וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,000 מוצרים ללא מחיר: קנס של 300 אלף שקל לרשת "בר כל"

15.5.2018 / 17:27

בית משפט השלום בתל אביב דחה את הערעור שהגישה רשת השיווק החרדית נגד ביקורת שערכה הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן בסניפים שלה ברחבי הארץ

עגלת קניות. ShutterStock
עגלת קניות/ShutterStock

בית משפט השלום בתל אביב-יפו דחה באחרונה ערעור שהגישה רשת השיווק החרדית בר כל נגד הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, וחייב אותה לשלם את העיצום שהטילה הרשות בסך 309,500 שקלים.

העיצום הוטל לאחר ביקורות שביצעה הרשות בשנת 2015 ב-5 סניפי הרשת בערים נתיבות, רחובות, בית שאן, רכסים ואלעד, בהן נתגלו למעלה מ-1,000 מוצרים עליהם לא הוצגו מחירים בניגוד לחוק הגנת הצרכן. כמו כן, נתגלו טעיות במחירים. ב-2 מוצרים נמצא הבדל בין המחיר שהוצג על המוצר לבין המחיר בקופה, ובנוסף הוצב שלט המציג מחיר לא חוקי - 9.99 שקלים, דבר המהווה הטעייה במחיר שכן שימוש באגורה כבר לא קיים.

במסגרת הערעור, טענה הרשת כי העיצום אינו סביר וכי הטלה על קבוצות של מוצרים אינה מידתית; עוד נטען כי היקף הביקורת השיפוטית על הרשות הוא רחב; וכי העיצומים הוטלו בסמוך מדי לתיקון חוק הגנת הצרכן. בנוסף נטען כי נוהל האכיפה של הרשות טרם פורסם בעת עריכת הביקורות; כי הרשות השתהתה בהטלת העיצומים ולא פעלה במהירות הראויה דבר שגרם למערערת נזק; וכי לא ניתנה לרשת זכות שימוע כדין, כיוון שלא ניתן לה לטעון בעל פה.

השופטת רחל ערקובי דחתה את כל הטענות בערעור וקיבלה את עמדתה של הרשות להגנת הצרכן. לעניין היקף הביקורת על הרשות נקבע כי "... הביקורת על הטלת עיצום כספי רחבה יותר מאשר ביקורת על החלטה מינהלי גרידא... זאת כמובן תוך שימת דגש כי מדובר בתקיפה של החלטה מינהלית ובית המשפט אינו בא להחליף את הרשות האמונה על הגשמת מטרת החוק...".

לעניין מטרת העיצומים הכספיים נקבע כי "... מטרת החוק היא אכיפה יעילה אשר תהווה הרתעה ע"י תמריץ כלכלי שלילי ותמנע הישנות של מקרים מעין אלו...".

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ציין כי "אני שמח לראות כי בתי המשפט שבים ומגבים את מדיניות האכיפה של הרשות, ומאשרים שוב ושוב שקבלת ההחלטות ברשות בכל הנוגע להטלת עיצומים כספיים הינן שקולות, סבירות, מידתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully