וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, עוקץ: התחזו למועדון לקוחות - וניסו לחייב במרמה אלפי שקלים

9.4.2018 / 11:00

טלפנית שהזדהתה בטלפון כנציגת שירות לקוחות של חברה בשם שיווק ישיר, הודיעה לגרגור אוגנזוב מבת ים כי הוא חבר במועדון הטבות וכי הוא יכול להתנתק - אבל רק תמורת תשלום קנס שמן. זאת למרות שאוגנזוב מעולם לא העביר את פרטי האשראי שלו לחברה

צלמים זמניים מורשים

(האזינו: השיחה של נציגת השירות וגרגור אוגנזוב)

עוקץ מועדון הלקוחות: חברה המציגה עצמה כמועדון הטבות שיווק ישיר, או שיווק ישיר פלטינום, מוציאה, לכאורה, אלפי שקלים במרמה מאזרחים תמימים. תלונה שהגיע לוואלה! עסקים חושפת את הפרקטיקה שחזרה על עצמה בסיפורים דומים ברחבי הרשת.

החברה מיידעת את הצרכן על חברותו, לכאורה, במועדון הטבות, וממליצה לו להתנתק מהמועדון כי לא היה פעיל תקופה ארוכה. טלפנית שמזדהה כנציגה ממחלקת ניתוקים מקריאה לו את כתובתו ואת 4 הספרות הראשונות של כרטיס האשראי, וכך בעצם טוענת בפניו שיש בידיה את פרטיו האישיים. לצורך הניתוק הנציגה מבקשת מהצרכן לשלם את יתרת חובו, אלפי שקלים, או להמשיך את המנוי תמורת מאות שקלים מדי חודש. חשוב לציין כי כרטיסי אשראי רבים נושאים את אותן 4 ספרות ראשונות, לכן מרבית הסיכויים שהמספר שיוקרא על ידי הטלפנית יהיה נכון.

כך קרה לגרגור אוגנזוב מבת ים. נציגת שירות שפנתה אליו ערב חג הפסח, הזדהתה בשם רויטל ממועדון ההטבות שיווק ישיר פלטינום. היא הודיעה לאוגנזוב שהוא חבר במועדון ההטבות ואם ברצונו להתנתק, עליו לשלם 4,800 שקל. אם יבחר לא להתנתק, הוא ממשיך אוטומטית את המנוי לשנה נוספת, בתמורה ל-299 שקל בחודש, מאחר שעד כה המנוי היה בחינם. אוגנזוב לא הכיר את הפרטים וטען שמעולם לא הצטרף למועדון. רויטל המשיכה וטענה שהוא אינו זוכר, אבל הוא גם רכש פריטים דרך החברה.

מוקד שירות לקוחות. ShutterStock
מוקד שירות לקוחות/ShutterStock

"זו לא הפעם הראשונה שזה קורה"

אוגנזוב טען שמעולם לא קנה דבר דרך החברה ואין לו כוונה לשלם. אחרי שיחה שארכה כמעט חצי שעה, העלתה הנציגה אדם שהזדהה כמנהל המחלקה, שניסה לברר האם אוגנזוב פנסיונר

"במידה ואתה מתנתק, נותרו לך פה גרגור, רק רגע, מעודכן לי פה 3 תשלומים אחרונים", אמרה נציגת שירות הלקוחות לאוגנזוב בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! עסקים. "3 תשלומים אחרונים של 1,600 שקל כל תשלום, סך הכול 4,800 שקל לסגירת המנוי". עוד הוסיפה הנציגה שאחרי תשלום החוב, החברה לא תיצור איתו קשר בעתיד.

אוגנזוב טען שמעולם לא קנה דבר דרך החברה ואין לו כוונה לשלם. אחרי שיחה שארכה כמעט חצי שעה, העלתה הנציגה אדם שהזדהה כמנהל המחלקה, יורם. הוא ניסה לברר האם אוגנזוב פנסיונר, האם עבר את גיל 50, ובהמשך לאיזו קופת חולים הוא משתייך. לטענתם, יש לחברה הסכמים עם קופות החולים ברחבי הארץ וזה יכול להוביל אותו לזיכוי חלקי של החוב. אוגנזוב הבין בנקודה זו שמדובר בעוקץ וסירב למסור פרטים נוספים.

"זו לא הפעם הראשונה שזה קורה", אמר אוגנזוב. "אומרים שלום, אומרים את השם, מסבירים שעשיתי מנוי ומציעים לסגור אותו". לדבריו, מעולם לא עשה מנוי, יתרה מזו, הוא אינו נוהג לבצע רכישות דרך הטלפון ומעולם לא נתן את פרטי האשראי שלו. "זאת חוצפה, בן אדם לא עשה כלום, מתקשרים וצועקים עליו. הייתי בהלם ולא ידעתי מה להגיד". עוד הוא מספר שהתקשרו גם לאמו הקשישה, אולם היא אינה דוברת עברית וניתקה את השיחה.

בסיום הפרשה, נציגת החברה הודיעה לאוגנזוב שעשתה כל שהיא יכולה לסייע לו, אולם הוא לא משתף פעולה. "אני מצטערת גרגור, עשית ממש צחוק, נתתי לך דרך הנקודות זיכוי, איפסתי לך את כל הנקודות זיכוי, אתה רוצה להישאר פה במערכת לעוד 3 שנים?", הטיחה בו, "זה לא התפקיד שלי, אני לא מטפלת בזה, אמרתי לך, אני מחלקת ניתוקים. אני סך הכל דואגת שהלקוחות יתנתקו וימחקו את כל הפרטים. במידה ואתה רוצה להמשיך פה, תגיד לי".

משענה לה שוב שמעולם לא היה חבר מועדון, השיבה לו שמחלקת חידושים תיצור עמו קשר בקרוב. נכון לכתיבת שורות אלה, איש לא יצר קשר עם אוגנזוב, וכרטיס האשראי שלו לא חוייב.

את תגובת חברת "שיווק ישיר" לא ניתן היה להשיג.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully