וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפוש אחר זהות- תערוכת צילומים של פבל וולברג במוזיאון הנגב

באר שבע וסנט פטרסבורג עומדות במרכז תערוכת היחיד של הצלם פבל וולברג שמוצגת במוזיאון הנגב לאמנות, בעקבות זכרונות הילדות משוטט וולברג בין מקומות וסימני עבר, אתרים היסטוריים וסמלי תרבות ובוחן את שימור הזכרון .וולברג וד"ר דליה מנהלת המוזיאון התארחו באולפן

עריכה: מיכאל ברגמן

התערוכה במוזאון הנגב לאמנות חושפת צד אישי, פחות מוכר ביצירתו של צלם העיתונות לשעבר פבל וולברג שיצא בעקבות זיכרונות ילדות מברית המועצות לשעבר ומבאר שבע. בתצלומים הוא משוטט בין מקומות וסימני עבר לא ברור, אתרים היסטוריים וסמלי תרבות, ותוך כדי תנועה הוא בוחן את תפקיד הצילום כאמצעי לשימור הזיכרון וחיפוש הזהות.

בתערוכה ר"רודינה מאט\ מולדת" שמוצגת במוזיאון הנגב יש שלושה פרקים: הראשון מציג מבחר תצלומים פנורמיים בשחור לבן ממגוון נושאים ומקומות שוולברג צילם בשנים האחרונות. הפרק המרכזי בתערוכה מוקדש לפרויקט הזהות האישית בסדרת תצלומי נוף מרהיבים ודיוקנים של ידידים ובני משפחה מן השנתיים האחרונות שלא הוצגו. כל תצלום הוא לא רק יצירה אסתטית מיוחדת אלא מרמז גם על סיפור אישי ועל המבט העכשווי של הצלם על המקומות שהכיר בילדותו או דומים להם. וולברג חוזר לעיר הולדתו סנט פטרסבורג ונוסע גם למקומות אחרים ברחבי האימפריה הסובייטית, בהם אבחזיה, גיאורגיה, אוקראינה וסיביר. רגישותו המיוחדת של וולברג לאור ולאפשרויות הגלומות בו בצילום מקבלת כאן ביטוי מרשים. הפרק השלישי הוא מעין "שחזור" של עולם הילדות הרוסי בחדר קטן מצופה טפט פרחוני ועמוס בתצלומים מאלבומי משפחה ישנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully