וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חרדית נגד פולישוק: "סדרה אנטישמית"

11.11.2014 / 16:39

גורמים חרדים זועמים על "קשת", שלטענתם הסיתה נגד המגזר החרדי, בכך ששידרה פרק מתוך הסדרה, ובמהלכו נאמר המשפט: "אני יכול להרוג 8 חרדים". קשת: "מצרים בפני מי שנפגע"

צילום מסך

גורמים חרדים זועמים על הזכיינית "קשת", שלטענתם הסיתה אמש (שני) נגד המגזר החרדי, בכך ששידרה פרק בעונה ה-3 של הסדרה "פולישוק" בכיכובו של ששון גבאי, ובמהלכו אמרה אחת הדמויות: "אני יכול להרוג 8 חרדים באצבעות ככה".

"בחדרי חרדים", אתר חדשות חרדי, פרסם בכותרת הראשית, כתבה נגד הזכיינית וטען כי הציטוט מתוך הפרק ששודר אתמול "מחולל סערה חריפה". אבי גרינצייג, העורך הראשי, הסביר את הסיבה שבגינה החליט להציף את הזעם נגד קשת, "גם לקומדיה ולסאטירה יש גבולות. אני לא מאמין שיוצרי הסדרה היו מרשים לעצמם לשחרר את לשונם באופן כזה ביחס למיעוטים אחרים, כמו אתיופים או ערבים".

לדבריו, "ככל שמדובר בחרדים התחושה היא שדמם מותר וכל ביטוי קיצוני יתקבל בהבנה. לא ניתן להסתה חמורה שכזו נגד ציבור כה גדול בעם לעבור בשתיקה".

ח"כים חרדים הצטרפו למחאה נגד הזכיינית ויוצרי הסדרה. "הסאטירה האנטישמית מייצגת את האמת הפנימית של הממשלה הזאת", אמר ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, "כל מה שהם לא יכולים להגיד באופן ישיר הם אומרים בצחוק. הם מכינים דעת קהל לשלילת זכות הקיום של החרדים".

ח"כ ישראל אייכלר, יהדות התורה. מגד גוזני
הסאטירה האנטישמית מייצגת את האמת הפנימית של הממשלה הזאת" ח"כ אייכלר/מגד גוזני

ח"כ יעקב מרגי טען כי המשפט שנאמר בתוכנית הוא "הסתה פרועה כנגד ציבור שלם ושלא יאמרו לי כי בשם הסאטירה הכל מותר. שמילים הורגות כבר נוכחנו לדעת. הגיע הזמן שיוצרי תרבות הרייטינג הזול והפוגעני יעצרו לרגע ויעשו חושבים לאן הם רוצים להגיע. וכי לא די לנו במה שהחברה שלנו עוברת?". ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגדיר זאת "אנטישמיות קשה שאם היינו שומעים כמוה בעולם, היו קולות הגינוי מגיעים מכל עבר".

את הביקורת החרדית נגד הסדרה השמיעו הח"כים החרדים על אף שבסוף הפרק ששודר אמש, וכך גם בכל הפרקים, מציינים יוצרי הסדרה כי היא "דמיונית לגמרי, תכניה, אם בכלל, מבוססים על מקרים שקרו במדינות רחוקות שלא קיימות ולא יעלה על הדעת שיש להם איזה שהוא קשר לאדם או אירוע בישראל".

מקשת נמסר בתגובה: "פולישוק היא תכנית דרמה סאטירית, כל קשר בינה לבין המציאות מופרך ומקרי בהחלט. גם במסגרת הסאטירה, המסרים שהפרק העביר מנוגדים לאמירות הדמות, וכזכור הפרק מסתיים בקריאה לקירוב לבבות בין חילונים וחרדים. מכל מקום אנו מצרים בפני מי שנפגע מהתכנים, לא היתה כל כוונה כזו".

(עדכון ראשון: 17:55)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully