וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שמנת, בלי קלוריות: פיתוח ישראלי לגלידה שמשגעת את האמריקאים

23.5.2018 / 8:30

טרנד הבריאות בענף המזון ממשיך לתפוס תאוצה והגיע גם לענף הגלידות: לא רק יוגורט וסורבה - גלידות שטראוס מבית יוניליוור פיתחה מותג גלידת שמנת שמציע 400 קלוריות בלבד לאריזה ביתית. מאיפה ההשראה וכמה מגלגל שוק הגלידות בישראל?

חמש עובדות על גלידה/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על גלידות)

בשורה צוננת לחובבי הגלידות: שטראוס מעמיקה אחיזה בטרנד הבריאות ותשווק גלידות שמנת מופחתות שומן וקלוריות באריזה ביתית. מדובר במותג "גודיס", פיתוח ישראלי מקורי של גלידות שטראוס מבית יוניליוור. המותג החדש צפוי לעלות על המדפים כבר בסוף החודש בכל רשתות השיווק והמזון בארץ, כאשר בקמפיין השיווקי הושקעו כ-3 מיליון שקל.

הגלידות מיוצרות ב-4 טעמים שונים: וניל עוגיות, שוקולד צ'יפ, תותים ושוקולד מריר עם שקדים, ומועשרות בסיבים תזונתיים פרו-ביוטים. בחברה מתחייבים שכל אריזה מכילה עד 400 קלוריות, וכחלק ממיתוג הגלידות בעולמות הבריאות, כמות הקלוריות מודגשת על האריזה באופן בולט. לצד הערכים המופחתים, חשוב לציין שהגלידה משלבת מספר ממתיקים, בהם אריתריתול, ממתיק מצמח הסטיביה, סירופ גלוקוז וסוכר. לכן לא מדובר בבשורה של ממש לסכרתיים או לנמנעים מסוכר.

למרות ערכי השומן המופחתים, אין מדובר במוצר בקטגוריית היוגורט או הסורבה, אלא בקטגורית גלידות חדשה, wellness, שאינה משוייכת לעולמות הדיאט ואינה בתחום הגלידות עשירות השומן. הקטגוריה החלה להתפתח לפני כשנה בניו-יורק ובמהרה הפכה לטרנד לוהט ברחבי ארצות הברית: גלידות איכות על בסיס שמנת, מופחתות קלוריות ושומן, ללא טעמי לוואי של ממתיקים מלאכותיים.

גלידת גודיס יוניליוור שטראוס. (צילום: יח"צ),
גודיס. עד 400 קלוריות לאריזה ביתית/(צילום: יח"צ)

הגלידה שהכניסה לאמריקאים מיליוני דולרים בשנה

השוק האמריקאי הגיב היטב לאופנה החדשה: הקטגוריה גלגלה 430 מיליון דולר בארה"ב בשנה שעברה, הצמיחה ב-5% את שוק הגלידות כולו, ושיעור צרכני הגלידות צמח ב-10%. כעת בשטראוס מנסים להעתיק את ההצלחה גם לישראל

השוק האמריקאי הגיב היטב לאופנה החדשה: הקטגוריה גלגלה 430 מיליון דולר בארה"ב בשנה שעברה, הצמיחה ב-5% את שוק הגלידות כולו, ושיעור צרכני הגלידות צמח ב-10%. כעת בשטראוס מנסים להעתיק את ההצלחה גם לישראל.

בארץ שוק הגלידה זוכה בשנים האחרונות לצמיחה בשיעורים דו ספרתיים, כתוצאה משינויים בהרגלי הצריכה, גידול בתנועת האנשים ברחובות ובמרכזי בילוי ומיעוט ימי הגשם. הענף כולו מגלגל למעלה מ-1.5 מיליארד שקל ונשלט על ידי 2 חברות בינלאומיות, יוניליוור ההולנדית-אנגלית ("גלידות שטראוס") ונסטלה השוויצרית. יוניליוור נחשבת לחברת הגדולה בשוק עם נתח של כ-50%, ונסטלה מחזיקה כ-45%. ההפרש בין המשווקות הגדולות נובע בעיקר ממגבלת הייצור של נסטלה, שהחליטה שלא להשקיע בהרחבת יכולת הייצור והשיווק.

על פי נתוני חברת המידע הקמעונאי סטורנקסט, ברבעון הראשון של השנה שוק הגלידות כולו צמח בישראל ב-15.7%. בקטגוריית הגלידות הביתיות השוק צמח ב-12.9% ובקטגוריית מוצרי ה"אימפלס", גלידות הנמכרות בחנויות נוחות וקיוסקים, השוק צמח ב-18.7%. גם קטגוריית הדיאט בצמיחה מרשימה, וברבעון הראשון של 2018 השוק בקטגוריה זו זינק ב-23%. לצד אלה דווקא הגלידות הביתיות בקטגורית הדיאט ירדו בשיעור של 8%.

למרות הירידה בשוק הגלידות הביתיות, משווים את המוצר החדש לצמיחה בשוק האריזות הביתיות של בן אנד ג'ריס, מעל 20% בשנת 2017. "אנשים מחפשים גלידה איכותית וטובה בבית", מסבירים בשטראוס את המהלך.

קטגורית ה-wellness. מערכת וואלה!
קטגורית ה-wellness/מערכת וואלה!

הפיתוח הוא תהליך ארוך ומורכב

"אנו מאמינים שהשקת Goodiz תייצר קטגוריה חדשה בשוק הגלידות שתביא את בשורת גלידת הוולנס המפנקת לישראל", טוען סמנכ"ל שיווק יוניליוור, ישי מנדיל. "התפיסה הרווחת שמוצרים מופחתי קלוריות בכלל, וגלידות בפרט, אינם יכולים להיות טעימים, השתנתה בענק בשנתיים האחרונות עם השקה של מוצרים חדשים בארה"ב בעיקר, שכבשו את שוק הגלידה האמריקאי וענו על צורך שלא קיבל עד אז מענה. גודיז תאפשר לנו לשנות את כללי המשחק גם בארץ עם מוצר מצויין המיועד לכל מי שרוצה ליהנות מגלידה טעימה, ללא יסורי מצפון".

"פיתוח גלידות חדשות הוא תהליך ארוך ומורכב שמתחיל במעבדה במפעלת גלידת שטראוס בעכו" מספר מנהל הפיתוח של גלידת שטראוס, דני רוז'נסקי. "התהליך מסתיים לעיתים לאחר יותר משנה במקררי הגלידות ברשתות השיווק. במקרה של גודיז האתגר היה מורכב כפליים - שמנו לעצמנו למטרה להביא לצרכן הישראלי את הטרנד הכי חם בעולם כבר בקיץ הקרוב, ורצינו לעשות את זה מבלי להתפשר ולו במעט על הטעם ואנו גאים מאוד בתוצר הסופי".

שוק הגלידות בישראל. מערכת וואלה!
שוק הגלידות בישראל/מערכת וואלה!
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully