וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופי: "הישרדות" לא תשודר בערוץ 10

29.10.2014 / 19:32

בערוץ 10 ויתרו על פורמט "הישרדות" לאור השינוי האסטרטגי שהוביל המנכ"ל יוסי ורשבסקי. מחברת Castaway נמסר כי העונה הבאה של הפורמט תשודר ברשת כבר בשנה הקרובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעם, נעמה ודן בגמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 10 ימשוך את תביעתו על זכויות השידור של "הישרדות", זאת שנתיים לאחר שחברת ההפקה Castaway הודיעה כי ביטלה את חוזה הזכויות עמו כיוון שלא שילם לה את מלוא כספי הרישיון. החברה החליטה להעביר את זכויות השידור לזכיינית ערוץ 2 רשת, וזו צפויה להתחיל כעת את הפקת תוכנית הריאליטי המצליחה באמצעות חברת ההפקות "אבוט המאירי".

משיכת התביעה מטעם ערוץ 10 היתה צעד מתבקש, זאת לאור השינוי האסטרטגי שמוביל מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי בלוח השידורים של הערוץ ובמבנה העסקי שלו. בבסיס השינוי, עליו הוחלט מטעמים כלכליים, נקבע כי תוכן השידורים של ערוץ 10 לא יכלול תוכניות ריאליטי עתירות תקציב הפקה אלא רק תוכניות אקטואליה, אירוח ובידור, תחקירים ודוקמנטרי. במסגרת השינוי הזה בוטלו כל הפקות הריאליטי של הערוץ.

"ביטלנו את הרישיון של ערוץ 10 להפיק את 'הישרדות' כיוון שערוץ 10 לא שילם לחברה את מלוא כספי הרישיון", נמסר בזמנו בהודעה עליה חתום צ'רלי פרסונס, מנכ"ל Castaway . "לערוץ 10 אין כל זכויות ארוכות טווח על פורמט 'הישרדות'. אנחנו שמחים ונרגשים לקראת עבודתנו עם רשת, אשר אנחנו בטוחים שתעשה עבודה מצוינת עם העונה הבאה של הישרדות".

כעת הגיעו בערוץ להסכם Castaway לפיו לא יהיו לצדדים טענות האחד כלפי השנייה, כיוון שאלה הגישו תביעות הדדיות - ערוץ 10 בגין הפרת הסכם המתיר להם להפיק את העונה השביעית ואת העונה השמינית, וחברת ההפקה על אי תשלום בגין זכויות תמלוגים.

עו"ד חגי דורון ממשרד ש. הורוביץ, בא-כוחה של רשת, מסר בתגובה: "אין ספק, כי בית המשפט היה פוסק לטובתה של רשת, כפי שגם נקבע עוד בתחילת הדרך בבית המשפט העליון. כל אמירה אחרת היא חסרת בסיס ואינה מבוססת על דבר. ערוץ 10 הגיש תביעה מופרכת ונואשת, שכל מטרתה היתה ניסיון חסר יסוד להיאחז בקרנות המזבח ולעכב ולחבל בהעברת התוכנית "הישרדות" לרשת. העדויות שנשמעו בבית המשפט במהלך הדיון דיברו בעד עצמן. לא בכדי הציע בית המשפט לערוץ 10 כבר לפני שנה לחזור בו מתביעתו. מצער הדבר שרק עתה הפנים ערוץ 10 את הכתובת שהיתה כל העת על הקיר, אך משכך אירע, עשה ערוץ 10 הכל על מנת לסיים את התיק טרם שיינתן פסק-דין, שברור היה גם לו שיהיה נגדו. מכל מקום, פניה של רשת לעתיד, והיא שמחה לשוב ולהתמקד ביצירה טלוויזיונית ולא בהתכתשויות משפטיות. רשת מוכנה לצאת לדרך, ולהפיק עונות חדשות ואיכותיות של הישרדות".

באי כוח CASTAWAY בישראל, עוה"ד אופיר וייסבן ודניאל מנור -מסרו כי CASTAWAY וצ'רלי פרסונס נרגשים לקראת ההפקה המחודשת של הישרדות ושידורה כבר במהלך 2015. הסכסוך עם ערוץ 10 הסתיים לשביעות רצונה של CASTAWAY - התביעה של ערוץ 10 נדחתה במלואה ואילו התביעה שכנגד התקבלה כך שניתן צו מניעה קבוע כנגד ערוץ 10. תוצאה זאת מדברת בעד עצמה, לגבי קלישות תביעתו של ערוץ 10. במסגרת צו המניעה נאסר על ערוץ 10 או מי מטעמו לעשות כל שימוש בחלק כלשהו מהפורמט "הישרדות", או בחומרי ההפקה של העונות 1-6 של "הישרדות", אשר מהווים כולם קניינה של Castaway. כן נאסר על ערוץ 10 להפיק או לעשות שימוש בפורמטים הדומים ונגזרים מ"הישרדות". בשלב זה של הבירור המשפטי, החליטה CASTAWAY לוותר על חלק מחובות ערוץ 10 בשל מצבו הכספי הרעוע של הערוץ ועל מנת לאפשר לצופים הנאמנים בישראל לשוב ולצפות בפורמט האהוב והמצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully