וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפעות התרבותיות המדהימות של סופרמן, הפנתר השחור ו"הנוקמים"

25.4.2018 / 17:00

היוצרים היהודים, הצורך בגיבור, הנבל שקל לשנוא, הכוח שנתנו הפנתר השחור לקהילת השחורים ו-וונדר-וומן לילדות. לרגל הסרט החדש בסדרת "הנוקמים", עורך חדשות החוץ אורן נהרי ומבקר הקולנוע של אבנר שביט בשיחה מרתקת על גיבורי-על

עריכת וידאו: נעה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר.

בפתח התכנית נהרי עומד על הידיעות הקטנות, הנסתרות מהעין, שמעידות על תהליכים היסטוריים גדולים. ידיעה כזו, למשל, פורסמה השבוע על כך שסין חכרה נמל מסרי לנקה למשך 99 שנים, ידיעה שמצטרפת לכך שהענקית מהמזרח למעשה שולטת בנמל גי'בוטי שבאפריקה, מדינה השולטת במיצרי באב אל מנדב. מה אומרת שליחת הזרועות הסינית הזו על לוח השחמט העולמי, במיוחד בימים בהם ארה"ב רק הולכת, מסתגרת ומצמצמת כוחות בינלאומיים?

במרכז התכנית: גיבורי-על. השבוע ערב הסעודית החלה להקרין סרטים מחדש בממלכה, והסרט הראשון שמתחיל את העידן החדש: הפנתר השחור מבית מרוול. זה קורה במקביל ליציאה השבוע לאקרנים של "הנוקמים-מלחמת האינסוף", הסרט האחרון בסדרה, גם היא מבית מרוול. בשיחה מרתקת עם אבנר שביט, מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות, עומד נהרי על ההיסטוריה של גיבורי-על, מדוע הם "הומצאו" ועל ידי מי, העניין שהציבור מגלה בהם וההשפעות התרבותיות מרחיקות הלכת שלהם.

בסוף התכנית מובא ראיון קצר עם פארוק צ'ודרי, מפיק הלהקה של יאנג לי פינג מסין, שמציגה במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב החל מסוף השבוע הזה את יצירתה "תחת מצור": 100 דקות של תיאטרון-מחול שמוצג בידי 18 רקדנים, שני מוזיקאים, זמר, שחקן מהאופרה של בייג'ינג ו...אמנית גזירת נייר. על מנהלת הלהקה יאנג לי פינג השייכת למיעוט אתני בסין, על שילוב הסגנונות הייחודי במופע - ועליו עצמו, רקדן גבר שמגיע מהמדינה המוסלמית פקיסטן. צפו בתכנית!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully