וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: זוגלובק נכנסת לעולם הטבעונות

10.4.2018 / 18:00

המבורגר מקינואה, שניצל ברוקולי ותרד ונקניקיות על בסיס צמחי: התוכנית האסטרטגית של זוגלובק ל-2018 כוללת הסתערות על הטרנד הטבעוני והשתלבות בשוק המוצרים ללא גלוטן

סלי מזון לפסח/צילום: אבי כהן עריכת וידאו: נעה לוי

(בווידאו: השוואת סל מוצרים לפסח של המועצה לצרכנות)

ליין טבעוני חדש בשוק הבשר והנקניקים: אחרי שנים ארוכות בהן קבוצת זוגלובק מיצבה את עצמה בתעשיית הפסטרמות והנקניקים, התוכנית האסטרטגית לשנת 2018 של הקבוצה כוללת ליין חדש של מוצרים טבעוניים ומוצרים ללא גלוטן, תחת השם זוגלו'ס. מדובר בפיתוח ישראלי המיוצר בהולנד ובשלב הראשון יופץ רק בישראל. בהמשך הדרך, כך אומרים בחברה, יימכר בקנדה ובשווקים בינלאומיים נוספים.

בין המוצרים החדשים של זוגלובק; המבורגר ללא גלוטן העשוי מ-3 סוגים של פיטריות טריות, בשילוב קינואה ועדשים, שניצל ללא גלוטן מברוקולי, תרד וזרעי פישתן, נקניקיות על בסיס צמחי, עשירות בחלבון ושניצל דקיק על בסיס חלבון שצפוי להצטרף לליין המוצרים בעוד כחודשיים. הבשורה הגדולה מכולן, לפחות לחובבי הז'אנר, היא שניצל התירס האהוב, בגרסה טבעונית ללא גלוטן על בסיס טופו. לכל המוצרים מוצמדת תווית המאשרת שאכן מדובר במזון טבעוני וללא גלוטן.

הכניסה לשוק הטבעוני מלווה במהלך שיווקי רחב יותר, במסגרתו תפריש החברה 20% מהרווחים של הסדרה הטבעונית לסופר מיט (Supermeat), סטארטאפ ישראלי המפתח בשר מלאכותי למאכל. הבשר מיוצר בתנאי מעבדה, אינו כרוך בהרג בעלי חיים ומיועד בעתיד לייצור המוני. נזכיר כי ברקע המהלך המתוקשר של זוגלובק, פורסם לפני כ-5 שנים תחקיר נגד הקבוצה שחשף התעללות שיטתית בעופות המיועדים לשחיטה, במשחטת החברה ביישוב שלומי. הסיפור נחשף בתוכנית התחקירים כלבוטק בערוץ 10 ובתגובה החברה הצהירה שהפיקה לקחים ושינתה את דרכי פעילותה ולפני כ-3 שנים אף מכרה את המשחטה.

זוגלובק משיקה ליין טבעוני. יח"צ,
ליין טבעוני, לראשונה בזוגלובק/יח"צ

מהלך שדרש חודשים ארוכים של פיתוח

"המוצרים הטבעוניים מן הצומח תופסים מקום מרכזי על הצלחת של כולם. המוצרים בסדרת זוגלו'ס החדשה מתאימים לצרכנים, שמתבססים על תזונה טבעונית, צמחונית וגם למפחיתי הבשר"

ב-30 השנים האחרונות המותג זוגלו'ס מוכר בעיקר בשוק הקנדי. מדובר בזרוע הבינלאומית של זוגלובק המשווקת כ-30 מוצרים מהטבע בצפון אמריקה. החל מיום ראשון המותג יופיע גם על המדפים בישראל: "מדובר בטרנד שמאד מקובל בעולם", ציינה יעל זוגלובק, מנהלת הזרוע בצפון אמריקה ומבעלי קבוצות זוגלובק.

"המוצרים הטבעוניים מן הצומח תופסים מקום מרכזי על הצלחת של כולם. המוצרים בסדרת זוגלו'ס החדשה מתאימים לצרכנים, שמתבססים על תזונה טבעונית, צמחונית וגם למפחיתי הבשר, שמחפשים פתרונות מזינים וטעימים לארוחה העיקרית". זוגלובק הוסיפה כי "האתגר הגדול היה להביא מוצרים שהם גם איכותיים וטעמים ולא פחות חשוב - במחירים נוחים. זה דרש חודשים ארוכים של פיתוח, אבל אני באמת חושבת שעמדנו באתגר".

מנכ"ל הקבוצה ויושב הראש שלה, אלי זוגלובק, הוסיף ש"המהלך הוא פיתוח עסקי טבעי מבחינתנו. כמי שקוראים את המגמות והטרנדים העולמיים והמקומיים, הבנו בזוגלובק שהצרכן מחפש אלטרנטיבות חדשות בתחום המוצרים הצמחוניים והטבעוניים ועם התוספת החדשה אנחנו יכולים לספק לו תפריט מרשים".

לדבריו, למרות שפיתוח המוצרים הוא ישראלי, קו הייצור קבוע בהולנד בשל עלויות הייצור הגבוהות בישראל והרגולציה המורכבת: "אנחנו משתמשים בפטריות טריות והן זולות יותר בהולנד, בנוסף המפעל שם מתמחה בפס יצור צימחוני וטבעוני ויש לו את היכולת להכשיר קו ייצור ללא גלוטן ואלגרנים אחרים". עוד הוא מציין שהמפעל עומד בדרישות מחמירות מקומיות והמוצרים עוברים בדיקה מדגמית לאיתור גלוטן. למרות זאת, הוא מדגיש, הפוקוס של החברה הוא השוק בישראל. "התחזיות שלנו הן למכירות בשנה הקרובה בהיקף 10 מיליון שקל".

קבוצת זוגלובק הוקמה לפני כ-80 שנה בנהריה, על ידי משפחת זוגלובק, זוג עולים מגרמניה. המפעל החל דרכו כעסק קטן לייצור נקניקים עוד בעירייה שלזיה, משם עבר בשלהי שנות ה-30 לישראל. כיום החברה מונה כ-760 עובדים, ב-2 מפעלים בארץ. לפני כשנה החברה הכריזה על סגירת המפעל לייצור מאפים בברור חיל, ומאז מוצרי המאפה של החברה מיוצרים על ידי החברות גדרון ואריאל, ומוצרי הפיצה מיובאים מהונגריה. בשנה הבאה הקבוצה צפוייה למזג את שני המפעלים הקיימים למתחם מרכזי ביישוב שלומי.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully