וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריפי: יצר בבית רובוט שנראה בדיוק כמו סקרלט ג'והנסון

אילן גלר

3.4.2016 / 10:28

לאחר כשנה וחצי של עבודה מאומצת והשקעה של כמעט 200,000 שקלים בחומרי גלם, לריקי מא מהונג קונג יש כעת גרסה משלו לשחקנית ההוליוודית המפורסמת, שיודעת לדבר ובעיקר דומה לה בצורה מלחיצה

רויטרס

למעצב הגרפי ריקי מא מהונג קונג היה חלום מעט מוזר שליווה אותו עוד מילדותו: לתכנן ולהרכיב רובוט ריאליסטי, שיוכל לשוחח איתו. בגיל 42 הוא זכה להגשים את החלום; לאחר כשנה וחצי של עבודה מאומצת והשקעה של כמעט 200,000 שקלים בחומרים וברכיבים הוא הצליח להרכיב ולתכנת רובוט נשי.

אבל הגולשים מיד שמו לב שהרובוטית נראית דומה באופן מחשיד לשחקנית ההוליוודית המפורסמת, סקרלט ג'והנסון, המתגוררת כעת בגרסה קריפית במיוחד במרפסת ביתו של מא. היא אמנם לא נשמעת או מתנהגת כמוה (ככה לפחות אנחנו משערים) אבל אין ספק שהדמיון רב מאוד.

רוב החלקים מהם מורכבת ג'והנסון הרובוטית הודפסו באמצעות מדפסת תלת-ממד ביתית, אם כי במהלך הפרויקט נאלץ נא ליצור חלקים רבים בעודו לומד את התחום.

לרובו-ג'והנסון כמה תגובות לפקודות קוליות: אם אומרים לה "את כל כך יפה!", היא עונה "הא, תודה לך!" וקורצת. לרובוט תגובות דומות למחמאות אחרות, ומבחר הבעות פנים שתוכנתו מראש, חלקן לפי סרטוני וידאו או צילומים של ג'והנסון.

שאיפתו של מא היא למכור את הרובוט למשקיע, שיממן באמצעות הרכישה את פיתוחו של רובוט ריאליסטי ומתקדם אף יותר. המעריץ בעל החזון מתכוון גם לכתוב ספר אודות האתגרים בהם נתקל במהלך הפרויקט. "הרבה אנשים העירו לי הערות כמו 'אתה טיפש? זה יעלה לך המון כסף. אתה יודע בכל לעשות את זה?'", מספר מא. "כשמסתכלים על הכל במבט לאחור, זה באמת היה ממש קשה".

רובוט סקרלט ג'והנסון. רויטרס
דומה, לא?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully