אחד לפרויקט ישראלי) אבל גם שיאים הם נקודות ציון נחמדות בדרך. כך למשל צידנית coolest cooler שגם היא נמצאת בשעות האחרונות של הפרויקט שברה את סכום השיא של קיקסטארטר עם מעל 10 מיליון דולר.

אחד כזה התרחש לאחרונה בקטן יותר בישראל, כאשר המופע "שרים מאיר אריאל" חתם עם 600,770 אלף שקל. אל תתפסו אותי במילה אבל זה כנראה גם סכום שיא לפרויקט מקומי. מה שיפה בפרויקט הזה הוא שזו השנה השנייה שהמופע ממומן דרך האתר. המיליון הראשון לפרויקט במימון המון באתר ישראלי בהחלט נשמע סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully