וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה לא עזרה: הניצחון המתוק של נטע ברזילי על אירגוני ה-BDS

13.5.2018 / 16:39

ככל שמועד האירוויזיון הלך והתקרב, פעילי תנועת החרם קראו לצוותי השיפוט במדינות אירופה לדרג "אפס" את שיר "האפרטהייד הישראלי". בנוסף, פרסמו את תמונה של נטע במדי חיל הים, לצד ילדים פלסטינים שלדבריהם נהרגו מאש שהפעיל החיל ב-2014. למרות המחאה - נטע ניצחה

ניב אהרונסון

מלבד המתחרים מקפריסין, אוסטריה ושבדיה, ניצחון נוסף שהשיגה אתמול (שבת) נטע ברזילי, המתמודדת הישראלית שכבשה את האירוויזיון עם השיר "TOY" הוא דווקא מול מי שניסו לחבל בהצלחתה - ארגוני ה-BDS. קבוצות החרם הפועלות בזירה הבינלאומית קראו לקהל הרחב ולחבר השופטים בכל מדינה לדרג באפס נקודות "את שיר האפרטהייד הישראלי" במחאה על מה שהגדירו כפשעי המלחמה שישראל מבצעת בפלסטינים.

לאורך כל ימי התחרות, ארגונים הנמנים עם תנועת החרם פעלו להכשלת השיר TOY שכתבו דורון מדלי וסתיו בגר בהפגנות, אירועי מחאה, וברשתות החברתיות. בהודעה מפורטת הפונה אל המדינות המשתתפות העלו הפעילים תמונה של ברזילי מימי שירותה הצבאי במדי חיל הים, כדוגמה להשתתפות "בדיכוי האכזרי בעם הפלסטיני". לצד תמונתה - צירפו תמונה של ילדים פלסטינים, שנהרגו לדבריהם בשנת 2014 מאש חיל הים.

קמפיין שניהלו אנשי ה-BDS נגד השיר הישראלי באירוויזיון - 12 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
תמונתה של נטע במדי חיל הים, שהופצה על ידי פעילי ה-BDS/מערכת וואלה! NEWS, ---

"זוהי נטע ברזילי - וזה מה שעשו המלאכים של נטע ברזילי בחוף עזה!" כתבו בהודעה. "המתחרה הישראלית נטע ברזילי, שירתה בלהקת חיל הים הישראלי בשנת 2014. היא שרה 'המלח שלי הוא המלאך שלי' לחיילים, שמאוחר יותר באותה שנה לקחו חלק בטבח ארבעה ילדים ששיחקו בחוף עזה", כתבו הפעילים. הם התייחסו לסרטון שצולם בשנת 2014 במהלך מבצע צוק איתן בו נראים ברזילי יחד עם יתר חברי הלהקה והפזמונאי יורם טהרלב מבצעים על הסיפון של חיילי חיל הים את השיר "המלח שלי".

הפעילים טענו בנוסף כי השיר TOY דן בהעצמה נשית וצדק חברתי, אולם איננו פונה לנשות עזה "שנמצאות בכלא הגדול בעולם בתנאי קשים על סף אסון הומניטרי". הם הוסיפו כי "ישראל ונתניהו לא היו רוצים דבר טוב יותר מאשר לזכות השנה בתחרות אירוויזיון. אם אתם חיים באחת המדינות המשתתפות בתחרות, דאגו לתת אפס נקודות לשיר הישראלי".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קמפיין שניהלו אנשי ה-BDS נגד השיר הישראלי באירוויזיון - 12 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
פעילי תנועת החרם לקראת התחרות/מערכת וואלה! NEWS, ---

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המשמש גם כשר ההסברה בירך על הניצחון שהושג על ארגוני תנועת החרם. "נטע באמת הגדולה מכולן", כתב בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "ההישג המדהים כולו שלה ושל המסר המרגש והאמיתי שהיא העבירה לכולנו: לקבל את עצמנו כפי שאנחנו ולהיות גאים במה שיש לנו ובנו. ולכם פעילי ה-BDS: חפשו את החברים שלכם. בשנה הבאה האירוויזיון בירושלים הבנוייה עם שגרירות ארצות הברית גם. אושר גדול".

קמפיין שניהלו אנשי ה-BDS נגד השיר הישראלי באירוויזיון - 12 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
"דרגו אפס". פוסט שהופץ בפייסבוק נגד נטע/מערכת וואלה! NEWS, ---

למאבק בארגוני החרם הצטרף גם הקונגרס היהודי העולמי ובראשו היהודי רוברט זינגר שהתבטא בנושא. "לא ניתן לתנועה שקרית כמו תנועת ה-BDS להשחיר את שמה הטוב של המשלחת הישראלית באירוויזיון", הצהיר. "אנחנו קוראים לכלל הבוחרים לשפוט על בסיס כשרון מוזיקלי בלבד ולא על בסיס פוליטיקה".

עוד בטרם התחרות, אנשי הקונגרס פרסמו תמונות של נטע ברזילי עם הכיתוב "עומדים לצד נטע" וקוראים להעניק 12 נקודות למשלחת הישראלית תחת התיוג #ISRAEL12POINTS. מאז השקת הקמפיין השתתפו אלפי אנשים מרחבי אירופה והעולם, שיתפו את התמונה ותמכו בנטע ובמשלחת הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully