וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגייה מזבובים והדפסה על לחם: הצצה לחידושי ההייטק בעולם המזון

8.5.2018 / 8:00

תערוכת "פודטק" של שטראוס, המתקיימת זו השנה השישית, ריכזה את המוצרים החדשים, הטרנדים העדכניים והטכנולוגיות המתקדמות בתחום. אז מה מצפה לנו במטבח בזמן הקרוב?

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח מתערוכת פודטק של שטראוס)

כ-70 סטארט-אפים ישראלים מתחום המזון הציגו חידושי הייטק בעולם המזון בתערוכת "פודטק" השישית של חברת שטראוס, שנערכה אתמול (שני) בהיכל שלמה בתל אביב. באירוע הפתיחה השתתפו לא פחות מ-1,000 יזמים ונציגים מ-26 מדינות ברחבי העולם.

20 מהיוזמות שהוצגו בתערוכה הן פרי פיתוח החממה של שטראוס והרשות לחדשנות - מיזם שהוקם לפני 6 שנים במטרה לחבר בין הייטק לתעשיית המזון. "אנחנו בוחנים כל הזמן טכנולוגיות חדשות, כמו סריקות DNA, מערכות בינה מלאכותית וביג דאטה", מסביר המשנה למנכ"ל קבוצת שטראוס, גיורא בר-דעה. לדבריו, "יכולות אלו יסייעו לנו להבין מה דרוש לצרכן. במקביל אנחנו מניעים תהליכים לאימוץ טכנולוגיות יצור מתקדמות, שיאפשרו לנו להתאים מערכות וקווי יצור, כך שיוכלו לסייע בידינו לייצר ביעילות גם מזון עבור צרכנים ספציפיים".

בר-דעה מוסיף כי ניתן להבחין במגמה בולטת בקרב הסטארט-אפים, המנסה לקלוע להתפתחות צרכי האוכלוסייה: "הפיתוח המרכזי בו אנחנו עוסקים הוא התאמת מזון אישי, בין היתר באמצעות טכנולוגיות של הפחתת סוכר, יצירת תחליפים בעולמות הבשר והחלב, הפחתת חומרים משמרים ועוד".

תערוכת פודטק. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
עוגייה מחלבון זחלי זבובים/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

מכונת ברד אישית ומכונת אספרסו שמייצרת קרפים טבעוניים

כך למשל חברת היילו הציגה מוצרים ממותקים ללא סוכר וללא טעם לוואי. "מדובר בחיבור בין 2 רכיבים בלבד, סיבים תזונתיים מעץ השיטה ומיצוי אורגני מצמח הסטיביה, שנותנים את הטעם המתוק ללא תחושת המרירות או טעם הלוואי האופייני לסטיביה או ממתיקים מלאכותיים", אומרת עינת מגדל-אברהם, סמנכ"לית הפיתוח בחברה, "פיתחנו כבר כמה מוצרים, כמו שוקו, אייס טי, יוגורט, חמאת בוטנים וקטשופ - מוצרים שבדרך כלל עשירים בסוכר, ועכשיו הם מותאמים גם לאוכלוסייה הנמנעת מצריכת סוכר". בשלב זה המוצרים עדיין לא נמכרים לקהל הרחב.

מוצר נוסף שמשך את העין הוא עוגייה עשויה מחלבון זחלי זבובים של חברת פליינג ספארק. "תהליך פיתוח המוצר מפחית את זיהום הקרקע האוויר והמים משמעותית", מסביר דורון צעדה, אנטומולוג (חוקר חרקים) בחברה. "מבחינה תזונתית, החלבון לא נופל מחלבון אחר מהחי; והוא נטול כולסטרול וללא שומן טראנס ועשיר במינרלים, סידן, מגנזיום וברזל". החברה מייצרת אבקות חלבון ושמן, במטרה להעשיר מוצרים קיימים. בעתיד, ממשיך צעדה, יישומי האבקה ישפיעו על כל המטבח הישראלי. "היישומים הם אינסופיים, ניתן יהיה להשתמש בהם לאפייה, טיגון ובישול", הוא מציין.

המוצר אינו כשר, אך אינו מיועד לשוק המקומי. לדברי צעדה, "הוא נועד לפתור בעיה גלובלית - מחסור בחלבון עשיר מהחי, שלא פוגע בסביבה". את הזבובים מגדלים במעבדה ומפיקים מהזחלים שלהם את החלבון. "מה שמגדלים ברפת, אנחנו יכולים לגדל בחדר, ללא פגיעה בתשתיות, ללא בזבוז משאבים מהטבע וזיהום. עוגייה אחת מכילה חלבון מ-50-60 זחלים".

עוד ניתן למצוא בין מוצרי התערוכה: טכנולוגיית הדפסה אשית על לחם, מכונת משקאות המייצרת ברד בטעמים בכוסות אישיות ומכונה הזהה בעיצובה למכונת קפה בייתית, המייצרת קרפים טבעוניים בטעמים שונים ללא סוכר תוך 90 שניות.

תערוכת פודטק. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
הדפסה על לחם/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון
תערוכת פודטק. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
משקאות ברד אישיים/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון
תערוכת פודטק. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
זאת לא מכונת אספרסו: מכונה לייצור קרפים טבעוניים/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון
תערוכת פודטק. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
מכונה לייצור קרפים טבעוניים/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully