וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננות נגד איבגי על המלצה להעמידו לדין: עכשיו אתם מאמינים?

26.5.2016 / 14:37

הנשים שטענו בתחקיר וואלה! NEWS כי השחקן הטריד אותן מינית, הגיבו בהקלה מהולה בעצב לעמדת המשטרה ולפיה יש להגיש נגדו כתב אישום. "מחזק אותנו להיות חלק משינוי משמעותי בחברה הישראלית"

צילום: עידו שחם

"המלצתה של המשטרה להעמיד לדין את איבגי מעבירה מסר לנשים: תדברו, תדברו, תדברו, תדברו. אל תפחדו. תדברו. מותר לכן. זכותכן. תאהבו את עצמכן מספיק בשביל להאמין שאתן לא אשמות. ותדברו. תדברו עם המשטרה, כי המשטרה מקשיבה, עדינה ועושה את העבודה. ותדברו בכלל כדי שהציבור ישנה את צורת החשיבה שלו", כך אומרת היום (חמישי) השחקנית ר', אחת הנשים שהעידו בפני וואלה! תרבות כי נפגעו מינית על ידי משה איבגי, ואף העידה על כך באולפן וואלה! NEWS. ר' מספרת לראשונה כי לאחר שחשפה את סיפורה בפנינו, העידה על ההטרדה המינית לכאורה מצד איבגי גם בפני המשטרה.

ר' מספרת את הדברים בעקבות המלצתה של המשטרה להעמיד לדין את איבגי בגין עבירות מין בשלוש נשים. מדוברות המשטרה נמסר כי היחידה הארצית סיימה בימים האחרונים את חקירתה בנושא, שעניינה חשד לביצוע עבירות של מעשים מגונים והטרדות מיניות מצד השחקן במסגרת עבודתו. בתום החקירה המשטרה הגישה לפרקליטות מחוז חיפה, שליוותה את החקירה, את הממצאים והחומרים שנאספו להמשך עיון והחלטה. החקירה החלה לפני שלושה חודשים.

במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות, ובכללן מנשים, לאחר שבוסס חשד כי בוצעו כלפיהן עבירות מין. חלקן התלוננו במשטרה, ואיבגי נחקר באזהרה בגין החשדות המיוחסים לו. לטענת המשטרה, מפרטי החקירה עולה כי איבגי ביצע עבירות מין בשלוש נשים במהלך עבודתם המשותפת, תוך ניצול מעמדו. כמו כן, על חלק מהחשדות שנבדקו חלה התיישנות.

משה איבגי מופיע בתל אביב, פברואר 2016. ניב אהרונסון
"פני חוסר הצדק שהתנוססו על רוב מסכי הטלוויזיה". משה איבגי/ניב אהרונסון

ר' היא אחת מכ-15 נשים שהעידו בכלי התקשורת כי הוטרדו והותקפו מינית על ידי איבגי, מתוכן עשר שהעידו בתחקיר וואלה! NEWS שחשף את הפרשה ובפרסומים בעקבותיו. שתיים מהנשים בתחקיר עברו על ידי וואלה! NEWS בדיקת פוליגרף ונמצאו דוברות אמת בכל השאלות.

עוד באותו נושא

תחקיר וואלה! NEWS שחשף את פרשת איבגי

לכתבה המלאה
"מאוד עצוב שאיבגי בכלל הגיע לזה, שצריך להתאמץ כל כך כדי שלא יגידו שאנחנו סתם צועקות 'זאב, זאב'"

בתגובה להמלצת המשטרה אמרה ר' כי היא מרגישה תחושות מעורבות. "זה גם מאוד משמח וגם מאוד עצוב. זה הישג גדול והקלה גדולה. כל הכבוד לכם, וכל הכבוד לכל מי שהעזה לשתף. צר לי שאיבגי היה צריך להגיע לזה, שהוא לא הצליח להבין קודם ולא הצליח לטפל בזה קודם. אני רק מקווה שאחרינו יצליחו לעצור את זה בזמן. ברמה האישית, זאת הקלה גדולה, כי אם זה היה נגמר בלי כלום היה קשה מאוד לשאת את זה. זה גם מאוד משמח וגם מאוד עצוב. מאוד עצוב שאיבגי בכלל הגיע לזה, שצריך להתאמץ כל כך כדי שלא יגידו שאנחנו סתם צועקות 'זאב, זאב'".

שחקנית התיאטרון והקולנוע י', שטענה בתחקיר וואלה! NEWS כי הוטרדה מינית על ידי איבגי ואף פוטרה לטענתה בגלל השחקן לאחר שדחתה אותו, סיפרה כי היא חשה הקלה. "אני קוראת את הידיעה על המלצת המשטרה להעמיד את איבגי לדין ודמעות עולות בעיניי. דמעות של הקלה, של סגירת המעגל", אמרה היום.

משה איבגי סיקור מיוחד. צילום: מגד גוזני, עיבוד תמונה
"לא משנה כמה אתה מפורסם, האמת יוצאת לאור". איבגי/עיבוד תמונה, צילום: מגד גוזני

"שנים של כעס, עלבון, הסתרה ופגיעה מתמוססות להן לאט לאט. שנים שבהן פני חוסר הצדק והשקר התנוססו על רוב מסכי הטלוויזיה והקולנוע הישראלים. כמו ילדה קטנה אני שואלת: עכשיו אתם רואים? עכשיו אתם מאמינים? כולי תקווה, שהפרשה הזאת תיצור מרחב מכבד ובטוח יותר, לא רק במקצוע שלנו, אלא בכלל. שיותר ויותר יחלחל לתובנה ותודעה של אנשים שגוף האישה הוא לא חפץ, שניצול לרעה של כוח לא נשאר ללא עונש. שלא משנה כמה אתה מפורסם וחזק, האמת אכן יוצאת לאור ומשנה לתמיד את יחסי הכוחות. לא מופקרות יותר, אלא מוגנות וזקופות. לא שקרניות, אלא דוברות אמת ומצביעות על עיוות שמתוקן, ואמן ולא יצמח יותר בהיקף כזה בחברתנו".

י' טענה בתחקיר וואלה! NEWS כי לפני יותר מעשר שנים, בגיל 23, הוטרדה על ידי איבגי במהלך חזרה ראשונה לסדרה. לטענתה השחקן כפה עליה נשיקה בפה, וניסה לדחוף את לשונו לפיה, מה שהוביל לדבריה לכך שדחפה אותו בסערה. לטענתה, בעקבות כך פוטרה מהסדרה. "התקשרו אלי מהסוכנות שלי. הטלפון תפס אותי בבית. נאמר לי: 'תשמעי, חדשות לא כל כך טובות, אני מצטערת, אבל בסופו של דבר הפרויקט הזה לא יוצא לפועל. איבגי לא מוכן לעבוד אתך'. אמרו לי שאני מפוטרת מהסדרה". י', כמו עדה נוספת בתחקיר שהשמיעה טענות דומות, נבדקה על ידי וואלה! NEWS בפוליגרף ונמצאה דוברת אמת בכל השאלות.

אישה נוספת, שעבדה עם איבגי ושעדותה פורסמה בתחקיר שחשף את הפרשה, אמרה בתגובה להחלטת המשטרה: "על איבגי נשים שתקו 40 שנה. אני שתקתי 17 שנה. טעיתי. עכשיו היה לי אומץ להתלונן, וכמה שזה נשמע תמוה, נשים בימינו צריכות להיות אמיצות ועמידות במיוחד כדי להתלונן כשמישהו פוגע ותוקף אותן ומשאיר אותן בוכות ומושפלות. ואלו שכבר מעזות, עושות זאת לרוב בטשטוש זהות. מה שמחזק אותי היום זה שהצלחתי להיות חלק משינוי משמעותי שעובר על החברה הישראלית, תהליך שבסופו אולי אשאיר לילדיי עולם קצת יותר מוגן".

איבגי: "אשמיע את עמדתי ככל שאדרש"

אישה זו, שעבדה בהפקה שונה, בזמן שונה, ואינה יודעת מיהי י', השמיעה טענות דומות מאוד, ולפיהן איבגי לכאורה כפה עליה נשיקה עם לשון, ולאחר התנגדותה היא פוטרה מעבודתה. גם אישה זו נבדקה על ידינו ויצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף. לאחר מכן פרסמה האישה בוואלה! NEWS מכתב פתוח לשחקן, שעורר הדים רבים, תחת הכותרת: "אני אמיתית - לא רוח רפאים".

ציון אמיר, עורך דינו של איבגי, מסר בתגובה: "כפי שנהגנו עד היום, אנו נמתין לסיום הליך הבדיקה והחלטת הפרקליטות. את עמדתו של מר משה איבגי נשמיע באופן מסודר בהליך השימוע ככל שיידרש בפני הגורמים המוסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully