וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעור שהגישה חברת פלאפון נגד הרשות להגנת הצרכן

24.4.2018 / 16:30

חברת הסלולר ערערה על קנס בסך 216 אלף שקל שהוטל עליה, לאחר שפנתה לצרכנים בהודעות ושיחות באופן חוזר ונשנה תוך הפרת החוק. בית המשפט דחה את הערעור וקיבל את הסכם הפשרה, לפיו יופחת הקנס בכפוף להקמת מערך לשמירה על קיום החוק בחברה

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

בית משפט השלום בתל אביב דחה אתמול (שני) את ערעורה של חברת פלאפון נגד הרשות להגנת הצרכן על קנס בסך 216 אלף שקל שהוטל עליה בגין הפרות חוזרות של החוק להגנת הצרכן.. עוד פסק בית המשפט כי על החברה למנות קצין שיפקח על קיום הוראת החוק, בתמורה להפחתה בקנס.

ראשיתו של הסיפור בחקירה שביצע אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן נגד חברת פלאפון. במסגרת החקירה התגלה כי במהלך השנים 2015-2016 פנתה החברה אל צרכנים שונים בהודעות טקסט, ובאמצעות נציגים טלפוניים והציעה להם לרכוש ממגוון שירותי התקשורת של החברה. השיחות התקיימו ברוב שעות היממה והחברה לא חדלה גם כאשר הצרכנים ביקשו להסירם מרשימות התפוצה.

החוק להגנת הצרכן אוסר במפורש על פעילות כזו. "ביצוע פניות חוזרות ונשנות לצרכנים כדי לקשור עסקה, אף שהצרכן הביע, במפורש או במשתמע, את רצונו כי העוסק יימנע מכך, יראו אותה כהפעלת השפעה בלתי הוגנת שהינה אסורה", נכתב בחוק. בתום החקירה הוטל על החברה קנס וזו ערערה עליו.

אילוסטרציה. ShutterStock
שלחו הודעות חוזרות ונשנות/ShutterStock
"אני שמחה לראות כי בתי המשפט מקבלים את עמדות הרשות המבטאות מדיניות אכיפה נכונה, סבירה ויעילה ומסייעים בהעלאת הרף של ההגנה על הצרכן"

ברשות להגנת הצרכן אומרים שהפשרה שהושגה נועדה לחסוך זמן שיפוטי יקר, והיא תתקיים בתמורה למספר תנאים. ראשית, הערעור שחברת פלאפון הגישה ידחה. בשלב שני החברה תמנה עובד קבוע האמון על אכיפת הוראות החוק להגנת הצרכן, קביעת נוהל טיפול במקרה של הפרה כלשהי של החוק וביצוע הדרכות אחת לחצי שנה לנציגים ולמשווקים החיצוניים. כמו כן החברה תקים מנגנון אכיפה פנימי וכן מערך למניעת הישנות הפרות בעתיד. פלאפון התחייבה להמציא לרשות להגנת הצרכן הוכחות לביצוע והטמעת מערך הבקרה. בתמורה, הרשות תפחית 30% מגובה הקנס.

"אני שמחה לראות כי בתי המשפט מקבלים את עמדות הרשות המבטאות מדיניות אכיפה נכונה, סבירה ויעילה ומסייעים בהעלאת הרף של ההגנה על הצרכן". מסרה לפני שעות אחדות היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד חנה וינשטוק טירי. "הרשות ממשיכה לפעול מול כל עסק שמפר את הוראות חוק הגנת הצרכן במטרה להגן על הצרכנים, בין אם על ידי הטלת עיצום כספי ובין אם בבתי משפט תוך התמודדות עם טענות מפרים בערעורים. הרשות מעלה את הרף לחברות אחרות ומעודדת ביצוע אכיפה פנימית על ידי מינוי עובד של החברה שתפקידו לוודא שאין בחברה הפרות של הוראות חוק הגנת הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully