וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרתם את הרכב לחברת ההשכרה? מסתבר שאתם עדיין אחראים עליו

9.5.2018 / 8:00

מור ביתן שושן שכרה רכב מחברת קאר טו גו, החזירה אותו לחניון בסיום תקופת ההשכרה ללא פגע - אך הואשמה בתאונה וחויבה באלפי שקלים, בטענה שהיא אחראית על הרכב גם אחרי שהוחזר. כעת הוגשה בקשה לייצוגית. קאר טו גו: "אין ספק שהנזק נגרם בזמן הנסיעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קאר טו גו/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשש הגדול ביותר של כל שוכר רכב - לגלות בתום השימוש שעליו לשלם סכומים גבוהים לחברה בשל תקלות אליהן לא היה מודע. בדרך כלל מדובר בהפרה של תנאי החוזה הגוררת קנסות שונים, אולם על פי רוב החברה דואגת ליידע את הצרכן בסעיפים המשמעותיים במעמד החתימה. לא כך קרה במקרה של מור ביתן שושן מתל אביב ששכרה רכב דרך שירותי חברת שיתוף הרכבים, קאר טו גו, לפני כחודש וחצי.

שושן שכרה רכב לזמן קצר של 4 שעות, מחניית החברה ברחוב פקיעין בתל אביב. לדבריה, החיוב אמור היה להיות בסביבות 20 שקל לשעה ועוד תוספת תשלום לפי קילמטר. שושן החזירה את הרכב, לטענתה ללא פגם וציפתה לשלם חשבון בגובה של כ-130 שקל. 6 ימים אחרי תום השימוש, קיבלה טלפון מהחברה ובו הואשמה בגרימת נזק רציני לרכב, וקנס בגובה 2,340 שקל.

"התקשרו ואמרו שקשה לפתוח את הדלת של הנוסע ויש שם דפיקה רצינית ואף שלחו תמונות שמוכיחות את הנזק שלכאורה גרמתי. עניתי להם שלא היה דבר כזה, ואם היה משהו, הייתי מדווחת. יתרה מזו, פתחתי את הדלת הזו כמה פעמים ולא הבחנתי בכלום". לדבריה, החברה האשימה אותה שלא דיווחה על התאונה, וסייגה את זה שיכול להיות שהנזק נעשה שלא בנוכחותה. אצל שושן זה הדליק נורה אדומה; "בדקתי את החוזה, וגיליתי שמשתמע שגם אם לא דיווחתי על נזק, אני אחראית על הרכב עד שמגיע נוסע אחר, גם אם עבר חודש בזמן הזה".

בקשה לתובענה ייצוגית נגד קאר טו גו. (צילום באדיבות המרואיינים), באדיבות המצולמים
"שלחו תמונות שמוכיחות את הנזק שלכאורה גרמתי"/באדיבות המצולמים, (צילום באדיבות המרואיינים)

התלונה בעמוד הפייסבוק של החברה הובילה לבקשת התובענה הייצוגית

שושן העלתה את הדברים בפוסט בעמוד החברה, ולאחר פרסומם קיבלה פנייה ממשרד עורכי הדין רפפורט, לוין ביטון. "הם עברו על פרטי המקרה ואמרו שיש כאן עילה לתביעה ייצוגית". לפני כשבועיים הגישו בבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתובענה ייצוגית נגד חברת קאר טו גו.

עו"ד יונתן רפפורט, שהגיש את הבקשה בשם שושן, דורש פיצוי בגובה הקנס שהוטל עליה, ועוד סכום נוסף שעדיין לא הובהר. "הם מבקשים מהלקוח שסיים להשתמש ברכב ולא נגם לו נזק, להיות אחראי על הרכב בגמר השימוש", אמר לוואלה! עסקים. "הם אמנם כותבים את זה בחוזה, אבל לא מיידעים את הלקוחות שיכולים היו לצלם את הרכב בגמר השימוש ולהוכיח שלא הם גרמו את הנזק".

רפפורט ציין כי שושן הסכימה להיבדק בפוליגרף ולהוכיח את חפותה, אולם בחברה חייבו אותה בסכום אוטומטית, ללא אפשרות מבחינתה לערער. "לטענתנו הסעיף בחוזה הוא אסור לפי חוק. אם אני שומר על נכס של אדם אחר, מגיע לי לקבל בעבור זה תשלום".

"מתברר כי המשיבה החליטה להסליק בהסכם ההצטרפות בינה ובין לקוחותיה תנאי מקפח ופסול מאין כמותו", נכתב בבקשה לתובענה ייצוגית. "גם לאחר שהלקוח סיים לעשות שימוש ברכב, החנה אותו והתפנה לעיסוקיו, ממשיך הלקוח לשאת באחריות לנזקים העשויים להיגרם לרכב".

עוד הוסיפו כי "המשיבה החליטה כי גם אם רכבה יינזק לאחר שהלקוח סיים להשתמש בו - קרי, למרות העובדה שרכושה שלה אינו מצוי בחזקת מי מלקוחותיה, כך שהוא הושב לחזקתה ומצוי באחריותה - לקוחותיה עדיין ימשיכו לשאת באחריות לו, ולמעשה - יהפכו להיות מבטחים של המשיבה בעל כורחם".

בקשה לתובענה ייצוגית נגד קאר טו גו. (צילום באדיבות המרואיינים), באדיבות המצולמים
הנזק שנגרם לרכב/באדיבות המצולמים, (צילום באדיבות המרואיינים)

קאר טו גו: "באחריות הנוסע לבדוק את הרכב"

מחברת קאר טו גו נמסר בתגובה: "חלק ממהות שירות שיתוף רכבים שעוברים מנוסע לנוסע ללא מעורבות, ובמסגרת תנאי החוזה עליו חתום מקבל השירות, ישנה חובה ואחריות לבצע בדיקה באם הרכב תקין מבחינה חיצונית וכן לדווח למוקד על מצב הרכב מבחינת ניקיונו ומבחינת ליקויים נוספים הנראים לעין. במקרה הנדון, משיחה שקיימנו עם הגב' מור ביתן , היא אישרה שמיהרה ולא הספיקה לבצע בדיקה לרכב לפני שהחלה בנסיעה. הנוסע שהגיע לאחר ביתן, פעל בהתאם לתנאי החוזה ודיווח באופן מיידי על תקלה לפני שהניע את הרכב. כמו כן, הלקוחה שנסעה לפני דיווחה שלא היה נזק ברכב.

יש לציין אנו שירות אשר משרת אלפי מנויים באופן תדיר ולא חד פעמי. במקרה ויש ולו הספק הקטן ביותר מי אחראי על הנזק אנו סופגים את הנזק.

במקרה זה, באופן בו חנה הרכב אין ספק שהנזק לא נעשה בחניה אלא בזמן הנסיעה ולכן התבקש הלקוח לשלם רק את ההשתתפות העצמית ולא את תיקון הנזק שעלותו גבוהה משמעותית.

לכשתתקבל התביעה במשרדי CAR2GO נגיב בבית המשפט".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully