וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטיב ג'ובס כפליט סורי": אמן הגרפיטי בנקסי מתגייס למאבק המהגרים

13.12.2015 / 22:40

שתי יצירות של האמן הבריטי מעטרות את קירות העיר הצרפתית קאלה, שבה נמצא מחנה מהגרים ענק המכונה "ג'ונגל". בסוף השבוע התווספה יצירה נוספת בדמות מייסד אפל, בנו של מהגר סורי. הרשויות: נהפוך את הגרפיטי ליצירה מוגנת

גרפיטי מהגרים של האמן המפורסם בנקסי בעיר קאלה, צרפת, דצמבר 2015. צילום מסך מתוך האתר של בנקסי, צילום מסך
ג'ובס על קיר המחנה/צילום מסך, צילום מסך מתוך האתר של בנקסי

אמן הגרפיטי המפורסם והמסתורי בנקסי הצליח שוב לגעת בבטן הרכה של נושא כאוב: סוגיית הפליטים. בשבוע שעבר יצר בנקסי גרפיטי של מייסד אפל סטיב ג'ובס כפליט על גבי קיר במחנה המהגרים בקאלה שבצפון צרפת. הגרפיטי המיוחד הוביל אתמול (שבת) את הרשויות המקומיות בקאלה להודיע כי האיור יהפוך ליצירה מוגנת על ידן.

באיור, שרוסס על גבי קיר הכניסה למחנה המוקף באוהלי מהגרים, נראית דמותו של ג'ובס, בגודל אמתי, נושאת על כתפה תיק ומודל ישן של מחשב "מק" של אפל. בנקסי, שזהותו מעולם לא נחשפה, מסר לכלי תקשורת בבריטניה כי חברת אפל קיימת רק משום שהרשויות האמריקניות הרשו לאדם צעיר מחומס שבסוריה להיכנס בגבולן. "לעתים אנחנו נוטים להאמין שהגירה היא עול על משאבי מדינה, אך ג'ובס היה בנו של מהגר סורי", אמר בנקסי, שידוע באיוריו במקומות בלתי צפויים.

הרשויות בקאלה אמרו כי הן מתכננות להגן על הגרפיטי באמצעות לוח זכוכית או פלסטיק שקוף. "גילינו על הימצאות יצירת האמנות ביום שישי והחלטנו כי יש להגן עליה כדי שלא תיזוק", מסרה דוברת העירייה. ראשת העיר קאלה נטשה בושאר אמרה לעיתון מקומי כי יצירת האמנות היא הזדמנות עבור קאלה. "זו יצירה טובה מאוד ויש לה מסר", טענה.

לקריאה נוספת:
מיוון ועד איטליה: כך תוכננה מתקפת הטרור בפריז
לקראת החורף: "אלפי ילדים פליטים באירופה בסיכון"

גרפיטי מהגרים של האמן המפורסם בנקסי בעיר קאלה, צרפת, דצמבר 2015. צילום מסך מתוך האתר של בנקסי, צילום מסך
רפוסדת הפליטים/צילום מסך, צילום מסך מתוך האתר של בנקסי

כ-6,000 מהגרים שברחו מעוני וממלחמה באפריקה ובמזרח התיכון מתגוררים במחנה קאלה המכונה "ג'ונגל". רבים מהם מנסים שוב ושוב להיכנס לבריטניה באמצעות קפיצה על משאיות, הסתתרות ברכבות והליכה לאורך המנהרה בתקווה לחיים טובים יותר בממלכה.

בגרפיטי נוסף שיצר בנקסי בחוף קאלה, נראה ילד מביט לעבר בריטניה בטלסקופ, שעליו יושב עיט ובוהה בו. עבודה אחרת של אמן הגרפיטי בעיר, בסמוך למשרד ההגירה, היא גרסת שחור-לבן של הציור המפורסם "רפסודת המדוזה" של הצייר הצרפתי תאודור ז'ריקו. בגרפיטי נראים מהגרים על רפסודה מנסים בייאוש להשיג את תשומת לבה של יאכטה ששטה באופק. אתר האינטרנט של בנקסי פרסם את התמונה לצד הכיתוב: "לא כולנו באותה סירה".

בספטמבר הודיע האמן כי פריטי עץ ואביזרים מהתערוכה "דיסמלנד" שהוקמה בפארק במערב אנגליה יישלחו לבניית מתקני מקלט למהגרים בקאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גרפיטי מהגרים של האמן המפורסם בנקסי בעיר קאלה, צרפת, דצמבר 2015. צילום מסך מתוך האתר של בנקסי, צילום מסך
בחוף הים של קאלה/צילום מסך, צילום מסך מתוך האתר של בנקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully