וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לשנים קודמות: הוט לא תשדר את טקס האוסקר

4.3.2018 / 15:03

מאז היווסדה, חברת הכבלים שידרה את הטקס היוקרתי של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, שייערך הלילה בלוס אנג'לס זו השנה ה-90. מדובר במשדר שזוכה לאחוזי צפייה נאים - בעיקר ב-VOD

פסלון אוסקר מוצב בלוס אנג'לס לפני טקס האוסקר 2018. AP
לא בהוט. טקס האוסקר/AP

הוט לא תשדר הלילה (ראשון) את טקס האוסקר. זאת לאחר שכמעט מאז היווסדה, שידרה חברת הכבלים את הטקס היוקרתי שייערך זו השנה ה-90. לא ברור מדוע הוט החליטה שלא לשדר השנה את הטקס, הנחשב לאחד המשדרים הנצפים ברחבי העולם ואחד הנצפים ב-VOD, זאת למרות הידרדרות ברייטינג בארה"ב בשנים האחרונות. הטקס ישודר בשידור ישיר הלילה ביס (גילוי נאות: וואלה ויס שייכות לקבוצת בזק). יש לציין כי גם בשנת 2012 הוט לא שידרה את הטקס.

הטקס ייערך השנה כשברקע המחאה החברתית של תנועת #meetoo שגרמה להדרתם של מספר בכירים בתעשייה: בראשם המפיק הארווי ויינשטיין, ששלט בעבר בטקס וזכה במספר לא מבוטל של פרסי אוסקר, אך מאז אוקטובר הואשם בשורה של מעשי אונס ומעשים מגונים בשחקניות; גם הזוכה אשתקד בפרס השחקן הטוב ביותר, קייסי אפלק, הודיע לאחרונה כי לא ישתתף בטקס השנה - לאחר תלונות על הטרדות מיניות שהוגשו נגדו - כאשר במקומו יגישו את הפרס שתי שחקניות שזכו בו בעבר, ג'ודי פוסטר וג'ניפר לורנס.

הסרט המוביל במספר המועמדויות (13) הוא "צורת המים", פנטזיה רומנטית דוברת אנגלית של הבמאי המקסיקאי גיירמו דל טורו. אחריו ברשימה, "דנקרק" של כריסטופר נולאן שקיבל 9 מועמדויות, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" שגרף 7 מועמדויות, "שעה אפלה" עם 6 מועמדויות, ו"בלייד ראנר" 2049" ו"חוטים נסתרים" עם 5.

מי שינחה את הטקס, זו הפעם השנייה ברציפות, הוא מנחה תוכנית הלייט נייט של ABC ג'ימי קימל. זוהי הפעם הראשונה מאז 1990 שמנחה הטקס נקרא לחזור לקדנציה נוספת. יש לציין כי רשת ABC רכשה את הזכויות לשידור הטקס עד 2028. קימל זכור כאחד מ"כוכבי" אחת התקלות המביכות בהיסטוריה של הטקס: אחרי שקיבלו את המעטפה הלא נכונה מנציגי החברה המפקחת על הטקס, הכריזו בשנה שעברה פיי דאנאוויי וורן בייטי על "לה לה לנד" כזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, אך דקות ספורות לאחר מכן התברר כי הזוכה היה בכלל מועמד אחר - הסרט "אור ירח".

מהוט נמסר בתגובה: "טקס האוסקר לא ישודר השנה עקב נתוני צפייה נמוכים מאוד בשנים האחרונות, אולם לקוחות HOT יוכלו ליהנות מספיישל אוסקר בערוצי הסרטים וב-HOT VOD MOVIES. השטיח האדום ומשדר האפטר פארטי ישודרו בלייב בערוץ E!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully