וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במסע אל מקור כוח המשיכה של חוכמת הקבלה

9.11.2017 / 17:16

"חכמת הקבלה מלמדת אותך בעצם להעלות את החשיבות של תדר החיבור בין אנשים", אומר שי רוקח, אחד מרבבות תלמידי "קבלה לעם" בארץ ובעולם. פגשנו תלמידים נוספים המעמיקים ביסודות הקבלה כדי להבין מהם מהו סוד כוחה ואילו תשובות ותובנות היא מספקת להם

צילום מסך

צילום ועריכה: עמית טרפוצ'ניק

לא מעט פעמים אנחנו מחפשים משמעות למה שקורה בחיינו, לדברים שמתרחשים סביבנו, לתהליכים שמניעים את החברה בה אנחנו חיים. כמעט בכל מערכות היחסים שאנו מנהלים, החל מהמערכת הזוגית בתא המשפחתי, דרך היחסים בעבודה ובקהילה ועד ניהול יחסים בינלאומיים, אנו נתקלים בקונפליקטים וחיכוכים ומתקשים להגיע להסכמות. לחילופין, הרוח האנושית מספקת רגעים של התעלות, חדווה ותקווה.

"כל מה שאנחנו עושים בחיים הוא כדי שיהיה לנו טוב, והעיקרון 'ואהבת לרעך כמוך' הוא בדיוק הפוך מזה", אומר ד"ר עודד פנקס מפתח תקווה. "עם כל הרצון והכוח שיש לי המטרה היא בך". ד"ר עודד פנקס הוא אחד מכ-50 אלף ישראלים וכשני מיליון בני אדם ברחבי העולם שלומדים את יסודות הקבלה במסגרת עמותת "קבלה לעם", עמותה ללא כוונות רווח שהוקמה על ידי הרב מיכאל לייטמן בשנות ה-90. "חכמת הקבלה מלמדת אותך בעצם להעלות את החשיבות של תדר החיבור בין אנשים", אומר שי רוקח, שהקים את משרד הפרסום "לרלור" בתל אביב ואחד מרבבות תלמידי הקבלה.

בצמיד שעל פרק ידו של רובי משיח מקיבוץ עין שמר כתוב "ערבות הדדית", "זה ממלא אותך ובכל מקום שאתה יכול, אתה מנסה להכניס את זה. זה עיקרון של החיים שאנחנו מאמינים בו והכותרת שלו היא 'ואהבת לרעך כמוך'. זה המודל הסופי והמשוכלל לאפשרות שנוכל לחיות פה בשלום כמו שהיינו רוצים".

חברנו לתלמידים נוספים החוקרים ומעמיקים ביסודות הקבלה כדי להבין מהם מהו סוד כוחה של חכמת הקבלה, מה מושך אותם אליה ואילו תשובות ותובנות היא מספקת להם, תשובות ותובנות שמסייעות להם ביומיום וגורמות להם לנסות ליצור קרבה בין בני אדם וחברה טובה יותר. צפו במסע אל מקור כוח המשיכה של עולם הקבלה (הכתבה בשיתוף "קבלה לעם").

  • עוד באותו נושא:
  • קבלה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully