וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הפגנות נרחבות בלואיזיאנה לאחר ששוטרים הרגו אדם שחור

בתקרית המתועדת בבירת המדינה באטון רוז', נראים שני שוטרים לבנים מרתקים גבר שחור שנטען כי איים באקדח על עוברים ושבים. השוטרים הוצאו לחופשה מנהלתית. "הם ירו בו ארבע עד שש פעמים"

צילום: רויטרס, עריכה: עומרי וייס

מאות הפגינו הלילה (רביעי) במדינת לואיזיאנה שבארצות הברית בעקבות סרטון שתיעד שני שוטרים לבנים עוצרים אדם שחור ויורים בו למוות. זאת ברקע המתיחות בין הרשויות לקהילה האפרו-אמריקנית במדינה בתקופה האחרונה, שבמהלכה אירעו שורת תקריות דומות. המפגינים חסמו כבישים סמוכים וכ-200 אנשים פונו בידי המשטרה. עם זאת, המארגנים הבהירו כי יתאספו שוב מחוץ למבנה מועצת העיר בהמשך היום.

התקרית אירעה אתמול בבירת המדינה, באטון רוז', זאת לאחר דיווח שהתקבל על אדם שמאיים על אנשים באקדח מחוץ לחנות. ניתוח שלאחר המוות הראה כי אלטון סטרלינג בן ה-37 מת מיריות בחזהו ובגבו. דובר מטעם המשטרה המקומית מסר כי שני השוטרים הושמו בחופשה מנהלתית, הליך שגרתי במקרים דומים לאלו.

עוד ידיעות מהעולם
"גופות מותכות בכל מקום": בבגדאד מתקשים להתאושש ממרחץ הדמים
מודיעין לקוי והתלהבות יתר: מחדלי בריטניה במלחמה בעיראק נחשפים

אלטון סטרלינג, שנורה למוות בידי שוטרים בלואיזיאנה, ארצות הברית. פייסבוק, צילום מסך
נורה בחזהו ובגבו. אלטון סטרלינג/צילום מסך, פייסבוק

הסרטון הקצר שצולם בטלפון סלולרי ופורסם ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת מקומיים כמה שעות לאחר התקרית הראה את שני השוטרים נאבקים עם סטרלינג, שלבש חולצה אדומה. סטרלינג ניסה להשתחרר ואחד השוטרים ריתק את זרועו באמצעות ברכו ואז שלף את האקדח. ברקע נשמעו קריאות: "יש לו אקדח. אקדח". לאחר מכן, נשמעו יריות והמצלמה זזה. מישהו, ככל הנראה עובר אורח, נשמע אומר: "אלוהים ישמור". אדם אחר שאל: "הם ירו בו?" ומישהי ענתה: "כן".

עבדול מולאפי, שבבעלותו חנות שמחוצה לו אירעה התקרית, סיפר לרשת הטלוויזיה WAFB TV כי אחד השוטרים השתמש באקדח הלם כדי לשתק את סטרלינג. ואולם, אז התפתח עימות גם עם השוטר השני. הוא אמר כי השוטר הראשון ירה בו בין ארבע לשש פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully