וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם ניקיתם את הבית לפסח? אם אתם חילונים, לא בטוח

2.4.2018 / 8:00

סקר שנערך על ידי b144 של בזק לקראת החג עבור וואלה! עסקים מגלה כי 41% בלבד מהציבור החילוני השקיע בניקיון הבית, לעומת 98% מהציבור הדתי. ומי הזמין מנקה?

סלי מזון לפסח/צילום: אבי כהן עריכת וידאו: נעה לוי

(בווידאו: איפה אפשר למצוא את סל הקניות הזול לפסח?)

חג הפסח בעיצומו, ליל הסדר מאחורינו - ובאופק חגיגות המימונה שצפויות להיערך בסוף השבוע. אחד המנהגים המוכרים ביותר בחג הוא ניקיון הבית לפני האירוח ובכלל. סקר מיוחד שנערך עבור וואלה! עסקים לכבוד פסח 2018 בחן את הרגלי הניקיונות וסעודת החג של הישראלים.

הסקר נערך על ידי שירות b144 של חברת בזק, המספק פתרונות פרסום דיגיטלי לעסקים, בקרב 500 נשאלים בין הגילאים 18-65 מהמגזר החילוני, המסורתי והדתי. על פי הנתונים, כ-64% מכלל הציבור הישראלי דאג לצחצח את ביתו לכבוד החג, מהם 74% צעירים בגילאי 18-34; 63% בוגרים בגילאי 35-54 ו-44% מבוגרים בגילאי 55-65.

לא פחות מ-98% מהנשאלים בקרב הציבור הדתי השיבו כי ניקו את ביתם לקראת החג, 83% מהציבור המסורתי הודו כי דאגו לקרצף גם הם ואילו רק 41% מהציבור החילוני הקפיד לעשות זאת. למרות שבימינו יש מבחר אלטרנטיביות, 96% מהנשאלים העדיפו לעשות את העבודה בעצמם, בזמן שמעט מאוד השתמשו בשירותים חיצוניים - 12% הזמינו מנקה ורק 2% השקיעו בחברת ניקיון (הנתון עובר את ה-100% משום שחלק ממי שמנקה בעצמו נעזר גם במנקה חיצוני).

ארוחת ליל הסדר. ShutterStock
שולחן ליל הסדר/ShutterStock

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר אנשים שמציינים שהם מעדיפים "להקל" על עצמם בערב החג ולהזמין קייטרינג או ללכת לארוחה בבית מלון. אבל הנתונים של הסקר מציגים תמונה שונה, שמראה כי המסורת כאן כנראה בשביל להישאר.

93% מהנשאלים סיפרו כי בישלו את ארוחת החג; 4% העדיפו להזמין קייטרינג ו-3% בחרו לחגוג את ערב פסח בבית המלון. ומה לגבי חול המועד והשעות הרבות שהישראלים מבלים מחוץ לבית? 60% מהנשאלים ציינו שיאכלו אך ורק במסעדות כשרות לפסח, בעוד ש-40% ציינו שהם לא אוכלים במסעדות כשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully