וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול עם העיניים: סדרות האוכל הכי טובות

16.1.2018 / 12:30

בחורף לא תמיד מתחשק לצאת מהבית. במקום לאכול ארוחה במסעדה, אספנו בשבילכם כמה אופציות לסדרות אוכל שיספקו בילוי איכותי מול המסך, כזה שירחיב את האופקים ולא את ההיקפים

מומחה לכלום. נטפליקס,
מומחה לכלום או מומחה לאוכל/נטפליקס

אם גם אתם אוהבים את האוכל שלכם לא רק בצלחת אלא גם על המסך, ואם גם אתם מאסתם בפורמט של סרט באורך מלא, אז הנה חמש סדרות דוקומנטריות שירחיבו את האופקים ולא את ההיקפים. כולנו חולמים לטייל בכל העולם ולטעום מאכלים שונים ומשונים, אבל הדרך המהירה והקלה לעשות זאת היא לצפות בסדרות היפהפיות האלה, כל אחת והסגנון שלה, לפגוש שפים מופלאים, להתרגש ממנות אקזוטיות ולבקר במטבחים רחוקים. אם רק היה אפשר לטעום את המסך הכל היה מושלם. אולי בעתיד.

בונוס: יש גם שתי סדרת עלילתיות לחובבי האוכל

שולחן השף

שולחן השף. נטפליקס,
צילומים מרהיבים/נטפליקס

כאשר ברזומה שלו ההצלחה הכבירה של הסרט "ג'ירו חלומות של סושי" ניגש דייוויד גלב לביים את סדרת האוכל הדוקומנטרית הגדולה ביותר של השנים האחרונות- שולחן השף. לא מדובר על עוד סדרה על אוכל, אלא על יצירת מופת טלוויזיונית המתפרשת על שלוש עונות המספרת בכל פרק את סיפורו של שף ידוע אחר. גלב שלח את הצוותים המיומנים שלו (ולעיתים כמובן נסע בעצמו) לכל קצוות תבל בעקבות סיפוריהן של המסעדות הטובות ביותר, חלקן מדורגות במדריך מישלן וחלקן פשוט פנומנליות בדרכן המיוחדת. שולחן השף מציגה נבחרת שפים אגדית, מהפרק הראשון שנפתח עם השף הניו-יורקי הנודע דן ברבר, ממשיך עם מאסימו בוטורה השף האיטלקי המפורסם ביותר במסעדתו אוסטריה פרנצ'סקנה המדורגת שנייה בעולם, ומשם לעוד מגוון דמויות מרתקות מהעולם הגסטרונומי כמו שף פרנסיס מאלמן הארגנטינאי שנחשב לעילוי, שף מגנוס נילסן השוודי הצעיר הגאון, שף אלכס אטלה הברזילאי המחונן, שף גאגן אננד, יליד הודו שהוא השף המפורסם ביותר בתאילנד היום, ויש אפילו פרק על הנזירה ג'ואנג קוואן שאינה שפית בהגדרה אבל נודעה בכל העולם בגישתה הייחודית לבישול. וזוהי כמובן רשימה חלקית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הטריילר של שולחן השף

השפים המוצגים בסדרה נחשפים באופן בלתי רגיל, לא רק בנוגע לקריירות שלהם, אלא בנוגע לחייהם האישיים ולאירועים שעיצבו את אישיותם והפכו אותם למטאורים בעולם הקולינריה. שולחן השף מקלפת עבור הצופים את התמה שלה כבר מהפרק הראשון: אוכל הוא פילוסופיה. השפים הידועים מתגלים במהרה כאנשים מורכבים ומרתקים, שברוב המקרים טרגדיה ועצב פגעו בהם בשלב כזה או אחר של החיים, דבר שהוביל אותם למטבח ועיצב את תפיסתם הייחודית בנוגע לאוכל. כל זאת לצד צילומים מרהיבים, עריכה מופתית ומוזיקה קלאסית מרגשת, הופכים את שולחן השף לצפיית חובה, לא רק לחובבי האוכל.

למתקדמים- גלב הוציא בהמשך ספין-אוף שנקרא שולחן השף צרפת ובו התמקד בארבעה שפים בולטים בגסטרונומיה הצרפתית וביניהם אלן פאסאר, השף הצרפתי הנודע שעשה את הבלתי יאומן והפך את מסעדת הבשר שלו בעלת שלושת כוכבי המישלן לכזו המבוססת בעיקר על ירקות, ותנחשו לבד אם הוא הצליח לשמור על הכוכבים שלו.

זמינה בנטפליקס

שמישהו יאכיל את פיל

שמישהו יאכיל את פיל בתל אביב. נטפליקס,
פיל ומייקל סולומונוב מבקרים בתל אביב/נטפליקס

פיל רוזנטל, היוצר של כולם אוהבים את ריימונד, בדוקומנטרי לא מתוסרט, מצחיק וקליל, בו פיל חובב המזונות מבקר בכל פרק בעיר אחרת בעולם ובוחן, בעזרת המקומיים, את ההיצע הקולינרי של המקום. למרות המימיקות המוגזמות של רוזנטל (שכנראה נדרשות מאדם שמצטלם לועס רוב הזמן) הוא מצליח בהתלהבות ובהומור לתחזק עונה שלמה שסובבת כולה סביב אוכל. רוזנטל פוגש שפים מפורסמים, בעלי דוכנים מצליחים ברחוב, מבקר בשווקים, טועם דליקטסים מקומיים, מנסה פירות מוזרים ובעיקר מתערבב עם האוכלוסיה המקומית ומתחבר אליה דרך אוכל.

הטריילר של פיל

רוזנטל הוא תייר במקומות אליהם הוא מגיע, וככזה הוא נוהג בהרבה מקרים במבט לא מספיק ביקורתי. ובכל זאת, משהו בחביבות שובת הלב שלו ובאופן בו הוא מתקשר עם אנשים, חלקם זרים שאינם דוברים את שפתו, עובד. הסדרה מבקרת במקומות שונים בעולם, מליסבון ועד סייגון, וכיאה ליהודי הטוב שבו, רוזנטל הגיע גם לישראל לצלם פרק עם חברו השף מייקל סולומונוב, זהירות ספויילר, זה הפרק הכי פחות טוב בעונה. רוזנטל, שגייס לטובת התוכנית את אחיו כמפיק בפועל, הוא ילד טוב מנהטן ואחד מההיילייטים של הסדרה הוא שיחת הסקייפ הקבועה שהוא מנהל עם הוריו המבוגרים, יהודים ניו-יורקיים טיפוסיים, בה הוא מספר להם על הרפתקאותיו וחושף מהיכן ירש את חוש ההומור שלו.

זמינה בנטפליקס

למתקדמים- שמישהו יאכיל את פיל הוא בעצם מיתוג מחדש לסדרת הדוקו-אוכל הקודמת של רוזנטל, זוכת פרס ג'יימס בירד "I'll have what phill's having" שגם היא זמינה בנטפליקס.

רקוב

התוכנית רקוב בנטפליקס. נטפליקס,
שחיתות בתעשיית החלב/נטפליקס

התוספת החדשה ביותר לרשימה היא הסדרה הדוקומנטרית רקוב, שמתמקדת בשחיתות בעולם המזון. כל פרק עוסק בחומר גלם מסוג אחר ובשחיתות התאגידית או הרגולטורית שקשורה אליו. למרות שאופן ההגשה וההצגה של הדברים קצת מיושנים, ולמרות שקצב ההתקדמות של כל פרק הוא די איטי, התוצאה הסופית שווה צפייה. רקוב נוצרה על ידי חברת ההפקות זירו פוינט זירו שאחראית בין היתר גם לסדרה זוכת האמי אנתוני בורדיין: החלקים הלא ידועים.

טריילר של רקוב

רקוב מציגה מראה מול האוכל התעשייתי שאנו מייצרים וצורכים והתמונה הניבטת אלינו מהמראה הזו זוועתית למדי, החל מתאגיד המייבא דבש מזויף לארצות הברית, דרך הפופולריות הגואה של חלב לא מפוסטר ועד ראשי שום מיובאים שאסירים בסין מקלפים בשיניהם. כל הסיפורים הם חשיפות של שחיתויות כאלו או אחרות בתעשיית המזון עם נגיעה במספר חומרי גלם מרכזיים בחיי כולנו, דגים, עופות, חלב, בוטנים, דבש ועוד. אז נכון שכבר ראינו בעבר דוקומנטריים מושחזים על תעשיית המזון אבל תמיד נעים להיזכר שוב באיזה עולם דפוק אנחנו אוכלים ומה עובר על האוכל הזה לפני שהוא מגיע לצלחת שלנו.

זמינה בנטפליקס

אנתוני בורדיין: החלקים הלא ידועים

אנתוני בורדיין בתוכניתו Unknown Parts בביקור בפיטסבורג. צילום מסך, צילום מסך
אנתוני בורדיין בפיטסבורג/צילום מסך, צילום מסך

אולי סדרת דוקו האוכל הטובה ביותר של כל הזמנים, זוכת ארבעה פרסי האמי ופרס הפיבודי המכובד. בורדיין מביא אל המסך את דמותו, דמות השף האינטליגנט, מלא ברגישות ובחוש הומור משובח. בורדיין מגיע לתוכנית הזו ברשת CNN לאחר ההצלחה של התוכנית Anthony Bourdain: No Reservations ברשת Food Network, הוא כבר עמוס במוניטין וניסיון והכריזמה שלו נשפכת מהמסך. בתוכנית הפעם בורדיין מגיע למקומות הנידחים בעולם ממיאנמר ועד מדגסקר, מניגריה ועד לוב, פוגש את האנשים הכי לא ידועים בעולם שמכינים אוכל בסביבה הביתית שלהם. הוא מציג נקודת מבט מלאת חמלה אבל נטולת רחמים על עולמות רחוקים יותר ורחוקים פחות, והוא עושה זאת בהמון חן.

הטריילר של אנתוני בורדיין

הסדרה עלתה לאוויר ב-2013 ומאז צולמו עשר עונות שרק הלכו ונהיו מעניינות יותר ויותר כשבורדיין מרחיק עד אנטרקטיקה והאלפים הצרפתיים אבל גם עובר בנאשוויל ופורטו-ריקו. הסדרה אינה זמינה בנטפליקס ישראל וכדי לצפות בה צריך לחפש אותה בסטרימינג או לרכוש אותה באמזון.

למתקדמים- ביקור קצר ב-IMDB של בורדיין יוביל אתכם ללא מעט פרויקטים דוקומנטריים ועלילתיים שהוא לקח בהם חלק ולרובם יש קשר כזה או אחר לאוכל.

מוחו של שף

דיוויד צ'אנג ועזיז אנסרי בתוכנית מוחו של שף. צילום מסך, צילום מסך
דיוויד צ'אנג ועזיז אנסרי אוכלים יחד/צילום מסך, צילום מסך

בורדיין הוא אחד מהיוצרים הפעילים ביותר והפעם הוא יוצא למסע אוכל נוסף כמפיק וכקריין. העונה הראשונה מתוך שש מתמקדת בדיוויד צ'אנג, ילד הקסם של הקולינריה הניו-יורקית ומי שבגיל 33 כבר עמד בראש אימפריית מומופוקו, קבוצת המסעדות המצליחה במנהטן. צ'אנג נובר בילדותו, נובר בהיסטורייה של הראמן, המאכל שהפך אותו למטאור קולינרי, מבקר שפים שהוא מעריץ ובוחן את מערכת היחסים שלו עם חומרי גלם יקרים ללבו כמו חזיר, סויה וביצים. הוא גם אוכל בחברת פודיז ידועים ביניהם עזיז אנסרי למשל.

20 דקות על ראמן מתוך מוחו של שף

החל מהעונה השנייה כבר מרגישים בהיעדר קסמו של צ'אנג ואת המושכות תופסים שפים אחרים כמו שון ברוק, מחזיק הלפיד של הקולינריה האמריקאית הדרומית, השף השוודי מגנוס נילסן (שמככב גם בפרק נפלא בשולחן השף), שף גבריאל המילטון מי שעומדת מאחורי מסעדת Prune הידועה בניו יורק ועוד. כיאה לשמה, הסדרה היא הצצה למתחולל במוחם של שפים ולאופן בו הם מסתכלים על חייהם ומתייחסים לאוכל, הסדרה מציגה ברגישות את השפים המככבים בה כספרה, כל שף הוא עולם עגול, שלם ומרובד והאוכל שיוצא מידיהם הוא רק אחד האלמנטים המופלאים בעולם הזה.

זמינה בנטפליקס

ויש גם שתי סדרות עלילתיות שכדאי לאוהבי אוכל לצפות בהן

מומחה לכלום

מומחה לכלום. נטפליקס,
מהפרק בצפון איטליה/נטפליקס

עזיז אנסרי, שעלה השבוע לכותרות מהסיבות הכי לא טובות, הוא פודי ידוע ואת התכונה הזו הוא דואג טוב מאוד לבסס גם בסדרה הקומית שלו מומחה לכלום שם הוא מגלם את דב, שחקן ממוצא הודי שמנסה את מזלו באהבה ובקריירה ובמקרה מאוד אוהב לאכול. מכונת פסטה שמופיעה במערכה הראשונה אכן תכין פסטה במערכה השלישית ואחרי שדב אוכל בכל מיני מקומות שווים במנהטן הוא אפילו נוסע להתמחות בטרטורייה קטנה בצפון איטליה, יוצא עם החבר שלו למסע טעימות באמיליה רומנה וחוזר לניו יורק בשביל לחפש אחרי הטאקו הטוב ביותר. הוא אלוף המחקר בנוגע לאיפה כדאי לאכול וכמו כולנו, הוא מתעד את הכל ומעלה לאינסטגרם. מומחה לכלום? אוכל זה לא בדיוק כלום אבל בסדר.

זמינה בנטפליקס

מומחה לכלום והחיבה למסעדות

קנטרו: איש המכירות שאהב ממתקים

קנטרו: איש המכירות שאהב ממתקים. צילום מסך, צילום מסך
למכורים למתוק/צילום מסך, צילום מסך

קומדיה יפנית משעשעת ומוגזמת על קנטרו, מהנדס שמכור למתוק שהופך לאיש מכירות במטרה לצאת לפגישות בכל רחבי טוקיו כדי שיוכל לנצל את הזמן לטעום ממגוון הממתקים והקינוחים שהעיר הזאת מציעה. המשחק לא מזהיר, הדמויות מוגזמות, העלילה חוזרת על עצמה בכל פרק, אבל הצילומים הנפלאים של הממתקים והקינוחים שווים את כל זה. מדי פרק קנטרו בוחן את האזור אליו הוא אמור להגיע לפגישה ומחפש את חנות הממתקים שנמצאת ברדיוס שלו, הוא מתחמק, משקר, מתחבא וממהר, והכל תחת עינו הבוחנת של הבוס המרושע שלו והקולגות הלא מפרגנות. אם גם אתם מכורים למתוק בוודאי תזדהו עם הנחישות.

זמינה בנטפליקס

הטריילר של קנטארו

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully