וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מ'קשת': "שלמו לשחקנים שסדרה בכיכובם נמכרה לחו"ל"

8.2.2018 / 14:02

ארגון השחקנים שח"ם מוחה על כך ששחקנים ישראלים לא מקבלים תמורה נוספת על מכירת הסדרה בהשתתפותם לחו"ל. הסדרה, "2014", מופקת על ידי קשת בשיתוף רשת HBO, בבימויו של יוסף סידר. קשת: "דלתנו פתוחה לשיח ישיר, ולא באמצעות איומים ומניפולציות תקשורתיות"

בניין קשת. ראובן קסטרו
בניין קשת/ראובן קסטרו

ארגון השחקנים שח"ם טוען להפרת זכויות שחקנים בסדרה "2014", שמפיקה בימים אלה קשת בשיתוף רשת הכבלים האמריקאית HBO, בבימויו של יוסף סידר. אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם, שלח היום (חמישי) מכתב לאבי ניר, מנכ"ל קשת, ובו טען בין השאר: "לצד גאווה בקידום היצירה הישראלית בעולם, בהשתתפות שחקנים ישראלים, נכון להיום, השחקנים הישראליים המהווים חלק אינטגרלי ומהותי מהיצירה, לא מקבלים כל תמורה נוספת בגין מכירת הסדרה שבהשתתפותם לחו"ל, וזאת כאשר הביצועים שלהם נחשפים לעיתים לקהל פוטנציאלי של מיליונים רבים של צופים. כבר ייאמר, כי אנחנו סבורים כי העדר תשלום תמורה נוספת לשחקנים בגין מכירה של סדרות הכוללות את ביצועיהם לגופי שידור במדינות זרות, הינו לא הוגן, ומהווה ניצול כואב של השחקנים הישראליים".

"על פי בדיקת עומק מקיפה שערכנו", נכתב עוד על ידי שח"ם, "הרי שישראל ניצבת בודדת בעניין זה, לעומת מצב הדברים בשאר מדינות העולם, לרבות מדינות אירופה וארצות הברית, אשר במדינות אלו ישנו מנגנון מוסדר של הענקת תמורה נוספת לשחקנים מקומיים בגין מכירת סדרות מקומיות לגופי שידור במדינות זרות (...). שח"ם - ארגון השחקנים בישראל, לא יכול לעמוד מנגד בשעה שביצועי שחקנים ישראלים משודרים בכל העולם, והשחקנים אינם נהנים מכל תגמול כספי בגין כך. בעיני שח"ם לא ניתן בצד אחד של הדברים לנופף בגאווה בקידום היצירה הישראלית בעולם, ובצד שני לנצל של השחקנים הישראליים, המהווים חלק מהותי מאותה יצירה ישראלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו"ר שח"ם, אסתי זקהיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע זה, על פי המכתב, בישיבת ועד מנהל של ארגון שח"ם שהתקיימה אתמול החליט הוועד כי ללא הסדרת הנושא, שח"ם יורה לשחקנים החברים בארגון שלא לחתום על חוזי ההשתתפות בהפקה, "עד להסדרת נושא התמורה המגיעה לשחקנים בגין מכירת ביצועיהם בסדרה לחו"ל". המכתב הסתיים במילים: "אנו מקווים כי למען הצלחת קידום היצירה הישראלית בחו"ל, קשת תיאות במהרה להסדיר עם שח"ם את נושא התגמול הכספי לשחקנים בגין שידור הסדרה ב-HBO, תוך קיום מו"מ מהיר והוגן עם שח"ם בנושא חשוב זה".

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם, הוסיפה: "ישנה תופעה הולכת ומתמשכת של מכירת סדרות לחו"ל ללא כל תמורה לשחקנים ולשחקניות. התעשייה הישראלית פורחת אולם רק החברות הגדולות קוטפות את הפירות. לא ייתכן ששחקן או שחקנית ישקיעו ימים וחודשים, בהפקת הסדרה. יתנו את כישרונם כישוריהם קולם ופניהם. יהיו שותפים גדולים להצלחתה אבל לא יהנו מהצלחתה".

מקשת נמסר בתגובה: "רק אתמול נחתם בין קשת ובין ארגון עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה, הסכם ששומר על זכויות העובדים. קשת היא גוף התקשורת הראשון והיחיד שעשה זאת בישראל. קשת היא גם זו שהצליחה בשנים האחרונות לפתח הזדמנויות בינלאומית עבור השוק המקומי, יוצרים, שחקנים ועובדי תעשיית הטלויזיה. בשח"ם יודעים זאת, כפי שהם יודעים שדלתנו פתוחה לשיח ישיר ולא באמצעות איומים ומניפולציות תקשורתיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully