וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית: גרבונים של דלתא "ללא רכבות" - נקרעו

22.4.2018 / 11:00

לפי התביעה בסך של 10 מיליון שקלים, נקרעים הגרבונים של חברת ההלבשה התחתונה כבר בגריבה הראשונה - למרות שהחברה הבטיחה כי פיתוח חדשני הופך את הגרבונים לעמידים במיוחד. דלתא: "התביעה טרם הגיעה לחברה"

גרבוני דלתא נקרעות 
בקשה לתובענה ייצוגית. (צילום: באדיבות המרואיינים),
הגרבונים הקרועים של חברת דלתא/(צילום: באדיבות המרואיינים)

גרבונים ללא "רכבות" - יש דבר כזה? בקשה לתביעה ייצוגית בסך של כ-10 מיליון שקלים הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת ההלבשה התחתונה דלתא. במסגרת הבקשה, שהוגשה לפני כשבועיים, נטען שגרבוני MAGIC של החברה מבטיחים בעזרת פיתוח חדשני סוף לתופעת ה"רכבות" בגרבונים. בפועל, נטען, הם נקרעים כבר בשלב הגריבה או מעט אחריו.

עורכת הדין מיטל אמסטר ממשרד אמסטר רן-יה, שהגישה את הבקשה, דורשת פיצוי של 35 שקל לאדם, נגזרת מהפער בין מחיר גרבונים רגילים לגרבונים של חברת דלתא, אבל לא רק. "סכום התביעה כולל גם השחתת זמן לריק, אי נוחות ועוגמת נפש שנגרמו לקונים", הסבירה אמסטר. עוד נכתב במסגרת הבקשה לאישור התביעה הייצוגית, כי דלתא "פועלת באופן פסול ושיטתי, הנוגד את הוראות החוק והתקנות ובתוך שמטעה את הצרכן, והכל מתוך מטרה להעשיר קופתה ולהגדיל מכירותיה באופן פסול המנוגד לדין".

תביעה ייצוגית נגכד גרביונים של דלתא. (צילום מסך מתוך אתר דלתא), צילום מסך
עטיפת המוצר. דלתא/צילום מסך, (צילום מסך מתוך אתר דלתא)

חברת דלתא: "התביעה טרם הגיעה לחברה"

"נשים קונות בדרך כלל גרבונים במחיר נמוך, בגלל אורך החיים הקצר של המוצר ולא משקיעות סכומים גבוהים. גרבונים יכולים לעלות גם 10 שקלים ואף פחות. במקרה של חברת דלתא, מדובר במוצר שעולה משמעותית הרבה יותר"

התביעה החלה להתגבש כשהגיעה אל אמסטר תלונה צרכנית בנושא - אישה שרכשה שני זוגות גרבונים נאלצה לזרוק אותן מיד אחרי השימוש. לדברי אמסטר, הזוג הראשון נקרע במקום, השני מיד אחרי שגרבה אותו. אמסטר אספה עוד 10 תלונות דומות של נשים שרכשו את גרבוני MAGIC של חברת דלתא, כולן תארו את אותה ההתרחשות: "הגרבונים נקרעו בשלב מאוד מוקדם, למרות שעל אריזת המוצר מבטיחים פיתוח חדשני למניעת רכבות", אמרה. "מהכתוב על גבי האריזה משתמע בצורה חד משמעית שהגרבונים עמידים, למרות זאת הם לא מחזיקים מעמד".

לדבריה, דלתא מוכרת את הגרבונים במחיר הגבוה משאר המוצרים הדומים בשוק, רק בגלל הפיתוח החדשני. "נשים קונות בדרך כלל גרבונים במחיר נמוך, בגלל אורך החיים הקצר של המוצר ולא משקיעות סכומים גבוהים. גרבונים יכולים לעלות גם 10 שקלים ואף פחות. במקרה של חברת דלתא, מדובר במוצר שעולה משמעותית הרבה יותר".

בבקשה לתביעה נכתב ש"אין חולק כי 'העדר רכבות בגרבון' הינה תכונה מהותית במוצר, שאם לא כך לא היינו מוצאים ולו צרכן אחד אשר רוכש את גרבוני MAGIC, אשר יקרים מיתר הגרבונים הרגילים". עוד כתבה שדי בשם המוצר כדי לרמוז על הטעיה: "חיזוק להיות התכונה כאמור כה מהותית ניתן למצוא בשם עצמו אשר הוענק לסדרת גרבוני MAGIC - היינו, גרבוני קסם וזאת על שום אותה תכונה אשר כביכול קיימת במוצר".

מחברת דלתא נמסר בתגובה: "התביעה טרם הגיעה לחברה. עם קבלת התביעה נלמד אותה ונשיב לה בהתאם להוראות הדין".

בקשה לתובעה ייצוגית גרבוני דלתא נקרעות. (צילום: עמי ארליך), באדיבות המצולמים
עו"ד מיטל אמסטר/באדיבות המצולמים, (צילום: עמי ארליך)
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully