וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בישרו על מות העיתונות בארה"ב, אך זו התקופה המאתגרת ביותר"

7.3.2017 / 11:04

"אמירתו של טראמפ - שהתקשורת היא אויב הציבור - מצערת, מסוכנת וחסרת תקדים", כך אמר הבוקר ג'ף צוקר, נשיא CNN, בכנס INTV של קשת בירושלים. עוד אמר צוקר כי הוא מאוכזב משתיקת הפוליטיקאים בוושינגטון וכי "כל אחד חושב שהוא עיתונאי כי יש לו בלוג - טראמפ ניצל זאת"

כנס intv. עודד קרני, מערכת וואלה! NEWS
כנס intv/מערכת וואלה! NEWS, עודד קרני

"אמירתו של הנשיא האמריקני דונאלד טראמפ - שהתקשורת היא אויב הציבור - מצערת, מסוכנת וחסרת תקדים", כך אמר הבוקר (שלישי) ג'ף צוקר, נשיא CNN, בכנס INTV של קשת בירושלים. צוקר שוחח בכנס עם יונית לוי, מגישת חדשות 2.

לדברי צוקר, הוא דווקא מרוצה מהעידן הנוכחי שבו מצויה התקשורת ואמר כי "זו תקופה יוצאת דופן לעיתונות ובעלת חשיבות. בשנים האחרונות בישרו על מות העיתונות בארה"ב אך זו התקופה המאתגרת ביותר. זו תקופה שבה כלי התקשורת עושים עבודה חשובה - זהו הרנסאס לתקשורת ולעיתונות". הוא הוסיף כי "אל לנו להיות מאויימים מכך ולהירתע ולסגת משליחותנו המקצועית".

עוד אמר צוקר כי הוא מאוכזב משתיקת הפוליטיקאים בוושינגטון. הוא אמר כי "זה היה מצער לראות רבים בפוליטיקה האמריקנית שותקים, הם מפחדים ממנו, הם הניחו בצד את אחריותם לחופש עיתונות ולחופש התקשורת. העובדה היא שרבים לא עמדו לצידנו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון. 1 במרץ 2017/רויטרס

"זאת תקופה טובה לנו כלכלית"

"תמיד דאגתי לביטחונם של עיתונאיי מחוץ לארצות הברית, לא חשבתי שאדאג לביטחונם גם בתוך ארה"ב; וזה משהו שהם לא מבינים - למילים יש תוצאות ואנו דואגים מזה?

בכל הנוגע למערכת היחסים של הממשל וטראמפ עצמו עם רשת הטלוויזיה, אין ספק שמדובר בעידן של שפל ביחסים, כאשר רק לאחרונה טראמפ סילק מנע כניסה של צוות CNN לתדרוך בבית הלבן. בנוסף לכך, מיד לאחר נצחונו בנובמבר, טראמפ זימן עיתונאים על מנת לדון בהסדרי הגישה של כלי התקשורת לסיקורו ונזף בהם. הנשיא פנה במיוחד לצוקר, ואמר לו "אני שונא את הרשת שלך. כולם ב-CNN שקרנים – ואתם צריכים להתבייש בעצמכם".

לוי שאלה: "טראמפ קורא למדיה אויב העם, זו הצהרה מסוכנת?", ולכך השיב צוקר, "כן, זו הצהרה מסוכנת ומצערת. אני חושב שהמפתח לנו הוא לא להיות מאוימים על ידי זה. אני חושב שזו האחריות של המדיה וזה מה שנעשה ונמשיך לעשות. זו הצהרה מאוד מצערת וזה מסוכן". צוקר הוסיף כי "תמיד דאגתי לביטחונם של עיתונאיי מחוץ לארצות הברית, לא חשבתי שאדאג לביטחונם גם בתוך ארה"ב; וזה משהו שהם לא מבינים - למילים יש תוצאות ואנו דואגים מזה".

לטענתו, "עשינו ב-CNN עבודה מצוינת שאני גאה בה בעיתונאות. הקהל שלנו כיום הכי גדול בכל הזמנים בטלוויזיה ובדיגיטל - וזאת תקופה טובה לנו כלכלית. אני לא יודע אם אשלח מכתב תודה לטראמפ אבל המציאות היא שלעשות עיתונאות טובה גם הייתה טובה בשורה התחתונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"כל אחד חושב שהוא עיתונאי כי יש לו בלוג"

צוקר חושב שהדמוקרטיזציה של המדיה גרמה לכך שאנשים יכולים למצוא את הסיפורים שהם רוצים כדי לעמוד מאחורי הסיפורים שלהם. "כל אחד חושב שהוא עיתונאי כי יש לו בלוג. הדמוקרטיזציה של העולם לקחה את ההתרעמות הזו צעד קדימה וטראמפ השתמש בזה ליתרונו".

לסיכום אמר, "המדיה עשתה את עבודתה ותפקידה והעם האמריקאי עשה את החלטתו, ככה דמוקרטיה עובדת ואני חושב שלהאשים את המדיה היא טעות. הסיפורים היו שם, הדברים שלא היו נכונים נחשפו והאמת היא שהוא נבחר, זו הדמוקרטיה וככה זה עובד. כל מי שלא מסכים עם טראמפ מחפש להאשים מישהו ואז המדיה נהיית שוב מטרה קלה. שוב, זה חוזר לעובדה שכולם אוהבים להאשים את המדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully