וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין משלוח לכפר ערבי? עסקים יחויבו לפרסם גבול השירות לפני קניה

29.4.2018 / 11:53

תיקון חדש לחוק להגנת הצרכן, שייכנס בקרוב לתוקף, מתכוון למנוע מצב בו מגלה לקוח כי בעל העסק לא יכול או לא רוצה לספק לו מוצר או שירות למקום מגוריו לאחר שהעסקה הושלמה. "סחר הוגן מושתת בין היתר על מניעת הפתעות לא נעימות לאחר ביצוע העסקה"

מוקד שירות לקוחות. ShutterStock
מוקד שירות לקוחות/ShutterStock

החברה לא עושה משלוחים לכפרים ערביים? בית העסק לא שולח טכנאי מעבר לקו הירוק? יוזמה חדשה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) מתכוונת לשים סוף לתופעה. בעוד 3 חודשים יכנס לתוקף תיקון בחוק הגנת הצרכן, המחייב בתי עסק לפרסם את גבולות העסקה. כך למשל, אם בית העסק אינו מספק שירות תיקונים, או מגביל את אזורי החלוקה, הצרכן ידע זאת במעמד הרכישה ואף לפניה.

היוזמה נולדה בעקבות פנייתה של ח"כ מועלם לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ובשבוע שעבר חתם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, על תיקון החוק. ברשות להגנת הצרכן מסבירים שפרק הזמן של 3 חודשים שניתן עד לאכיפת החוק, נועד לאפשר לבתי העסק להתארגן לשינוי.

"מטרת התיקון היא להביא לכך שכל צרכן ידע בטרם הוא רוכש את המוצר או השירות, כי בעל העסק יוכל לספק לו את המוצר או השירות לביתו, ולא יטיל לאחר הקנייה הגבלות שונות לעניין ההובלה או השירות", אומרים ברשות.

בעל העסק יחויב לפרט את מדיניות ההובלה או השירות

התיקון לחוק מחייב את בעלי העסק להציב שלט ליד הקופה, במקום בולט לעין ובו יפורטו עיקרי מדיניות השירות וההובלה

התיקון לחוק מחייב את בעלי העסק להציב שלט ליד הקופה, במקום בולט לעין ובו יפורטו עיקרי מדיניות השירות וההובלה. השלט יהיה בגודל A4 וכותרתו תהיה: "עיקרי מדיניות שירות הובלה/שירות". כמו כן, בטופס הזמנת המוצר או בחוזה ההתקשרות אם מדובר בספק שירותים, יחויב בעל העסק לפרט את מדיניות ההובלה או השירות, באותיות וספרות ברורות וקריאות ובמקום בולט לעין. החוקים חלים גם על קנייה בחנויות אונליין, או באמצעות נציג שירות טלפוני.

"לא קביל בעיני שצרכן שרוכש מוצר או שירות מתוך הבנה שהם יסופקו במקום פלוני, יגלה רק לאחר השלמת העסקה כי העוסק אינו מוכן לספק את המוצר או השירות בטענות מפתיעות שונות הקשורות לאופי אותו מקום", אומר עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

לדבריו, "עלינו, כרגולטור, לדאוג לכך שכאשר מקום אספקת המוצר או מתן השירות מהווה שיקול לביצוע העסקה, העוסק יעמיד בפניו באופן ברור כל מידע רלוונטי לכך, ובמיוחד יציין בפני הצרכן באיזה מקומות הוא אינו מתחייב להוביל מוצר או לספק שירות. סחר הוגן מושתת בין היתר על מניעת הפתעות לא נעימות לאחר ביצוע העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully