וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" מציג: קנאת סופרות, ללא גילוי נאות

13.3.2017 / 13:29

ביקורת קוטלת על ספרה של אורלי קראוס וויינר התפרסמה ב"הארץ" על ידי סופרת אחרת, גלית דהן קרליבך, ללא גילוי נאות. קראוס וויינר: "'הארץ' חטאו במשהו שהם דורשים מאחרים, אפשר להשוות את זה לאינטגריטי שהם דורשים מ'ישראל היום'"

אורלי קראוס ויינר. קריאטיב קומנס,
אורלי קראוס וויינר/קריאטיב קומנס
בביקורת כתבה דהן קרליבך: "במהלך הקריאה הבלגתי על ההצגה החד ממדית של נשים: אלו שמתאפיינות בהתרועעות יתר עם גברים, והביצ'יות, שכל מעייניהן נתונים לסחיטת גברים. ואולם, קשה היה להבליג על החיסרון המרכזי בספר: יומרנות"

ביקורת קוטלת על ספרה החדש של אורלי קראוס וויינר התפרסמה לפני כשבועיים במוסף הספרים של "הארץ" על ידי סופרת אחרת - גלית דהן קרליבך – ללא גילוי נאות. יש לציין כי מוסף הספרים של "הארץ" עבר לאחרונה להיות תחת ניהולה של ליסה פרץ - כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה.

דהן קרליבך פרסמה ביקורת על ספרה של קראוס ויינר בסוף פברואר תחת הכותרת, "'המדריך לשוברות הלבבות': מתכון לצ'יק ליט". בכותרת המשנה נכתב, "בקריאת רב המכר החדש של אורלי קראוס ויינר, הבלגתי על ההצגה החד ממדית של נשים בספר. על היומרנות שלו, לעומת זאת, קשה לעבור בשתיקה".

בביקורת כתבה דהן קרליבך כי "במהלך הקריאה הבלגתי על ההצגה החד ממדית של נשים: אלו שמתאפיינות בהתרועעות יתר עם גברים, והביצ'יות, שכל מעייניהן נתונים לסחיטת גברים. ואולם, קשה היה להבליג על החיסרון המרכזי בספר: יומרנות. הספר רוצה להיות הכל מהכל...מכורח אותה יומרנות אפשר להתרשם שהכותבת לא סומכת על הקוראים שלה ולו במעט. לא מדובר במותרות כמו סאב?טקסט, אלא בדיאלוגים פשוטים המפורטים לפרטי פרטים והמעוטרים בשלל סימני קריאה ותארים".

דהן קרליבך אף טענה בביקורת כי "הקלישאות חוגגות פה במשחקי השלמה: "זרועותיו" הן "חסונות". "עיניים" הן "כהות וגדולות" ו"ביתיות" מוכרחה להיות "מנחמת". ואת כל המלל הזה נאלצות לשאת דמויות שטוחות ורזות להפליא (מכורח חיטוב הירכיים שנכפה עליהן וגם עקב קלילותן הטבעית). אם כן, תנו לי אודם! קשרוני בעבותות האהבה! אסרוני בביריות! אבל למען השם, תנו לי עלילה טובה. אם כבר ספר בנות — אז ספר בנות עד הסוף".

גלית דהן קרליבך. עדו פרץ,
גלית דהן קרליבך/עדו פרץ

"הארץ": "לא מדובר באותו הז'אנר"

קראוס וויינר: "הם פירסמו ביקורת על ספר חדש שלי, שכתבה סופרת בעצמה שלא טרחה לציין את זה – ויותר גרוע מזה, בימים אלה הוציאה ספר חדש באותה סוגה. זאת אכזבה קשה שלי מ'הארץ'"

ואולם, מה שלא מופיע בביקורת של דהן קרליבך זה העובדה שגם היא פרסמה לאחרונה ספר בשם "סופה של אליס". שתי הסופרות כתבו רומן שבמרכזו עומדת אשה צעירה - בסיפור אחד הדמות הראשית היא שחקנית בראשית דרכה ואילו בסיפור השני מדובר בסופרת בשאיפה.

קראוס וויינר אמרה לוואלה ברנז'ה: "מוסף הספרים של 'הארץ' חטאו במשהו שהם דורשים מאחרים, אפשר להשוות את זה לאינטגריטי שהם דורשים מ'ישראל היום' – כלומר, שב'הארץ' רוצים שב'ישראל היום' יודו שהם השופר של ביבי ולכן הם אף פעם לא יכתבו ביקורת עליו, כי החבר הטוב של נתניהו מממן את החינמון – אבל, הם עשו בעצם את אותו הדבר".

היא הוסיפה כי "הם פירסמו ביקורת על ספר חדש שלי, שכתבה סופרת בעצמה שלא טרחה לציין את זה – ויותר גרוע מזה, בימים אלה היא הוציאה ספר חדש באותה סוגה. זאת אכזבה קשה שלי מ'הארץ'". עוד אמרה, "אני עדיין מצפה מעורכת מוסף ספרים שתפרסם את הגילוי הנאות המינימלי הזה בתוספת התנצלות - לא בפני דווקא - אלא בפני כל קוראי המוסף".

מ"הארץ" ומדהן קרליבך נמסר בתגובה: "לא מדובר באותו הז'אנר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully