וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל ביתנו דרשו מרדיו ת"א להשעות את גידי גוב בשל אמירות גזעניות; גוב: "חוזר בי מהדברים"

וואלה ברנז'ה

24.1.2018 / 14:49

בישראל ביתנו זעמו על אמירה של הזמר גידי גוב שהתייחס לשר ליברמן בתכניתו ואמר "קשה לשמוע מישהו עם מבטא רוסי, עולה חדש, קורא ליהונתן גפן עוכר ישראל". במכתב ששיגר יו"ר המפלגה למנכ"ל רדיו ת"א הוא דרש להשעותו בשל "האמירה המבחילה". גוב התנצל

גידי גוב. שיי נייבורג,
גידי גוב/שיי נייבורג

מפלגת "ישראל ביתנו" לא עוצרת בגל"צ וביהונתן גפן, ודורשת היום (רביעי) להשעות את הזמר גידי גוב מרדיו תל אביב. הסיבה, התבטאותו כלפי יו"ר המפלגה, שר הביטחון ליברמן, בתכניתו המשודרת בתחנה. גוב התייחס להנחיית ליברמן להחרים את גפן, ואמר "קשה לשמוע מישהו עם מבטא רוסי, עולה חדש, קורא ליהונתן גפן עוכר ישראל".

"לצערי הרב, במהלך העליות השונות של יהודי ברית המועצות, אשר סבלו מאנטישמיות בארצות מוצאם, היינו עדים לגילויי גזענות גם כאן בישראל מתושבים מקומיים שקראו כלפיהם קריאות גזעניות. היינו בטוחים שהתקופה הזאת הסתיימה אי שם בשנות ה-90 ולא תחזור עוד. דוברי הרוסית בישראל הם לא רק חלק מהחברה הישראלית, הם החברה הישראלית", כתב יו"ר המפלגה ח"כ רוברט אילטוב למנכ"ל רדיו 102 אבי משולם, בו דרש להשעות את הזמר עד להתנצלותו.

"האמירה המבחילה הזאת מסמלת יריקה בפרצופם של כ-1.4 מיליון אזרחים נאמנים במדינת ישראל. היא לא מתקבלת על הדעת ומחזירה אותנו עשרות שנים לאחור לתקופה שבה היינו עדים לקריאות גזעניות כלפי העלייה מברית המועצות. העלבת מגזר שלם בקלות דעת שכזאת היא מקוממת ואינה מתקבלת. על כן, אני קורא לך להשעות באופן מידי ולאלתר את גידי גוב מלשדר בתחנתך, לא לפני שיתנצל בשידור חי בפני כל דוברי הרוסית בישראל", הוסיף אילטוב.

"נסגור חשבון עם המחבל": שר הביטחון ביקר את לוחמי הימ"מ שנפצעו בפעילות בג'נין לאיתור חוליית המחבלים מחוות גלעד. צילום: אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין
"נסגור חשבון עם המחבל": שר הביטחון ביקר את לוחמי הימ"מ שנפצעו בפעילות בג'נין לאיתור חוליית המחבלים מחוות גלעד/אדריאן הרבשטיין, צילום: אדריאן הרבשטיין

"גוב: "חוזר בי מהדברים"

גוב הגיב לדברים בעמוד הפייסבוק שלו. "אתמול בתכנית הרדיו שלי התייחסתי לחרם שביקש אביגדור ליברמן להטיל על השמעת שיריו של יונתן גפן. כל נסיון פוליטי לנסות לפגוע ביוצר בשל דעותיו מקומם אותי, ובוודאי כשזה נוגע ביוצר שעבדתי איתו רבות (ואני מעריך/אוהב). יחד עם זאת, בלהט הדברים, התייחסתי לאביגדור ליברמן כ"עולה חדש עם מבטא רוסי". ומההתייחסות הזו - אני רוצה לחזור בי מהדברים ולהתנצל על פגיעתי בעליה הרוסית, לא זו היתה כוונתי", כתב.

גוב הוסיף כי "אני עומד מאחורי דברי על איסור השמעת שירים על ידי גורם פוליטי כמו אביגדור ליברמן, לזה אסור לתת לקרות, בלי שום קשר למוצאו או למבטאו של כל שר שלא יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully