וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהתה פגיעה בנווה אילן

29.1.2015 / 12:01

גם אתם זיהיתם אתמול לרגע את אלי ראכלין מופיע על מסך חדשות 2 בעת שידורי תמונות הרכב השרוף מבגבול הצפון? אין צורך להתקשר לספק הטלוויזיה, זו לא טעות. בדקנו איך אין זה קרה ולמה. ואיך הגיב המתחרה עופר חדד?

צילום מסך

צופים חדי עין שצפו אתמול בצהריים בגל השידורים הפתוח של ערוץ 2 לסיקור האירוע בגבול הצפון בהגשת עופר חדד, הבחינו כי לרגע הפציעה על המסך דמותו של מגיש המשדר המתחרה בחדשות 10 באותה השעה - אלי ראכלין. מי שהתמקד במסך עוד יותר יכול היה לזהות מתחת לכתובית המיוחדת וללוגו של רשת הטלוויזיה הלבנונית גם את הלוגו של חדשות 10. למה זה קרה?

סמוך לשעה 14:30 הצליח צוות חדשות 10 בצפון לקבל לידיו צילומי וידאו וסטילס בלעדיים שצילם ישראלי תושב הכפר רג'ר, שהגיע למקום התקרית בגבול שבה נהרגו שני חיילי צה"ל ונפצעו שבעה חיילים מירי נ"ט של חזבאללה. הצלם הישראלי, תיעד את הרכבים הצה"ליים כשהם עולים באש, דקות לאחר האירוע, ואת תחילת הירי הארטילרי של ישראל לעבר מטרות בלבנון. בחדשות 2 ניסו גם הם לשים ידיהם על הצילומים הדרמטיים, אולם ללא הצלחה. כדי לא להשאיר את הצופים בלי תמונות מהשטח - החליטו בחדשות 2 להעביר את שידורי רשת הטלוויזיה של חזבאללה "אל-מנאר" שם שודרו התמונות.

הבימאי בנווה אילן מיהר להוריד את התמונה מהשידור

בחדשות 2 ניסו גם הם לשים ידיהם על הצילומים הדרמטיים, אולם ללא הצלחה. כדי לא להשאיר את הצופים בלי תמונות מהשטח - החליטו בחדשות 2 להעביר את שידורי "אל-מנאר"

אולם התמונות שהופיעו ב"אל-מנאר" היו התמונות של אותו צלם מרג'ר - אשר שודרו בחדשות 10, ונשאו את לוגו הערוץ. כך שודר בערוץ 2 השידור החי של ערוץ 10. עופר חדד, שהגיש את המשדר, ייחס את התמונות ללבנוניים. "אלה תמונות שמגיעות אלינו מהטלוויזיה בלבנון, מגורמים בטלוויזיה של חזבאללה", אמר. הוא אף הוסיף "נסייג ונאמר שאלה תמונות שמגיעות מגורמים בלבנון ולא מגורמים ישראלים". אלא שאז למרבה המבוכה הופיעה תמונתו של מקבילו של חדד – אלי ראכלין שהגיש את הגל הפתוח בחדשות 10. הבימאי בנווה אילן מיהר להוריד את התמונה מהשידור.

מאוחר יותר החליטו בחדשות 2 לערוך את התמונות של חדשות 10 ששודרו בטלוויזיה של חזבאללה ולהסיר את הלוגואים של ערוץ 10. גורם המעורה בפרטים אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי בחדשות 10 פנו אל חדשות 2 וביקשו מהם שלא להשתמש בתמונות בשידוריהם. כמה שעות מאוחר יותר החליט הצלם הישראלי להעביר את התמונות גם לסוכנות הידיעות רוייטרס, וכן הן הועברו באופן רשמי גם לחדשות 2.

גורם בחדשות 2 מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שהצופים הישראלים בחרו בחדשות 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully