וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאגיד וקשת מציגים: הסכסוך הבא לאירוויזיון

4.3.2018 / 16:02

פרסום ראשון: תאגיד השידור פנה לקשת בדרישה שתסיר מידית את הפרסומים המזמינים לאודישנים של "הכוכב הבא לאירוויזיון" 2019, לפיהם התוכנית תבחר גם בשנה הבאה את הנציג לתחרות בעוד שאין כל סיכום בין הגופים. מסתמן: ב"כאן" יחזירו את הקדם

נטע ברזילי הכוכב הבא. אבי כהן
נטע ברזילי, זוכת "הכוכב הבא לאירווזיון"/אבי כהן

תאגיד השידור הציבורי פנה לקשת 12 בדרישה להסיר את הפרסומים שלה המזמינים לאודישנים של "הכוכב הבא לאירוויזיון" 2019 - כך נודע לוואלה ברנז'ה. על פי התאגיד, "בפרסומים אלו יצרו בקשת מצג שווא לפיו התוכנית תבחר גם בשנה הבאה את הנציג לאירוויזיון, זאת בשעה שאין כל סיכום בין הגופים על המשך שיתוף הפעולה", זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה תרבות. למעשה, בתאגיד בוחנים בכלל אפשרות כי הפקת בחירת המועמד לאירוויזיון 2019 תחזור לשירות הציבורי, בדומה לשידורי ה"קדם אירוויזיון" בימי רשות השידור.

כבר בחודש שעבר, במשדר הגמר של "הכוכב הבא לאירוויזיון", הוכרז על קיומו של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019". לאחר הגמר, מאור תורג'מן מלהק התוכנית מטעם טדי הפקות הכריז בעמוד הפייסבוק שלו כי "הליהוק לעונה החדשה של 'הכוכב הבא לאירוויזיון' יוצא לדרך (...) מוזמנים להעביר המלצות בפרטי". גם באתר מאקו הופיעה הזמנה לאודישנים, שעדיין מופיעה שם נכון להיום (ראשון) בצהריים, ובה נכתב: "אם אתם יודעים ואוהבים לשיר אנא השאירו את הפרטים שלכם במערכת, נזמין אתכם לאודישן ואולי את או אתה תזכו להיות הכוכב הבא של המדינה ותייצגו את ישראל באירוויזיון 2019".

בתאגיד כעסו על מה שכינו גורמים בארגון "מצג השווא של קשת", ולאחר שנחשף הסיפור בוואלה תרבות ביום שישי, לוואלה ברנז'ה נודע כי הבוקר (ראשון) נעשתה פניה מהנהלת חטיבת הטלוויזיה התאגיד להפקה בקשת, בטלפון וגם במייל, ובהם דרשה את הסרת הפרסומים עם ההזמנה לאודישנים.

צילום מסך של פרסום באתר מאקו ובו הזמנה לאודישן לתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", ממנו עולה כי התוכנית כביכול תבחר את נציג ישראל לתחרות גם בשנה הבאה, אף שהדבר לא סוכם. צילום מסך
פרסום באתר מאקו ובו הזמנה לאודישן לתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", ממנו עולה כי התוכנית כביכול תבחר את נציג ישראל לתחרות גם בשנה הבאה, אף שהדבר לא סוכם/צילום מסך

לא הפעם הראשונה שבה קשת וטדי מתנהלים באופן בעייתי

זו אינה הפעם הראשונה שבה קשת וטדי מתנהלים באופן שנתפס בתעשייה כבעייתי. גם בשנת 2016 הופיעה הזמנה באתר מאקו לאודישנים של "הכוכב הבא" עם השורה "אולי תזכו להיות הכוכב הבא של המדינה ותייצגו את ישראל באירוויזיון 2017", עוד בטרם פורסם הקול הקורא בתאגיד השידור הציבורי לקבלת הצעות להפקת תכנית טלוויזיה אשר במסגרתה ייבחר נציג ישראל לאירוויזיון 2017.

ההתנהלות המשונה הזאת מצד קשת וטדי הפקות מתווספת לבחירה השנויה במחלוקת בדורון מדלי כיוצר השיר לאירוויזיון בפעם השלישית בתוך ארבע שנים, על רקע קשריו העזים - מקצועית וגם חברית - עם אנשי טדי הפקות, טמירה ירדני ויואב צפיר, שהיו חברי הוועדה לבחירת השיר בתאגיד. בכפי שפורסם בוואלה תרבות, יוצרים רבים זעמו על הבחירה השלישית במדלי וטענו כי "המשחק מכור", לא הוגן ולא סביר. מיקיאגי, ששירו לא נבחר לאירוויזיון, אמר: "אני מבין את הרמת הגבה של התעשייה. העולם מבוסס הרבה יותר על עסקים וקשרים מאשר על כישרון. כנראה עסקית היה שם איזה משהו. יכול להיות שיש שם קומבינות". הפיזמונאי ארז ברזוליק, שנדחה גם הוא ע"י הוועדה, אמר: "כולם פה משתינים מהמקפצה, מזלזלים פה ביוצרים. הכל קשרים. אם תאגיד השידור הציבורי בפנים, צריכה להיות שקיפות". בנוסף לכך, עלו טענות בתעשיה על העדר השקיפות בנהלי הוועדה לבחירת השיר לאירוויזיון, ועל הדרך שבה התקיימה בחירת השיר. באופן תמוה לא פורסם בשום מקום הנוהל הנפרד מהתקנון שמפרט את הליך בחירת השיר על ידי הוועדה, דבר המתבקש מגוף ציבורי כמו התאגיד. קשת וטדי הפקות סרבו להגיב לפרסום הכתבה שלשום.

מכאן מסרו היום בתגובה: "אין שום סיכום לגביי בחירת המתמודד לאירוויזיון 2019. פנינו לקשת בבקשה להסיר את הפרסומים ואנו עוסקים אך ורק בהצלחת נטע ברזילי, במאי הקרוב, בליסבון".

גם הפעם קשת סרבה להגיב.

(עדכון, 19:00) לאחר הפרסום בוואלה! ברנז'ה, קשת הסירה את המלה אירוויזיון מההזמנה לאודישן של "הכוכב הבא" באתר מאקו. כעת כתוב רק "(...) ואולי את או אתה תזכו להיות הכוכב הבא של המדינה" והושמט המשך המשפט שהופיע קודם: "ותייצגו את ישראל באירוויזיון 2019".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully