וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידי גאגא זה פאסה: הדור הבא של האיט-גירלז המוזיקליות

9.4.2015 / 9:06

שמונה מוזיקאיות צעירות ומבטיחות זוהו בתעשיית האופנה כנסיכות סטייל מקוריות בעלות טעם אדג'י משובח. מחציתן, תתפלאו, תוצרת כחול-לבן. להכניס דחוף לרשימת המעקב שלכם

אם יש משהו שתעשיית האופנה אוהבת במיוחד זה לאתר איט-גירלז חדשות שאפשר להמליך. יורשות עצר טריות לאלו שיושבות על הכס כעת. רובן מתפיידות במהרה, אך חלקן המועט לא רק שמצליח לשרוד, אלא גם לשרטט מחדש את דמותה של אייקון האופנה, ובעיקר - לגרום לכל מה שקדם להן להיראות מיושן ולא עדכני. כך כידוע עובדים גם חוקיו של עולם הפופ שצמא כל הזמן למשהו חדש יותר וקיצוני יותר.

FKA Twigs

מי שבימים האחרונים הפכה לארוסתו הטרייה של השחקן המצודד רוברט פטינסון, הצליחה לייצר סקרנות הרבה לפני זמזומי הבאזז הצהבהבים. טליה ברנט פיצחה את הנוסחה שרבות כשלו בה לפניה, כשהצליחה לרקוח מיקס מדויק של מקוריות, אמירה אישית, אדג', איכות וגרוב חושני. כל אלה מתארים כמובן את המוזיקה של הזמרת והרקדנית הבריטית בת ה-27 המכונה FKA טוויגס, אך תואמים להפליא לאופן בו ניתן לתאר את הסטייל יוצא הדופן שלה. הקליפים שלה הם הדבר הכי מרענן שאפשר לראות על המסך, האאוטפיטים שלה הם הדבר הכי מלהיב שאפשר לראות מחוץ לו והשיער שלה כבר מזמן הפך למושא חיקוי בקרב חובבות אופנה מעודכנות. לפיכך לא פלא שגוגל בחרה בה לקדם את משקפי הגוגל גלאס; מגזין דייזד & קונפיוזד סימן אותה בעשירייה הראשונה מתוך מאה השמות שהולכים לעשות את 2015; ואפילו ריהאנה הואשמה כי חיקתה את המראה שלה באחד משערי המגזינים אליהם הצטלמה - מה שלגמרי מעניק לטוויגס תו תקן של אייקון אופנה אמיתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו ריהאנה מחקה אותה. FKA טוויגס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גריימס

היא זמרת, יוצרת, מפיקה, מאיירת, מביימת קליפים ושוחה בים של סטייל - גם המקרה של גריימס הוא קייס מובהק של ויז'ן ואודיו שהולכים יד ביד בשיא השיק. קלייר בוצ'ר הקנדית בת ה-27 המסתתרת מאחורי שם הבמה הנ"ל, התגלתה לעולם לפני שש שנים בזכות הפלטפורמה האופנתית ביותר דאז - המייספייס. מאז היא הספיקה להחליף כל גוון אפשרי בשיער, ללוות בקולה הענוג לא מעט קמפיינים אופנתיים ואפילו הוזמנה על ידי הדי סלימן לעצב קולקציית קפסולה של טי-שירטס לסן לורן. לא פעם היא מואשמת בכך ש'חוטאת' בהשקעת יתר באימג' המעוצב שלה על ידי מיני קנטרנים. מאיתנו לא תשמעו תלונות. גם לא משלל המוזיקאיות והפאשניסטות שמחקות אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קייס מובהק של ויז'ן ואודיו שהולכים יד ביד בשיא הסטייל. גריימס/מערכת וואלה!, צילום מסך

יולנדי ויסר

היא מצוידת במראה ביזארי לחלוטין, אטיטוד של טראבל-מייקרית, והיא נראית בת 16 למרות שהיא בת 31. אין ספק שמדובר בשלוש מהתכונות החביבות על עולם האופנה. לכן היה זה רק עניין של זמן עד שהראפרית יולנדי ויסר (שם הבמה של אנרי דו טויט), המוכרת כצלע הנשית בדואו הדרום-אפריקאי Die Antwoord, תוכתר כאיט-גירל הבוערת של הרגע. שיער הפלטינה, ההירואין שיק והמבט החייזרי תואמים את גישת הפופ הקיצונית שלה, שהובילה אותה להסתכסך עם ליידי גאגא מחד ולהתחבב מאידך על הסופרמודל קארה דלווין שאף הצטלמה עמה לקליפ "Ugly Boy". מגזין Dazed & Confused מיקם אותה לא מזמן על שערו תחת הטייטל המדויק "אנרכיסט סופרסטאר", כנושאת הדגל של גיליון האקסטרים של המגזין לצד שמות כמו ביורק, מרילין מנסון וז'אן פול גוטייה. תוסיפו לכך את קריירת המשחק המתהווה עם כיכובה בשובר הקופות הבדיוני "צ'אפי", ותקבלו את המרעננת הרשמית של התעשייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי עושה את זה לקארה דלווין. יולנדי ויסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוק קנדי

ברוק קנדי התחילה את דרכה כאסיסטנטית של סטייליסטית הכוכבים רייצ'ל זו, עשתה ברייק קצר לטובת קריירת חשפנות ולבסוף גילתה את הראפרית שבתוכה. חוץ מזה היא נראית כמו הצאצאית הבלתי חוקית של ליידי גאגא ואגוון סטפאני, ונכון לעכשיו מסומנת כדבר הכי בועט בסצנה. הילדה הרעה של עולם הפוסט-פופ אוחזת בסטייל צעקני וטראשי למדי, אך אי אפשר להסיר ממנה את העיניים. על כך תעיד גם מיילי סיירוס שהתנשקה עמה בפראות ונשארה בשביל לספר באינסטגרם. קנדי רגילה להשוואות הבלתי פוסקות בינה לבין הליידי הראשונה של עולם האופנה, אחרי הכל מאחורי האימג' של שתיהן עומד אותו אדם. ניקולה פורמיקטי שעבד בעבר כסטייליסט של ליידי גאגא ובמידה רבה אחראי למיתוג שלה כאייקון אופנה, כבר הספיק להתאהב מזמן בממתקית הראפ החדשה בשכונה ולסמן אותה כדבר הגדול הבא. פורמיקטי שמכהן כיום כמנהל האמנותי של דיזל, הפך את קנדי לא רק למוזה הפרטית שלו אלא גם לכוכבת הקמפיינים של מותג האופנה האיטלקי המחוספס. עם נתוני פתיחה כאלה אין ספק שיש למה לצפות בהמשך. אין ספק שגם תמונות סלפי של נשיקות פרובוקטיביות עם מיילי סיירוס אף פעם לא מזיקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו הצאצאית הבלתי חוקית של ליידי גאגא וגוון סטפאני. ברוק קנדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי אולמנסקי

עדי אולמנסקי עושה חיל כבר תקופה ארוכה כשגרירת הסצנה המקומית מעבר לים, אך בקצב המטאורי בו היא צומחת אין ספק שזה רק עניין של זמן עד שתאומץ על ידי זרועותיו הבשרניות של המיינסטרים. אמנית ההיפ-הופ/אר אנד בי/ראפ/אלקטרו והמפיקה המעודכנת, הייתה אחת הראשונות להשכיל ולהבין את הפוטנציאל שבמערכת היחסים בין עולם האופנה לעולם המוזיקה. מאותו הרגע הפכה אולמנסקי לזיקית אופנתית ממגנטת שמופיעה במסיבת הפתיחה של שבוע האופנה במילאנו, מצטלמת למגזין של אתר השופינג הבינלאומי Asos ומככבת בתערוכת צילומים של מגזין NME. הקליפים שלה כמובן מתנהגים בהתאם ומדגמנים אסתטיקה שלא הייתה מביישת אף כוכבת בינלאומית. לא רחוק היום בו היא תהיה אחת כזו בעצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצטלמת ל-Asos, מופיעה במסיבת הפתיחה של שבוע האופנה במילאנו. עדי אולמנסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לי טריפון

גילוי נאות: לי טריפון מפיקה בימים אלה את אי.פי הבכורה של כותבת שורות אלה, אך זו ממש לא הסיבה שהיא מצאה עצמה משתחלת אל הרשימה המכובדת הזו. מי שמוכרת בעיקר בתור סולנית "איטליז" לשעבר (אך לא לאורך זמן), תמיד ניהלה מערכת יחסים אקטיבית עם עולם האופנה - אם בתור דוגמנית בעלת לוק יוצא דופן, אם בתור בעלים לשעבר של חנות וינטג' מגניבה במיוחד ואם בתור המוזה הפרטית של המעצב יוסף, אשר עמו היא גם משתפת פעולה בעבודות הארט של הגלגול המוזיקלי הנוכחי שלה. בשנה האחרונה חנכה טריפון קריירת סולו מבטיחה תחת השם the Kokoro, כה מבטיחה עד כי התבקשה על ידי הסוכנת שלה להעתיק את מגוריה לאל.איי. רגע לפני שהיא עוברת לפזר את הקסם האלקטרוני שלה מעבר לים, היא כבר מסומנת על ידי מגזין V כמישהי ששווה לשים עליה עין - מוזיקלית ואופנתית. כל זה קורה אגב בדיוק באותו הגיליון עליו משתרעת FKA טוויגס בתחילת העמוד, וזו אין ספק, חברה לא רעה בכלל.

לי טריפון. אוהד רומנו,
סומנה על ידי מגזין V כדבר החם הבא. לי טריפון/אוהד רומנו

פטיט מלר

היא גרה בניו יורק, שרה בצרפתית, גדלה בחיפה ובכלל למדה פילוסופיה. סיוון 'פטיט' מלר, אשר מספיק מבט חטוף אחד בשביל להבין את מקור הכינוי שלה, כובשת בשקט בשקט את עולם האופנה הגדול. קריירת הסולו של חברת "טרי פויזן" לשעבר, מייצרת הרבה סקרנות מעבר לים - הרבה הודות לאסתטיקה הקוקטית, החולמנית והקסומה שמייחדת אותה. הקליפים שלה נראים כמו הפקת אופנה חיה ונושמת בצבעי פסטל, והמוזיקה שלה נשמעת כמו הפסקול האופנתי המושלם. לכן אין פלא שהלוליטה הצנומה בעלת הלוק הווירדי כבר הספיקה להטיל את הכישוף שלה על מגזיני אופנה נחשבים נוסח W, Nylon, Asos, Oyster ו-Creem. הזרוע הדקיקה כמובן עוד נטויה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטריפה את מגזיני האופנה בחו"ל. פטיט מלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

צליל דנין

סינגל הבכורה שלה ראה אור בסך הכל לפני שבועיים, אך מפלצת ההייפ שלעולם אינה יודעת שובע כבר זוממת על צליל דנין לקינוח. היא התחילה את דרכה בהרכב האלקטרו-פופ האורבאני "מטרופולין" של המפיק עופר מאירי, ושלוש שנים מאוחר יותר היא מוציאה אי.פי בכורה באנגלית. על הדרך היא מצוידת בלוק חדש וייחודי שקשה להתעלם ממנו הכולל גזרה דקיקה, שיער קצוץ וסטייל שמשלב בין האורבאני, האתני והניסיוני. בזכות המיקס המסקרן הזה היא מתכננת להשתלט על הסצנה שמעבר לים, מוזיקלית ואופנתית, כאשר בינתיים היא עושה זאת לא רע בכלל כאן מתחת לאף. דנין הספיקה להפוך למוזה הפרטית של בן זייגר, אחד הבוגרים המבטיחים של שנקר מהשנה שעברה והמעצב החדש של המותג לילהמיסט - אשר בין היתר גם עיצב את התלבושות והסטיילינג של הקליפ לסינגל "City Friends". מגזיני האינדי בכוננות.

צליל דנין. לוק ברוסט,
לוק ייחודי שקשה להתעלם ממנו. צליל דנין/לוק ברוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully