וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת מיליונים נגד הוט: החלה לחייב על שימוש בראוטר ללא התראה

3.6.2018 / 8:15

ייצוגית בהיקף של כ-12 מיליון שקל נגד הוט: התובעים טוענים שהחברה החלה לחייב את לקוחות האינטרנט שלה בתשלום חודשי עבור ראוטר שניתן להם עד כה בחינם, ללא הודעה מוקדמת וללא אפשרות לבחור מסלול זול יותר. הוט: "לכל הלקוחות ניתנה הודעה כנדרש"

הראוטר של הוט. (צילום: וואלה!news), מערכת וואלה! NEWS
הראוטר של הוט/מערכת וואלה! NEWS, (צילום: וואלה!news)

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת הוט (הוט טלקום, שותפות מוגבלת), בהיקף של כ-12 מיליון שקל - כך נודע לוואלה! עסקים. לטענת התובעים, החברה אפשרה למנוייה להשתמש בראוטר של הוט ללא תשלום, בהשאלה, במשך תקופה ארוכה, ובאפריל האחרון החלה לחייב אותם בסכום של 11.90 שקלים לחודש ללא הודעה מוקדמת.

"עניינה של בקשת אישור זו הינו באופן הפסול, חסר תום הלב והמנוגד לדין, שבו החלה הוט לחייב את לקוחות האינטרנט שלה", נכתב בבקשה שהוגשה בתחילת החודש על ידי עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון, ממשרד רפפורט לוין ביטון. לדבריהם בחוזה ההתקשרות של הצרכנים מול הוט אמנם מצוין שהחברה יכולה לסיים את המבצע בכל עת, אולם במקרה כזה, לצרכנים תינתן אפשרות לבחור מסלול אחר, משתלם יותר, כגון קניית ראוטר, השכרתו וכו'.

עד כה בפני מנויי האינטרנט האלחוטי של הוט עמדו 3 מסלולים: רכישת הראוטר בסכום של 210 שקל, השאלה בתמורה לפיקדון בגובה אותו הסכום, ממנו יקוזז בכל שנה 10% ובסיום השימוש הייתרה תושב למנוי, או השכרת הראוטר, בעלות של 11.90 שקלים עבור כל חודש שימוש. בשתי האפשרויות האחרונות צריך להחזיר את הראוטר לחברה לאחר סיום המנוי.

התביעה מייצגת את הצרכנים שבחרו במסלול השאלת הראוטר, שבוטלה באפריל האחרון. לכן, על פי התביעה, פעולתה של הוט העבירה למעשה את הלקוח ממסלול ההשאלה למסלול ההשכרה באופן חד צדדי.

לטענת עורכי הדין, הבחירה של הוט להעביר את הצרכנים באופן חד צדדי למסלול שלא הם בחרו, שהוא כלשונם "הגרוע ביותר", הוא בבחינת תנאי מקפח, "בניגוד להסכמות הבסיסיות במועד ההתקשרות, ותוך הסתמכות על הטיות צרכניות אשר יובילו לחיובים מיותרים", נכתב.

אדם מקליד על מקלדת מחשב. ShutterStock
מי שהתלונן, הזמינו אתו להתנתק ללא זיכוי/ShutterStock

הוט: "החברה פועלת בהתאם להוראות הדין ובשקיפות"

"במידה והוט מעוניינת לגבות מלקוחותיה תשלום, עליה לפנות אל לקוחותיה בהודעה נפרדת, ולשאול אותם לאיזה מסלול ברצונם להשתייך "

אם לא די בכך, לפי כתב התביעה, כשצרכנים התקשרו להתלונן על החיוב החדש ולבקש את ביטולו, נציגי שירות הלקוחות של הוט הבהירו שהחברה זכאית לבצע מהלך כזה והם מוזמנים להתנתק משירותיה, ללא זיכוי או פיצוי עבור התקופה בה חויבו. "היה על הוט ליידע את לקוחותיה באופן ברור אודות החיוב החדש שבו היא תחייב את חשבונם", נכתב, "ולא באמצעות פירוט בסיפא של חשבונית שנשלחה אליהם".

"הדרך שבה החלה הוט לגבות מלקוחותיה - לראשונה - תשלום בגין הראוטר שסופק להם, אינה עולה בקנה אחד עם חובת תום הלב החלה על הוט כלפי לקוחותיה", הסביר עו"ד רפפורט בשיחה עם וואלה! עסקים. "במידה והוט מעוניינת לגבות מלקוחותיה תשלום עבור הראוטר, עליה לפנות אל לקוחותיה בהודעה נפרדת, להודיע להם על רצונה לגבות תשלום לראשונה, ולשאול אותם לאיזה מסלול ברצונם להשתייך כדי לשלם עבור הראוטר; מסלול שכירות, השאלה או רכישה". עוד הוסיף ש"העובדה שהוט החליטה על דעת עצמה, לשייך את לקוחותיה למסלול הגרוע ביותר עבורם מבחינה כלכלית, איננה ראויה".

מחברת הוט נמסר בתגובה: "הבקשה לאישור אכן הוגשה ואנו לומדים פרטיה. החברה פועלת בהתאם להוראות הדין ובשקיפות. מדובר בסיום הטבה של השאלת ציוד קצה (מודם) לחלק מן הלקוחות, בהתאם לתקנון המבצע שלהם. יצוין, כי לכל הלקוחות ניתנה הודעה כנדרש בטרם החיוב. נבקש לציין עוד כי חיוב בתשלום עבור ציוד קצה הינו מקובל בשוק התקשורת וקיים אצל חברות אחרות. התעריף שנגבה ע"י הוט הינו סביר ועומד בקנה אחד עם המקובל בשוק".

תביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל
עורך הדין רועי ביטון. (צילום: אורי חיון), באדיבות המצולמים
עו"ד רועי ביטון/באדיבות המצולמים, (צילום: אורי חיון)
תביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל
עורך הדין יונתן רפפורט. באדיבות המרואיינים, באדיבות המצולמים
עו"ד יונתן רפפורט/באדיבות המצולמים, באדיבות המרואיינים
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully