וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: גם על הכנסת ספרות חרדית לבתי הספר תלחמו בעד?

6.1.2016 / 9:42

האם אלה שהחליטו לצפצף על החלטת משרד החינוך ולהזהיר את כולנו מפני חזרה אפשרית לימים אפלים, יסכימו להכניס לתכני הלימוד שלהם ספרות חרדית בשם אותו מאבק על חופש הדעה?

גדר חיה. הוצאת עם עובד,
ספרה של דורית רביניאן "גדר חיה" בהוצאת עם עובד/הוצאת עם עובד

החלטת משרד החינוך להוציא את לימודי הספר 'גדר חיה' מתכנית לימודי החובה בתיכונים, עוררה סערה, כצפוי. אולם יש להניח שדבר לא ישתנה בעקבות ההחלטה או הביקורת שהתעוררה. מי שהחליט על כך במשרד החינוך ימשיך לגייס לצידו את הזהות היהודית ולטעון על בעלות עליה, ואלו שמחו, ימשיכו להצביע על סתימת פיות שרירותית והשלטה כוחנית של דעה פוליטית. מכל מקום, מי שתרוויח מהמחלוקת העקרה הזאת, תהיה הסופרת דורית רביניאן, שזכתה למקדם מכירות מההפקר.

אבל מה שבעיקר מפליא אותי, כאדם חרדי, היא השאלה, האם אותם המורים והמורות שהחליטו לצפצף על החלטת משרד החינוך, ולזעוק געוואלד ולהזהיר את כולנו מפני חזרה אפשרית לימים אפלים, יסכימו להכניס לתכני הלימוד שלהם ספרות חרדית – הכל בשם אותו מאבק הירואי על חופש הדעה והלימוד.

אני לא רוצה לחשוב שמא דווקא אלו שמנהלים כעת את המאבק נגד משרד החינוך, הם אלו שיעמדו בצד השני של המתרס, יטענו טענות הפוכות לחלוטין, ואף ייצאו חוצץ כשספרים בעלי תכנים חרדיים ימצאו את עצמם על מדפי הספריות בתי ספר. זעקות חמס כאלה כבר שמענו בעבר, כשמרצים בעלי אוריינטציה חרדית העזו להרצות בקרב מוסדות רשמיים.

סביר להניח שבקרב הציבור הכללי עדיין לא שמעו על הספרות החרדית הענפה הקיימת בקרב הציבור החרדי, שם צמח לו בעשור האחרון דור מדהים של סופרים שופעים ומוכשרים שמתמחים בכל סוגי הז'אנר, והספרות שהם מייצרים לא נופלת באיכותה מהמיטב הספרותי של המגזר הכללי, למרות שיש בה טאבו מוחלט על תיאורי אלימות ומין.

דורית רביניאן. איריס נשר,
דורית רביניאן/איריס נשר

אולי אני טועה, ואולי לא. מכל מקום, כדי להפריך את התזה הנ"ל, אני מזמין איפוא את כל אותם סופרים שמיהרו בהתלהבות לרכוש את הספר ''גדר חיה'' וללמד אותו בבית ספרם בחירוף נפש רק כדי לשמור על ערך הפלורליזם והפתיחות, לרדת לבני ברק כדי לרכוש ממיטב הספרות החרדית, וללמד אותה בכיתות, רגע לאחר שיסיימו להקריא את הפרק המחתרתי מספרה המוחרם של דורית רביניאן.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully